LVMH-d ei peata isegi halvad ajad - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

LVMH-d ei peata isegi halvad ajad

Kristiina Kirtsi

05.08.2010 11:48

Analüütikud ennustavad, et 2025. aastaks kasvab luksuskaupade tootmisest triljoni dollari tööstus. Fakti toetab asjaolu, et SKP kasvul ning luksustoodete turu suurenemise vahel on positiivne korrelatsioon: arengumaade ning BRIC riikide majanduskasv ning nende maade (eriti Hiina) keskklassi kuuluvate inimeste arvu suurenemine on tulevikus luksustoodete tarbimise kasvumootorid. 

Majanduskasvu ning tarbijate usalduse taastudes on just jaekaubandus see sektor, mis peaks taastumisest kõige kiiremini kasu lõikama. Üks võimalus sellest kasvust osa saamiseks on osta Euronext Pariisi börsilt maailma juhtiva luksuskaupade grupi LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton SA (LVMH:PA) aktsiaid. Eelmisel nädalal esimese poolaasta tulemused teatanud LVMH grupi käive kasvas 16% 9,1 mld euroni võrreldes 2009. aasta sama perioodiga. Peale selle, et kõikides ärigruppides saavutati kahekohaline käibekasv, toetasid häid tulemusi ka madalamad maksud, efektiivsem kulude kontroll ning valuutakursside positiivsed muutused.

Ettevõtte kasum kasvas 53% 1 050 mln euroni, aasta tagasi samal perioodil oli tulemuseks 687 mln eurot. Brutomarginaal kasvas 1 punkti võrra, moodustades 65% käibest ning tegevusmarginaal suurenes 20%-ni. Grupi vaba rahavoog (FCF) kasvas 1145 mln euroni ehk 241%, võrreldes 2009.aasta esimese kuue kuuga. Nii suur vaba raha hulk annab ettevõttele võimaluse tulevikus osta tagasi aktsiaid või suurendada dividendide väljamakseid. Esimese poolaasta kasum põhitegevusest suurenes 40% 1,753 mln euroni, 2009. aasta samal perioodil oli tulemuseks 1,250 mln eurot. Ettevõtte omakapital moodustab 50% bilansist (16,5 mld eurot), mis on 4% rohkem kui 2009. majandusaasta lõpul. Tootegruppide lõikes saavutati rekordiline 145%-line kasumi kasv (YoY) kellade ja ehete müügist, kuigi käive kasvas vaid 24%. Aasias (välja arvatud Jaapan) kasvas käive varasemalt 23%-lt 26%-ni (YoY) ning tegu oli suurima geograafilise üksuse kasvuga. Ka tulevikus loodab ettevõte suurendada turuosa just Aasia (Hiina turu) arvelt.

Allikas: LVMH majandusaruanded ning JPMorgani ootused 2010. aastaks

Ettevõtte tugevat finantsstruktuuri toetavad kapitali hea tootlus, müügitulu kasv ning võlakoormuse vähenemine. Samuti loodab ettevõte tulevikus jätkata heade finantstulemuste saavutamist, pidades enda eeliseks kvaliteetseid tooteid, geograafilist laienemist, efektiivsemat kulude juhtimist ning paljude uute toodete turule toomist. Praeguste ennustuste kohaselt peaks ettevõtte võla suhe omakapitali olema 2013.aastaks ainult 2,3%, 2010. aastal on tulemuseks eeldatavalt 16,5%. LVMH eeliseks konkurentide (Pinault-Printemps-Redoute, Christian Dior, Compagnie Financiére Richemont jne) ees on juhtkonna efektiivsus, paremad marginaalid ning turgude parem hajutatus geograafiliselt. Kuna ettevõte teenib 30% oma kasumist eurodes, 27% USA dollarites, 28% teistes valuutades, 10% Jaapani jeenis ning 5% Hongkongi dollaris, siis suureks riskiks on valuutakursside kõikumised (EUR/USD ning EUR/JPY). Grupi tegevusele avaldavad mõju ka järgmised tegurid: luksuskaupade brändide ühinemised ja ülevõtmised, muutused tarbijate usalduses, majandustsüklid, tarbijate brändilojaalsus, tarnelepingud, toorainete hinnad, kaubanduspindade puudus või kulukus ning maksud.

LVMH on 1987. aastal loodud ettevõte, millel on üle 60 brändi (Kenzo, Dom Pérignon, Christian Dior, TAG Heuer) viies erinevas ärisegmendis. Grupis on 77 300 töötajat üle maailma ning nende jaekettide võrgustik koosneb 2468-st poest. Grupi müügitulu jaotub järgmiste tootesegmentide vahel: 35% kogutulust saadakse riiete ja nahktoodete müügist, 25% jaekaubandusest, 18% alkohoolsetest jookidest, 17% parfüümide ja kosmeetika müügist ning 5% kellade ja ehete müügist. Geograafilise jaotuse alusel teenitakse Euroopas suurem osa kasumist (38%, kolmandik sellest moodustab Prantsusmaa), 30% Aasias (kolmandik sellest Jaapanis), Ameerika Ühendriikides 24% ning ülejäänud maailmas 8%. LVMH puhul on tegemist pereettevõttega, kus 47,4% aktsiatest kuulub läbi Arnault grupi Bernard Arnaultile, kes on ka grupi tegevjuht.

Ettevõtte aktsia kaupleb viimase 52 nädala tippude juures 95 euro tasemel ning hind on alates aasta algusest kasvanud 21,6%. 2009. majandusaasta tulemuste eest maksab ettevõte 1,65 eurot dividende aktsia kohta (dividendimäär 2,8%), mis on 5 eurosenti rohkem kui 2008. aastal. 2010. aastal oodatakse dividendideks 1,70 eurot. Kui 2002. aastal teeniti kasumit aktsia kohta (EPS) €1,67, siis 2008. aasta buumi ajal €4,28 ning 2011. aastal loodetakse teenida juba rekordilised €5,67. 70% analüütikutest on aktsiale andnud ostusoovituse ning 27 analüütikut 36-st on seadnud keskmiseks aktsia hinnasihiks 106,52 eurot.

LVMH grupi aktsia (LVMH:PA) viimase aasta hinnaliikumine:

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon