Tarbijaid meelitavad kupongid ja madalad hinnad - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Tarbijaid meelitavad kupongid ja madalad hinnad

Kristjan Kaar

09.09.2010 09:15

Dollar General (NYSE: DG) on Ameerika Ühendriikide üks suurimaid madalahinnaliste kaupade, hea kvaliteedi ning teeninduse poolest tuntud jaemüüjaid, mis asutati 1939. aastal ja noteeriti börsil möödunud aasta lõpus.

Tänaseks opereerib ettevõte üle 8,800 poe kokku 35 erinevas USA osariigis, milles müüakse toidukaupu, suupisteid, ilutooteid, majapidamistarbeid ja ka riidekaupu. Alloleval graafikul on kujutatud DG’is müügil olevate kaupade osakaal tuludest.

Allikas: Deutche Bank

DG tegevdirektor on Richard W. Dreiling, kes ühines ettevõttega 2008. aasta jaanuaris. Veel sama aastanumbri sees nimetati Dreiling ka DG nõukogu esimeheks. Enne DG’isse suundumist töötas Dreiling tegevdirektori ja nõukogu esimehena Duane Reade Holdings’is ning operatiivdirektorina Longs Drugs Stores Corp’is. Dreiling omab ka bakalaureusekraadi Rockhursti Ülikoolist Missouris.

Dollar General’i peamisteks klientideks on madalapalgalised, kelle jaoks mängivad igapäeva oste sooritades suurt rolli just madalad hinnad. Kuigi madalate hindade poolest on USAs tuntud mitmed ettevõtted, siis DG eeliseks on võrdlemisi väikesed poed, mis muudab ostuelamuse tarbijatele oluliselt mugavamaks. Seda teesi kinnitab ka fakt, et keskmine klient kulutab ettevõtte poodides ühe ostukorra kohta ca $10 – madalapalgalistel ei ole tihti võimalust teha suuri ühekordseid kulutusi ning väikeste ostude korral kulub poeskäigule DG’is vähe aega. Vaatamata sellele, et DG ei too oma majandustulemustes eraldi välja poodide külastustihedust, siis konkurentide tulemusi vaadates on viimasel ajal vähemalt aasta avatud olnud poodide müüginumbrite kasvu taga külastustiheduse tõus. See tähendab, et kõrge töötusmäära tõttu on ka paljud keskmist palka teenivad tarbijad üha enam eelistamas madalahinnalisi kaupu.

Kliente on DG poodidesse meelitanud ka kupongide süsteem, mis on viimastel aastatel muutunud vägagi populaarseks. Kui veel 2007. majandusaastal kasutati DG kuponge ostude sooritamiseks ca 12.7 miljonil korral, siis 2009. majandusaastal kasvas see koguni 15.5 miljonile, mis aitas tarbijatel säästa kokku ca $4.3 miljonit.

Ettevõte avaldas 2010. aasta 2. kvartali majandustulemused 31. augustil enne regulaarset kauplemisaega. Aktsiapõhist kasumit teenis ettevõte $0.42 vs konsensuse poolt prognoositud $0.38. Tulubaas kasvas aastaga 10.8% ehk $3.21 miljardile. Vähemalt aasta avatud olnud poodide müüginumbrid tõusid 5.1%, mis ühtis DG poolt oodatud 4-6%iga. Vaatamata sektori tihedale konkurentsile kasvas ettevõtte brutomarginaal y-o-y baasil 0.1 protsendipunkti, mis ületas konsensuse prognoose.

Konverentsikõne käigus teatas DG, et aasta teises pooles tehakse poodides ümberkujundusi, mis olid algselt plaanitud alles 2011. aastal. Sisuliselt muudetakse sessoonsete kaupade riiulid kõrgemaks, mis tagab tarbijatele parema ülevaate müügilolevatest toodetest. Morgan Stanley analüüsimaja sõnul võivad ümberkujundused potentsiaalselt kaasa tuua vähemalt aasta avatud olnud poodide müüginumbrite kasvu ning seda hiljemalt käimasoleva aasta neljandas kvartalis.

DG tõstis ka oma 2010. majandusaasta aktsiapõhise kasumi prognoosi $1.68 - $1.74 peale. Konsensus ootab käimasoleva aasta EPSiks aga $1.72. Pärast häid 2. kvartali tulemusi kergitas Deutche Bank analüüsimaja DG FY2010 aktsiapõhise kasumi prognoosi varasema $1.69 pealt $1.74le, milles on arvestatud ca 5.7%lise vähemalt aasta avatud olnud poodide müüginumbrite kasvuga. FY2011 EPSiks ootab Deutche Bank aga $2.07. DG hinnasihiks on Deutche Bank määranud $35, mis väärtustaks aktsiaid ca 17x ettevaataval FY2011 aktsiapõhisel oodataval kasumil $2.07.

Ka teised analüüsimajad on DG tuleviku suhtes endiselt positiivselt meelestatud. Morgan Stanley kinnitas 31. augustil oma $35list hinnasihti, oodates FY2011 aktsiapõhiseks kasumiks $2.01. Barclays ootab DG FY2011 aktsiapõhiseks kasumiks $2.22 ning ettevõtet katab analüüsimaja “overweight” reitinguga. Citigroup on DG aktsiale määranud “buy” reitingu ning FY2011 EPSiks oodatakse $2.08. 

Allikas: stockcharts.com

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon