Kuna inimeste igapäevaelu kolib järjest enam internetti, siis järgneb sellele ka reklaam. Kuigi siiamaani on ettevõtted ennast pigem ajalehtede veergudel reklaaminud, siis sellel aastal tõotavad esimest korda internetireklaami kulutused ületada väljaminekuid trükireklaamile ajalehtedes.
Oktoobris teatas Internet Advertising Bureau (IAB), et USA online-reklaami müügitulud ulatusid käesoleva aasta esimesel poolel 12.1 miljardini, mis märgib uut poolaasta rekordit. Võrreldes 2009. aasta esimese poolega oli tõus 11.3%. Samuti oli tegu rekordilise teise kvartali numbriga, olles 13.9% kõrgem kui eelmise aasta samal perioodil. Display-reklaami käive, (kõik, mis ei ole otsireklaam, kuulutused, kataloogid, uudiskirjad) kuhu kuuluvad bännerid, videoreklaam, rich media, küündis käesoleva kuue kuuga $4.4 miljardini. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on tegu märkimisväärse. 16%-lise kasvuga. Videoreklaam näitas endiselt suurt kasvu, saavutades läbi aegade suurima poolaasta käibe, mis oli 31% rohkem kui 2009. aasta esimeses pooles. Kõige populaarsem internetireklaami liik oli otsingureklaam, millel oli online-reklaamis 47% suurune osatähtsus. Otsingureklaami 2010. aasta esimese poole käive oli 11.6% kõrgem kui eelmise aasta samal perioodil ehk $5.7 miljardit. Kuigi majanduskriis ilmselgelt pärssis 2009. aastal internetireklaami lühiajalist kasvu, on 2010. aastal näha kasvu jätkumist.
Allikas: Internet Advertising Bureau
Ka käesoleva aasta kolmandas kvartalis näitas internetireklaam rekordilisi numbreid. Nimelt oli online-reklaami käive 2010. aasta Q3s $6.4 miljardit ehk 17% rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Samuti märgib antud näitaja kõige suuremat kvartaalset käivet läbi aegade. IAB presidendi Randall Rothenbergi arvates on internet muutnud tarbijate elustiili ja seda, kuidas nad kogevad meelelahutust, informatsiooni ja brände. Tema sõnul on paljud turustajad pöördunud digitaalse meedia poole, sest see on parim viis jõudmaks tarbijateni. Järgnevalt on välja toodud internetireklaami kvartaalsed käibed.
Allikas: Internet Advertising Bureau
Turu-uuringute ettevõtte eMarketer sõnul on käesoleval aastal oodata, et internetireklaami käive ületab ajalehtede trükireklaami käivet. Ettevõtte sõnul ulatuvad internetireklaami kulutused USAs käesoleval aastal $25.8 miljardini, ajalehtede trükireklaamile oodatakse aga $22.8 miljardi suurusi väljaminekuid. Emarketeri tegevjuhi Geoff Ramsey sõnul oli antud arengut juba kaua aega oodatud ning lõpuks ollakse pöördepunkti lävel. Tarbijad on üha rohkem kolinud suure massina internetiavarustesse, kus uudiste edasiandmiseks on rohkem võimalusi, ja kus ajalehtede toimetajad ei saa reklaamide eest sama palju raha küsida kui trükireklaami eest. Seega samal ajal kui ajalehtede auditoorium on kasvanud, ei ole see väljaannete müügitulude vähenemist peatanud. Allpool toodud joonisel on toodud ajalehtede reklaamitulud, (roheline tulp) kus tumeroheline osa tähistab ajalehtede internetiportaalide reklaamitulu ning interneti reklaamitulud, kuhu on juurde arvatud ka ajalehtede internetiportaalide osa.
Allikas: Wall Street Journal
Asi ei ole ainult selles, et ajalehed seisavad netiportaalide näol silmitsi tugevama konkurentsiga, tarbijate käitumisharjumused on muutunud. Forrester Research leidis hiljuti läbiviidud uuringus, et USA tarbijad veedavad keskmiselt sama palju aega televiisorit vaadates kui internetis olles. Televiisori vaatamisaeg on alates 2005. aastast jäänud samale tasemele ehk telekavaatamisharjumusi tarbijaid muutnud pole. Seega on internetis olemise aja tõus tulnud vähenenud raadio kuulamise ning lehtede ja ajakirjade lugemise ajast. Alates 2005. aastast on interneti kasutamise aeg kasvanud 121%. Kuigi noorem põlvkond ehk 18-30 aastased on juba varasemalt TV ja interneti peale kulutanud võrdse aja, siis nüüd on selle trendiga ühinenud ka 31-44 ja 45-54 aastased.
Allikas: Forrester Research
Kuid tehnoloogia areng võib reklaamid kaasa tuua ka mujal kui internetis. Nimelt katsetavad ettevõtted reklaamide paigutamist e-lugejatesse. Näiteks pannakse reklaame e-raamatute alguslehekülgedele ning samuti soovitakse neid lisada ka peatükkide vahele või isegi lehekülgede üla- või alaossa. Samas aga tegutsetakse väga ettevaatlikult, sest reklaamid ei ole teatavasti raamatulugemise traditsiooniline osa ning võivad seega muuta lugemise väga ebameeldivaks. Tavaliselt on reklaamide vastu ka raamatute autorid ning mitmed lepingud autoritega nõuavad iga reklaami jaoks autori heakskiitu. Probleemiks on ka raamatute tiraaž. Enamike raamatute läbimüük küündib mõnesaja tuhandeni ja sellest ei piisa, et meelitada suuri ettevõtteid reklaami ostma.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. |
Tweet