Verizon hakkab iPhone'i müüma - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Verizon hakkab iPhone'i müüma

Vallo Lees

12.01.2011 10:33

Eile teatas USA suurim mobiilsideoperaator Verizon, et hakkab alates 10. veebruarist müüma Apple’i ülipopulaarset nutitelefoni iPhone, lõpetades AT&T monopoolse müügiõiguse USAs.

Analüütikute hinnangul võib Apple iPhone’ide müük tänu Verizoni (VZ) võrgule suureneda 9 kuni 12 miljoni ühiku võrra, mis oleks päris suur tõus ühe populaarseima telefoni tähtsaimal turul. AT&T müüs eelmise aasta üheksa esimese kuuga 11.1 miljonit iPhone’i. Piper Jaffray & Co. hinnangul ulatub aastane müüginumber 14.5 miljoni ühikuni, mis moodustaks 12% kogu Apple käibest ja 30% iPhone’i müügituludest. Septembris lõppenud majandusaastal oli Apple’i käive $65.2 miljardit. Piper Jaffray analüütiku Gene Munsteri sõnul oodatakse, et Verizoni iPhone suurendab ettevõtte käivet 5%, kuid Muntersi sõnul võib see efekt olla isegi kuni kaks korda suurem, kui Verizon suudab meelitada enda juurde piisavalt uusi kliente, selle asemel, et võita endale AT&T olemasolevaid kliente.

Verizoni puhul on tegu USA suurima mobiilsidevõrgu operaatoriga, kellel oli septembri lõpu seisuga 93.2 miljonit klienti. Seni eksklusiivset iPhone’i müügiõigust omanud AT&T’il oli samal ajal 92.8 miljonit klienti. Gleacher & Co. analüütiku Brian Marshalli sõnul võib iPhone esimese kvartali jooksul jõuda 5%-ni Verizoni klientidest, mis on kiirem tempo kui iPhone’i hakati müüma AT&T võrgus 2007. aasta juunis. AT&T võrgus on ca 17 miljonit iPhone’i kasutajat, kuid Marshalli sõnul võib see näitaja Verizoni võrgus ajapikku suuremaks kujuneda. Samuti ei saa ettevõte kasu ainult lisandunud klientide arvust, vaid suure tõenäosusega suureneb ka klientide arv, kes igakuiselt andmesideteenust kasutama hakkavad. Lisaks Apple’ile ja Verizonile saaks läbi Verizoni müüdavate iPhone’ide kasu kiipide valmistaja Qualcomm (QCOM), sest iPhone peab kasutama hakkama viimase kiipe. Nimelt on Qualcomm ainus, kes toodab signaaliprotsessoreid, mida iPhone vajab, et Verizon võrguga ühendust saada.

Arvamused sellest, kui palju uusi kliente liigub AT&T’st üle Verizonisse on aga vastuolulised. Forrester Research analüütiku Charles Golvini sõnul on algsed iPhone’i ostjad olemasolevad Verizoni kliendid. Põhjuseks eelkõige fakt, et AT&T tegi eelmisel suvel ülemineku iPhone 4’le klientide jaoks väga soodsaks, samal ajal aga seoti kõik uue iPhone’i ostjad AT&T’ga kaheks aastaks. Kuigi Golvini sõnul võib Verizon pakkuda soodustusi klientidele, kes nende võrku soovivad üle tulla, osutub see suure tõenäosusega siiski liiga kalliks variandiks. AT&T esinadaja Mark Siegeli sõnul võib Verizoni iPhone’i atraktiivsust vähendada ka see, et Verizon hakkab pakkuma CDMA tehnoloogiat kasutavat iPhone’i, mis on generatsiooni võrra vanem kui AT&T viimane mudel. Siegeli sõnul on iPhone mugavaks kasutamiseks vaja kiirust, kuid CDMA tehnoloogiga ei ole see saavutatav. Allpool on toodud joonis Morpace’i uuringust, mis hõlmas 1000 klienti. Nimelt küsiti klientidelt, et kas nad ostaksid iPhone Verizonist. 29% kõikide mobiilioperaatorite klientidest vastas, et tõenäoliselt soetaksid nad endale Apple nutitelefoni Verizoni juures, kusjuures ca pooled neist olid olemasolevad Verizoni kliendid.

Allikas: Morpace

Mõned analüütikud on samas väga pessimistlikult meelestatud uute iPhone’ide müüki Verizoni võrgus. Näiteks Stifel Nicolaus analüütik Doug Reid tõstis oma Apple 2011. aasta nutitelefonide müügiprognoosi kõigest 800 000 võrra ehk 63.3 miljoni ühikuni. Üheks põhjuseks, miks müük võib osutuda kesiseks on Androidi operatsioonisüsteemidel põhinevate telefonide populaarsus Verizoni võrgus. Eriti minev kaup on Droid telefonid, mida toodab Motorola Mobility (MMI). Antud klientide lepingud aeguvad kõige varem alles novembris ja kui nad ei ole nõus maksma kopsakaid vahetustasusid, siis ei loobu nad oma Droididest arvatavasti kergekäeliselt. Samas võib Verizon vahetustasusid alandada nagu näiteks tegi AT&T.


Samuti on Verizoni nutitelefonide valik palju mitmekesisem kui see oli AT&T juures iPhone’i müügiletuleku ajal. Lisaks Google’i Android operatsioonisüsteemil põhinevate telefonidele müüakse Microsofti Windows 7-el ja BlackBerry platvormidel põhinevaid telefone. Seega ei ole Verizonil erilist motiivi lihtsustada tarbijatel lepingute lõpetamist enneaegselt teiste nutitelefonidega, sest see võib kahjustada mobiilsideoperaatori suhteid nende nutitelefonide tootjatega. Samuti tuleb märkida, et nii Verizon kui ka AT&T töötavad usinalt, et saada tööle oma 4G võrku.

Esimesed telefonid, mis 4G võrku toetavad, peaksid Verizonis müügile jõudma märtsis ning tekib küsimus, kas tarbijad peavad mõttekaks soetada 3G iPhone’i, kui mõni kuu hiljem saaksid nad osta telefone palju kiirema võrgu tarbeks. Analüütikud toovad välja, et kindlasti osutub iPhone Verizonis suureks müügiartikliks, kuid eespool toodud põhjustel võib see toimuda pigem järk-järgult, mitte nii kiires tempos, kui mõned väga optimistlikud prognoosid väidavad.

Verizoni suureks plussiks on aga väga hea võrgu kvaliteet. See võib operaatorile juurde tuua kliente Sprint Nextelist ja T-Mobile’ist, kes varem ei olnud nõus AT&T suhteliselt halva kvaliteediga võrku lülituma. ChangeWave viis eelmise aasta esimese kvartalis läbi uuringu, mille kohaselt leiti, et AT&T’l esines kõige rohkem kõnekatkestusi, ca 4.5% kõikidest kõnedest. Kõige vähem kõnekatkestusi esines Verizonil, moodustades 1.5% kõikidest kõnedest. Samuti ei tee AT&T olukorda paremaks kõnekatkestuste suurenemise trend, samal ajal kui Verizoni vastav näitaja on alates 2009. aasta septembris langenud. Vastav olukord on kajastatud alljärgneval joonisel. Samuti leidus Verizonil kõige rohkem rahulolevaid kliente. 49% klientidest ütlesid, et on väga rahul Verizoni pakutava teenusega, AT&T’l oli vastav näitaja aga 23%.
Allikas: ChangeWave
Apple kogemus operaatorite lisamisel on siiani olnud väga positiivne. Näiteks Prantsusmaal suurenes Apple’i nutitelefoni turuosa 2009. aasta esimesest kvartalist kolmanda kvartalini 3% pealt 11% peale pärast seda, kui Apple läks ühelt operaatorilt üle kolmele. Ka Suurbritannia turul on näha samasuguseid arenguid. Siiski on Apple’il raske USAs ühe operaatori lisamisega suurendada iPhone’i turuosa kaks korda, sest 2010. aasta esimese kolme kvartaliga oli nutitelefonil juba 23.8% suurune osatähtsus. Analüütikute hinnangul võib Verizoni lisandumine suurendada turuosa 35%-ni. Allpool toodud graafikul on näha Nielsen Company graafikut USA nutitelefonide turuosade kohta 2010. aasta oktoobri seisuga.
Allikas: The Nielsen Company
Vallo Lees

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon