Eelmisel reedel tuli Apple turule oma uue tahvelarvutiga iPad 2. Kuna ülipopulaarseks osutunud iPadi uuem versioon ei kujuta endast mitte niivõrd revolutsioonilist toodet, vaid pigem vana mudeli täiustust, ei uskunud mitmed analüütikud enne poejärjekordade nägemist, et iPad 2 nii edukaks võiks kujuneda.
Uue iPad’i puhul hakkavad esimesena silma kindlasti muutunud mõõtmed. Kuigi väljanägemine on suures osas sama, mis vanema versiooni puhul, on iPad 2’e paksus vähenenud eelneva mudeli 13.4 millimeetri pealt 8.8 millimeetrini. Samuti on iPad 2 kergem. Kui iPad kaalus 680 grammi, siis uue mudeli puhul on see näitaja vähenenud 601 grammini. Ekraani puhul muudatusi tehtud ei ole – endiselt on kasutusel 9.7 tolline puutetundlik LED ekraan. Välimuse poolelt võib veel ära mainida videokaamerad seadme esi- ja tagaküljel, mille abil saab videokõnesid pidada. Vaadates aga iPad 2’e sisemusse, siis kõige suuremana muutusena tuleks ära märkida protsessori vahetus. Nimelt on ühetuumaline 1GHz A4 asendatud kahetuumalise 1GHz A5-ga. Ka muutmälu (RAM) on suurendatud. Kui iPad’i esimesel versioonil oli muutmälu 256 MB, siis iPad 2’el on seda 512 MB. Muutumatuna on püsinud hind, 16 GB mudeli hinnad algavad $499-st.
Reedel müügile jõudnud iPad 2 mudelid kadusid poeriiulitelt nagu soojad saiad. Apple poed müüdi uuest tahvelarvutist vaid loetud tundide jooksul tühjaks. Ettevõtte internetipood näitas tarnetähtajaks 3-4 nädalat, kuigi vahepeal oli selleks kuni 5 päeva. Analüütikud hinnangud esimese kolme müügipäeva kohta kõikusid alates 400 000 ühikust kuni 1 miljoni ühikuni. Olgu öeldud, et Apple’i tahvelarvuti esimene versioon ületas miljoni piiri 28 päeva pärast müügile tulekut.
Ka väljaspool Apple poode oli nõudlus suur. Nimelt müüakse iPad 2’e ka selliste jaemüüjate juures nagu Best Buy, Target Corp., Wal-Mart ja telekomioperaatorite AT&T ja Verizon Wireless juures. Wal-Marti esindaja sõnul kavatsetakse müüa kõik Apple’ilt saadud iPad 2’ed. Best Buy teatas reedel, et osades poodides müüdi iPad 2 ja selle lisad läbi 10 minutiga. Apple esindaja Trudy Muller ütles, et ettevõte tegutseb selle nimel, et iPad2 jõuaks võimalikult kiiresti iga soovijani. Muller nimetas nõudlust iPad 2’e järele hämmastavaks.
Samas ei olnud mitte kõigi Ipad 2’ e ostjate eesmärgiks selle sihipärane kasutamine vaid pigem juppideks lõhkumine, et teada saada milliste tarnijatega Apple koostööd teeb. Apple on juba pikka aega ostnud kiipe Samsungilt ning nagu lähemal uurimisel ka selgus, siis vastupidiselt mõnedele arvamustele see suhe ka jätkub. Nimelt konkureerib Korea tehnoloogiaettevõte Apple’iga nutitelefonide ja tahvelarvutite vallas, mistõttu arvati, et iPad 2’e kiipide tellimus läheb mõnele konkurendile. UBM TechInsights andmetel on uue iPadi A5 protsessorkiip valmistatud Samsungi poolt nagu ka varasematel iPad’idel ja iPhone’idel. See teeb lõpu spekulatsioonidele nagu oleks Apple palunud A5 kiibi ehitada Taiwan Semiconductor Manufacutring’il. Kuid Samsungi osalus uues iPad’is ei piirdu ainult A5 kiibiga. Kolmest lahtivõetud iPad’ist kahes võis leida ka Samsungi flash memory kiibi, kolmanda puhul oli tootjaks Toshiba. UBM TechInsights andmetel sisaldasid ka kaks iPad’i Samsungi DRAM kiipe, kolmandas oli kasutusel Elpida toodang.
Üldiselt tarnijate osas üllatusi ei olnud. Sidekiipide valmistajateks olid oodatult Broadcom ja Qualcomm. UBM TechInsights hinnangu kohaselt maksavad 32-gigabaidise iPad 2’e komponendid $270, mis on natukene enam kui iPad’i $267 suurune komponentide hind. Allpool on toodud ka kokkuvõttev joonist erinevate komponentide hindadest.
Piper Jaffray analüütiku Gene Munsteri sõnul ei olnud nii suure nõudlusega arvestatud ning Apple oleks suutnud müüa palju rohkem, kui ainult varusid oleks jätkunud. Munsteri poolt läbi viidud väike küsitlus näitas, et järjekorras seisvatest inimestest ca 70% polnud iPadi kunagi omanud. Gleacher & Co. analüütik Brian Marshall ootab käesoleva aasta iPadide müügiks 30 miljonit ühikut, mida on enam kui kaks korda rohkem eelmisel aastal müüdud tahvelarvutite arvust. Detsembriga lõppenud kvartalis sai Apple iPad’i müügist 17% tuludest.
Allikas: Wall Street Journal
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet