iPadil on põhjust värisemiseks? - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

iPadil on põhjust värisemiseks?

Rasmus Noormägi

30.09.2011 15:29

Shutterstock

Kolmapäeval esitles Amazon oma uut toodet – tahvelarvuti nimega Kindle Fire. Asjatundjate arvates võiks sellest saada suurim ning tugevaim konkurent Apple’i ülimenukale tahvelarvutile iPad. HTC, Samsung, Sony, HP, Dell, BlackBerry ning paljud teised on püüdnud Apple’le vastu hakata, kuid seni suuremate tulemusteta. Nii et, miks peaks Amazoni tahvelarvutile tulevik helgem olema?

Allikas: Gartner.

Kindle Fire on iPadi ja tema senistest konkurentidest tunduvalt odavam – enamus tahvelarvutite hinnad algavad alates 400 dollarist. 15. novembrist alates kättesaadava Fire’i hind on $199. Ekraan on 7-tolline ning operatsioonisüsteemina kasutatakse Google’i Android tarkvara, millele on lisatud Amazoni endapoolne kasutajaliides. Fire on ühendatud Amazoni internetipoega, mis annab ligipääsu filmidele, ajakirjadele, raamatutele ning muusikale Amazoni serverites. Erinevalt teistest tahvelarvutitest ei vaja Fire arvutiga ühendust.

Internetibrauserina kasutatakse täiesti uut programmi nimega Amazon Silk, mis töötab pilvetehnoloogia põhjal. Amazoni inseneride sõnul peaks see lõppkasutajale tähendama tahvelarvutiga internetis surfates kordades kiiremat ühendust kui seni. Põhimureks tänapäeva nutitelefonide ja tahvelarvutitega internetis ringi liikudes pole aeglane andmeside, vaid fakt, et lehtede laadimine nõuab väga palju ressurssi kasutatava seadme riistvaralt. Pilvetehnoloogiat kasutades pannakse antud koormus Amazoni serveritele, mis töötlevad andmed tahvelarvuti jaoks sobivamaks ning väiksemaks. Oletame, et külastate internetis pildigaleriid, kus on suured 3 MB pildid. Läbi pilvetehnoloogia laeb tahvelarvuti endale alla Amazoni serveritest mitukümmend korda väiksema faili, sest tahvelarvuti ekraanilt vaadates pole vahet, kas pildi suurus on 3 MB või 75 KB.

Erinevad analüütikud ootasid, et Amazoni tahvelarvuti hinnaks kujuneb umbes 250-300 dollarit, odavaim iPad maksab näiteks $499. Millest on tingitud nii suur hinna erinevus? Esiteks, on Fire’l väiksem ekraan võrreldes iPadi 10-tollise ekraaniga. Lisaks ei ole Fire’i ees ega taga videokaameraid, 3G ühenduse võimalust ega mikrofoni. Fire’l on mälu 8 GB, iPadil vastavalt mudelile 16-64 GB. Brian Blair, Wedge Partnersi analüütik, arvab, et Amazon on ainukene tõsine mängija peale Apple’i tahvelarvutite turul, kuna Amazonil on kasutajale pakkuda midagi enamat kui lihtsalt elektroonikaseadet – neil on olemas sisu meedia poolel. Kuid, et olla tõsiselt võetav konkurent, peab Amazon minema kaugemale, arvab Blair. Robert W. Baird&Co analüütiku Colin Sebastiani arvates ei pruugi Amazoni tahvelarvuti iPadile otsene konkurent olla. Seda just eelkõige väiksema funktsionaalsuse tõttu, kuid tema sõnul võib aasta pärast Amazonilt oodata iPadile täiesti sarnast toodet. Mõnede analüütikute hinnangul algavad tahvelarvutid üldse alates 10-tollisest ekraanist, teiste sõnul on jällegi Kindle Fire täpselt paraja suurusega ühes käes hoidmiseks.

Hinnaerinevusest võib välja lugeda kahe firma väga erinevat lähenemist kasumi teenimiseks. Apple on tuntud keskmisest kõrgemate hindade poolest, mis tähendab ühtlasi suuremaid kasumimarginaale müüdud toodetelt. Amazon on aga hoopis teist teed läinud: pannes tootele odavama hinna, mis tähendab küll väiksemaid marginaale, mängib Amazon koguste peale ning loodab kasutajad siduda enda poekeskkonnaga. Amazoni CEO Jeff Bezosi sõnul pakuvad enamus tahvelarvutite tootjaid kõigest seadet. Amazon ei näe enda tahvelarvutit tehnikavidinana, vaid pigem teenusena. Näiteks ostavad Amazoni e-lugeri Kindle’i kasutajad enamus raamatuid Amazoni keskkonnast, sama oodatakse ka tulevastelt Fire’i kasutajatelt. Tahvelarvutid annavad Amazonle lisaks võimalusele müüa uut atraktiivset seadet ka sobiva positsiooni inimeste ahvatlemiseks, et nad rohkem asju ostaksid Amazoni veebikeskkonnast. Näiteks tuleb seadmega kaasa tasuta 30-päevane prooviperiood Amazon Prime’i kasutamiseks, mis peaks muutma Amazoni tavalised kliendid sõltlasteks, kes veedavad Amazoni keskkonnas tavalise kasutajaga võrreldes kolm kuni neli korda rohkem aega. Tavahind antud paketile on 79 dollarit kahe aasta peale, mille eest kasutajad saavad soodustusi Amazoni inernetipoes ning juurdepääsu erinevatele TV-saadetele ja filmidele.

Umbes 40% Amazoni müügitulust tuleb läbi raamatute, muusika ja filmide. Samad formaadid on või lähevad iga päev üha rohkem digitaalsemaks. Seega võib öelda, et Amazonil justkui polekski olnud valikut tahvelarvutite turule sisenedes. Pacific Crest Securitiesi analüütik Steve Weinsten arvab, et tarbijate reaktsioon uuele seadmele on kriitilise tähtsusega Fire’i ja Amazoni  tulevikule. Bloombergi hinnangul oodatakse 2012. aasta lõpuks, et Amazoni müügitulu kasvab eelmise aastaga võrreldes 32% 64.6 miljardi dollarini. Samal ajal ootavad analüütikud brutomarginaali langust 22.17%-ni 2010. aasta 22.35%-lt.

Apple’i edu iPodiga andis tervele tehnoloogiasektorile väärtusliku õppetunni. 10 aastat tagasi olid turul ka teisi tegijaid peale Apple’i, kuid keegi teine ei suutnud sulatada riistvara ning tarkvara nii ühtseks ja lihtsasti kasutatavaks tervikuks kui Apple seda tegi iTunesiga. Amazon paistab Jeff Bezose eestvedamisel minevat Apple’i jälgedes: sisu on oluline, kuid lihtsuses peitub võti. Jeff Bezos ei ütle otse välja, mis on Amazonil tulevikus plaanis, kuid vihjab, et neil on palju ideid.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon