HTC võitleb konkurentsi tugevnemisega - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

HTC võitleb konkurentsi tugevnemisega

Kristiina Kirtsi

18.04.2012 11:36

Dreamstime

Varasematel aastatel väga kiiret turuosa ja kasumi kasvu näidanud Aasia suuruselt teise nutitelefonide tootja kasv on hakanud aeglustuma ning tundmatust ettevõttest kiiresti globaalse mobiilitööstuse innovatsiooni eestvedajaks saanud HTC on hakanud karmis konkurentsis teistele alla jääma.

1997. aastal asutatud Taiwani nutitelefonide tootja HTC (aktsia on noteeritud Taiwani börsil sümboli 2498 all), mille algupärane nimi oli High Tech Computer, sai laiemalt tuntuks alles 2006. aastal, mil ettevõtte telefone hakati müüma HTC kaubamärgi all. Pöördepunkt toimus 2008. aastal, kui tehti esimene Androidil töötav mobiiltelefon (HTC telefonid põhinevad endiselt enamuses Androidil), millele järgnes konkurente nii tehnoloogiliselt kui ka disainilt ületanud nutitelefonide turuletulek. Tänu kiirele müügi kasvule saadi 2011. aasta kolmandas kvartalis suurimaks nutitelefonide müüjaks USAs.

HTC aktsia Taiwani börsil


Allikas: Bloomberg

Samal ajal kui konkurendid Samsung ja Apple teatavad rekordilistest finantstulemustest, teatas HTC selle aasta jaanuaris esimesest kvartalikasumi vähenemisest kahe aasta jooksul, kuna nõudlust ettevõtte toodete järele vähendab karm konkurents. HTC neljanda kvartali puhaskasum vähenes 26% võrreldes aastatagusega ehk 11 mld Taiwani dollari peale. Eelmisel nädalal aga teatas ettevõte suurimast kasumi vähenemisest alates ettevõtte börsile tulekust ehk 2002. aastast. Selle aasta esimese kvartali puhaskasum vähenes 70% võrreldes aastatagusega ehk 4.5 mld dollari peale (kasumi järsk langus on näha joonisel).

Allikas: ettevõtte finantsaruanded

Maailmas viie suurima nutitelefonide tootja hulka kuuluva ettevõtte kiire kasvu aeglustumise põhjuseks on kasvav konkurents nutitelefonide turul esimesel ja teisel kohal oleva Apple’i ning Samsungi poolt. Ettevõtte käibe vähenemise põhjustasid neljandas kvartalis turule tulnud nutitelefonid, mis ei suutnud konkurentsi pakkuda Apple’i iPhone 4S-ile ning Samsung Galaxy Note’ile. See näitab seda, kui oluliseks on mobiiltelefonide tootjate jaoks muutunud hitt-telefoni omamine karmi konkurentsiga ning kiiresti areneval nutitelefonide turul.

Kuid HTC loodab eelmise aasta lõpus tehtud vea parandada sellel kuul turule tuleva One seeria nutitelefonidega (One V, One S ning One X), mis võeti veebruaris Barcelonas toimunud messil Mobile World Congress hästi vastu. One seeria telefonid suutsid võita kriitikute heakskiidu suure, kõrge resolutsiooniga ekraani ning märgatavalt paranenud kaameraga. Ka ettevõtte finantsjuhi sõnul ei olnud esimese kvartali tulemused tavapärased ning käibe ja kasumi kasvu taastumist on oodata pärast HTC One nutitelefonide turuletulekut.

Lisaks soovib HTC laieneda Hiina turul, millel telefonide tootjad näevad kõrget müügi hüppelise kasvatamise potentsiaali. Eelmise aasta kolmandas kvartalis sai Hiinast tarnete mahu järgi maailma suurim nutitelefonide turg USA ees ning nutitelefonide tarned riiki kasvasid 24 miljoni ühikuni (USA turu vastav näitaja oli 23 miljonit). Ettevõttel on hetkel Hiinas umbes 10%-line turuosa rohkem kui 2000 jüaani (umbes 300 dollarit) maksvate nutitelefonide hulgas ning seda turuosa loodetakse suurendada. Seetõttu plaanitakse esimest kohalikku turunduskampaaniat ning tuuakse turule spetsiaalselt Hiina turu jaoks loodud telefone (eelmisel kuul hakati müüma HTC Triumph nutitelefone, mis on esimeseks Windows Phone platvormiga telefonideks Hiinas). Negatiivsema poole pealt on siit oodata turunduskulude kasvu, mis omakorda survestavad ärikasumi marginaali.

Globaalne nutitelefonide müük kasvas 2011. aasta neljandas kvartalis 47.3% võrreldes aastatagusega ehk 149 miljoni ühikuni. Kogu eelmise aasta nutitelefonide müük aga kasvas 58% võrreldes eelmise aastaga ehk 472 miljoni ühikuni. Tänu iPhone’i rekordilisele müügile sai 2011. aasta neljandas kvartalis Apple’ist suurim nutitelefonide müüja 23.8%-lise turuosaga. Teisel ja kolmandal kohal olid vastavalt Samsung 22.8%-ga ning Nokia 12%-ga. HTC oli viiendal kohal 6.7%-ga. Operatsioonisüsteemide järgi kasvas Androidi turuosa neljandas kvartalis 20.4 protsendipunkti võrreldes aastatagusega ehk 50.9% peale, Apple’i iOS oli teisel kohal 23.8%-ga (turuosa kasv 8 protsendipunkti) ning kolmandal kohal Symbian 11.7%-ga (langus 20.6 protsendipunkti). Androidi populaarsuse tõttu suureneb aga antud operatsioonisüsteemi kasutavate telefonitootjate vahel konkurents hinna, disaini ning kaubamärgi tuntuse üle.

Allikas: IDC

Müüdud nutitelefonide arv moodustas eelmisel aastal 31% kogu globaalsest mobiiltelefonide müügimahust. Sellel aastal aga prognoosib turu-uuringute ettevõte Gartner nutitelefonide müügi kasvu aeglustumist 39% peale eelmise aasta 58% pealt.

Kuigi Taiwani nutitelefonide tootja turuosa on karmi konkurentsi tõttu vähenenud, on ettevõttel siiski potentsiaali saada suuruselt kolmandaks nutitelefonide tootjaks. Seega tuleb HTC-l kiire kasvu taastamiseks ning turuosa säilitamiseks jätkata hitt-toodete turule toomist, kuna kiiresti kasvavates turutingimustes on iga ettevõte täpselt nii hea nagu on tema viimane toode.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.


Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon