Suured autod Ameerikas jälle moes - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Suured autod Ameerikas jälle moes

Ivar Arulaid

05.07.2012 11:22

Päev ennem iseseisvuspäeva avalikustasid autotootjad oma  juunikuu müügitulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Vähemalt 20% kasvasid Chrysler Group LLC., Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. ja Nissan Motor Co. Üleüldiselt oli uute autode müügitase annualiseeritult 14.1 miljonit. (analüütikud prognoosisid 13.8 miljoni taset).

Võimalike põhjustena on välja toodud erinevaid arvamusi. Kõige enam viidatakse madalale bensiini hinnale, mis püsis juunis 3.50 dollari tasemel või alla selle. Samuti viidatakse kättesaadavamatele laenudele. Tavakasutajate autode läbisõidud on juba piisavalt suureks kasvanud ning paljud inimesed vahetasid oma vana auto uue vastu. Fordi peaökonomist Ellen Hughes-Cromwick ütles, et inimesed tahavad siiani oma vanasid autosid kütusesäästlikumate ja uudsema tehnoloogiaga varustatud sõidukite vastu vahetada. Madalad intressimäärad ja kergem ligipääs laenudele aitavad uute autode müügile kindlasti kaasa. Hughes-Cromwick viitas samuti ka tugevnevale uute majade müügile. Elleni sõnul aitab viimane autode müügile kaasa kahte moodi: esiteks muudavad kõrgemad majade hinnad tarbijaid vastuvõtlikumaks ka uute autode hindadele ja teiseks ostetakse majade ehitamise käigus kasutatavaid maastureid ja väikekaubikuid rohkem (eelkõige ettevõtete poolt).

Uute autode müük jaanuar 2005 kuni juuni 2012

Top 5
Nagu sai ka eelnevalt Fordi peaökonomisti arvamust avaldatud, tõusid uute majade ehitamise kasvule toetudes ka nö kergveokite müük kõige enam. Esimesel kahel kohal (uute autode müügi poolest) pesitsevad kastiga maasturid. Kõige enam müüdi juunis Ford F – Series PU marki (55 025 sõidukit +10%), Chevrolet Silverado PU oli teine, 33 566 sõidukiga (+3%) ja kolmas koht kuulus Toyota Camryle, mida müüdi juunis 32 107 tükki (+50.2%). Järgnesid Chevrolet Malibu (31 402, +32.3%) ja Honda Accord (28 924, +84.1%).


Uute autode müügi suhe Top 20 enim müüdud mudelisse 2012 juunis

General Motors
USAs suurimat turuosa enda käes hoidva GMi aktsia rallis müügitulemuste esitamise päeval rohkem kui kuus protsenti. General Motors avalikustas juunikuu müügi tulemused, millest selgus, et müük kasvas 16% ehk 248 750 sõidukile, mis on parim tase 2008. septembrist.. Analüütikud ootasid keskmiselt 7.6% tõusu. Müük suurklientidele (nt valitsus ja rendiautode ettevõtted) moodustas käibest 32%. Chevrolet brändi müük kasvas 15% ning GMC müük 15%. Buicki müüginumbrid kasvasid 27% ja Cadillac 12%.

Ford
Ford Motorsi autode müük juunis kasvas 7% 2011. aasta juuniga võrreldes ehk 207 204 auto tasemele. Analüütikud ootasid 3.7% kasvu.  Ford Fusioni müük kasvas 17% ehk 24 433 autole ning Escape müük kasvas 28% ehk 28 500 sõidukile. Juunis enim müüdud auto – Ford F – Series PU müük kasvas 10.9% eelmise aasta juuniga võrreldes. Fordi müügijuht Ken Czubay ütles, et iseseisvuspäeva pühade eelne aeg aitas müüginumbritele tublisti kaasa. Müük autoparkidega klientidele oli juunis 35% (aasta varem oli 37%). Fordi aktsia (F) tõusis tulemustele toetudes 2.2% ehk 9.60 dollari tasemele.

Chrysler
Turu osakaalult neljas Chrysler Group LLC., mis on suuremalt jaolt Itaalia autotootja Fiat SpA. omanduses, teatas 20% uute autode müügi kasvust juunis. Juunis müüdi 144 881 autot. Analüütikud prognoosisid 18% tõusu. Juuni oli 27s järjestikune kuu, kus Chrysleri müügitulemused ületasid eelneva aasta sama kuu müügitulemusi ning ühtlasi ka parim tulemus 2007. aastast. Juunis seati uued rekordid Fiat 500 ja Jeep Wrangleri müügist. Fiat 500 müük enam kui kahekordistus, müües juunis 4004 autot ja Wrangleri müük kasvas 28% (14 461 autot). Kergveokite müük kasvas 12% ning sõiduautode müük 42% eelmise aasta juuniga võrreldes.

Toyota
Toyota, kes eelmisel aastal Jaapanis olnud maavärinast ja tsunamist kannatada sai, tõstis uute autode müüki 60% võrra ehk 177 795 sõidukile, kuid jäi siiski 12% alla maikuu tulemustele. Ettevõtte käive kasvas 29%. Uute Toyotade import kasvas 60%, mis indikeerib kiiret taastumist loodusõnnetustest, kuid tõus jäi siiski mõne protsendi punkti võrra analüütikute ootustele (66%) alla. Toyota Camry müük kasvas 50% ning turuosa suudeti laiendada 1.6% ehk 14.4 protsendini.

Honda
Ka Honda Motor Co., kes sai sarnaselt Toyotale tsunamis kannatada, uute autode müük kasvas juunis eelmise aastaga võrreldes 49% ehk 124 808 tasemele (eelmise aasta juunis müüdi kõigest 83 892 sõidukit). Analüütikud olid oodanud 51% tõusu. Honda Accordide müük kasvas 84% ning Civicute müük 57%. Honda turuosa ameerikas on 9.6% ning väikeautodest müüdi kõige enam Civicuid ja linnamaasturitest Honda C-RVsid. Silko Honda (üks edasimüüjatest USAs) asepresident Adam Silverleib ütles, et Hondasi tuleb küll Aasiast piisavalt sisse,kuid müük jäi prognoosidele alla eelkõige sellpärast, et Civicuid jäi puudu.

Nissan
Nissan Motor Co. müük kasvas 28% (analüütikud ootasid 21%) ehk 92 237 sõidukile. Nissani bränd näitas 25% tõusu (81 801 sõidukit) ning luksusbrändi Infinity müük kasvas 66% (10 436 sõidukit). Infinity müügi kasv tulenes enamasti JX mudelist.



Autotootjate turuosad Ameerikas

Paistab, et ameeriklased näevad USA majanduse kasvu, sest uute autode müük on üks otsestest indikaatoritest saabuvale tõusule või langusele. Majade ehitamise kasv, madal bensiinihind, soodsamad ja kättesaadavamad laenud, uus tehnoloogia ja kütusesäästlikus ning paljud teised faktorid on positiivselt mõjunud uute autode müügi tulemustele. Allpool on toodud ka joonis, kus on näha sõiduautode ja kastiga maasturite korrelatsioon.


Vasakul: USAs müüdud sõiduautod & maasturid (miljonites); Paremal bensiini jaemüügi hind Ameerikas

Ivar Arulaid

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon