Hiinlased eelistavad kohalikke nutitelefonide tootjaid - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Hiinlased eelistavad kohalikke nutitelefonide tootjaid

Kristiina Kirtsi

04.12.2012 08:35

Shutterstock

Võiks arvata, et ülemaailmselt populaarsed nutitelefonid veavad müügi kasvu ka kiiresti kasvaval Hiina mobiiltelefonide turul, siis tegelikult eelistab suurem osa sealsetest tarbijatest hoopis kohalike telefonidetootjate odavamaid mudeleid.

Vastavalt rahvaarvule on Hiina oma 1.06 miljardi mobiiltelefonide kasutajate arvuga suurim mobiiltelefonide kasutajate arvuga riik maailmas, millel võttis vähem kui viis aastat aega, et sellel aastal kahekordistada kasutajate arv miljardini. Seni on Hiina ainus riik, kus miljardi piir on ületatud. Igas kuus lisandub riigis 8-12 miljonit uut mobiiltelefonide kasutajat ning selle aasta esimese kuue kuuga toodeti 535 miljonit mobiiltelefoni, millest umbes 85% eksporditi teistesse riikidesse. Mobiiltelefonide müügi kasv ei ole põhjustatud vaid suurest rahvaarvust, vaid seda toetavad ka mahukad investeeringud infrastruktuuri ning innovatsiooni.

Hiina turul, mis prognooside kohaselt kasvab sellel aastal maailma suurimaks nutitelefonide turuks, veavad kasvu kohalike nutitelefonide tootjate ehk Huawei Technologies, ZTE, Coolpad, Lenovo ning teiste ettevõtete seadmed. Selle põhjuseks on see, et globaalsed nutitelefonide tootjad ei suuda Hiina odavama hinnaklassi nutitelefonide turul võistelda, kuna nende kõige odavamate seadmete hinnad jäävad Hiina konkurentide omadest kõrgemaks. Turu-uuringute ettevõtte Gartner hinnangul moodustavad Hiina kohalike nutitelefonide tootjate seadmed üle poole kogu müüdud nutitelefonide turust ning nende kasv jätkub.

Kasvu veavad madalama ja keskklassi telefonid, mida ostavad väiksematest linnadest või küladest pärit inimesed. Samal ajal aga kallimate telefonide müügi kasv aeglustub. Nagu allolevalt jooniselt näha, on kohalikud ettevõtted keskendunud just odavama hinnaklassi toodetele ning globaalsed nutitelefonide turu liidrid kallima hinnaklassi toodetele. Tugeva konkurentsi tõttu ootab International Data Corporation (IDC) Hiinas Androidi odavama hinnaklassi telefonide hinna langust alla 100 USA dollari. Lisaks odavamatele mudelitele on Hiina mobiiltelefonide tootjate konkurentsieeliseks ka kiire muutustele kohandumisvõime.



Allikas: China Daily

Hiina nutitelefonide turul kasvatab kiirelt turuosa sellel aastal maailma suurimaks personaalarvutite müüjaks saanud Lenovo. Ettevõtte turuosa Hiina nutitelefonide turul kasvas selle aasta kolmandas kvartalis 14.8% peale eelmise aasta vaid 1.7% pealt, jäädes veel alla Samsungi 16.7 protsendilisele turuosale. Gartneri hinnangul saab Lenovost järgmisel aastal turuliider. Samsungi turuosa tegi läbi märkimisväärse languse, kuna aasta tagasi oli ettevõtte turuosaks veel 24.3%. Apple’i turuosa langes kvartalis 7% peale 2012. aasta sama perioodi 12.3% pealt, andes USA tehnoloogiaettevõttele suuruselt neljanda turuosa. Hiina väiksematest nutitelefonide tootjatest suurendas kolmandas kvartalis Gionee oma turuosa 4.7% peale aastataguse 1.5% pealt, möödudes Taiwani ettevõttest HTC.


Allikas: China Daily

Vaadates Hiina nutitelefonide tootjaid lähemalt, siis Huawei, ZTE ja Coolpad toetuvad subsideeritud operaatormüügile, samal ajal aga Lenovo on kõige parema laienemispotentsiaaliga- ettevõtte tooteportfell on hästi hajutatud kõikide hinnaklasside vahel, kaubamärk on tugev ning nende müügivõrgustik on lai. Märkimisväärne on see, et 2008. aastal müüs Lenovo kehvade tulemuste tõttu oma mobiiltelefonide üksuse, kuid 2009. aastal osteti see tagasi ning 2012. aasta teises kvartalis ületas Lenovo nutitelefonide müük (6.6 miljonit ühikut) personaalarvutite müüki esmakordselt ettevõtte ajaloos. ZTE-st on saanud maailmas suuruselt neljas mobiiltelefonide tootja ning sellel aastal plaanitakse müüa üle 30 miljonit nutitelefoni ehk kaks korda rohkem kui aasta varem. Huawei plaanib sellel aastal müüa üle 100 miljoni mobiiltelefoni ning järgmise viie aasta jooksul kasvada maailmas kolme suurima mobiiltelefonide tootja hulka.

Lisaks sellele, et selle aasta teises kvartalis müüdi Hiina turul esmakordselt rohkem nutitelefone kui tavalisi mobiiltelefone, müüdi selle aasta kolmandas kvartalis Hiinas rohkem nutitelefone kui USAs. Täpsemalt müüdi Hiinas 38.5 miljonit nutitelefoni ning USAs 26.7 miljonit. Võrdluseks, aasta varem müüdi mõlemas riigis nutitelefone vastavalt 23.9 ning 23.3 miljonit. Sellel aastal prognoositakse Hiina nutitelefonide turu 148 protsendilist kasvu 164 miljoni ühikuni.


Allikas: China Daily

IDC hinnangul saab Hiinast 2012. aastal maailma suurim nutitelefonide turg Ameerika Ühendriikide ees- prognooside kohaselt kasvab Hiina turuosa nutitelefonide müügist sellel aastal 26.5% peale aastataguse 18.3% pealt, tõugates esikohalt USA, mille turuosale ennustatakse langust 17.8% peale 2011. aasta 21.3% pealt. 2016. aastaks ennustatakse Hiina turuosa langust 23% peale India turu kasvu arvelt. Summeritud kasvumäära alusel näitab vahemikul 2011-2016 kõige kiiremat (57.5%) kasvu viie suurima nutitelefonide turu seas samuti India.

Allikas: IDC

Hiina ja USA nutitelefonide turu mastaapsusest annab parema ettekujutuse see, et Androidi ja iOsi seadmeid on nendes riikides üle nelja korra rohkem kui suuruselt kolmandal nutitelefonide turul ehk Suurbritannias. Operatsioonisüsteemi järgi on Hiinas turuliider Android 67.5 protsendiga, sellele järgnevad iOsi 19.9 protsendi ning Symbian 6.2 protsendiga.


Allikas: Business Insider

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon