LG võitleb OLED tehnoloogiaga nõudluse languse vastu - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

LG võitleb OLED tehnoloogiaga nõudluse languse vastu

Kristiina Kirtsi

09.01.2013 08:45

Shutterstock

Võim televiisorite turul on koondunud veel 2006. aastal turuliidriteks olnud Jaapani ettevõtete käest Lõuna-Korea elektroonikaettevõtete kätte, mis on suutnud sellel tugeva konkurentsiga turul seni edukalt läbi lüüa. Konkurentsivõime suurendamiseks tuli LG Electroniks hiljuti turule tulevikutehnoloogiaks peetava OLED tehnoloogiaga, millega loodetakse parandada oma konkurentsivõimet.

1958. aastal asutatud Lõuna-Korea suuruselt teine elektroonikatootja LG Electronicsi äritegevus jaguneb neljaks erinevaks üksuseks. Nendeks üksusteks on mobiiltelefonid, kodumasinad, tarbeelektroonika (televiisorid, audio, video) ning õhukonditsioneerid ja energialahendused. Maailma juhtivate lameekraanide, mobiiltelefonide, õhukonditsioneerida, pesumasinate ning külmikute hulka kuuluva ettevõtte turuväärtus on 9,2 miljardit eurot. LG Electronicsi käive ulatus 2011. aastal 18 miljardi euroni ning puhaskasum 155 miljoni euroni. Regioonide lõikes tuleb 23% ettevõtte käibest Põhja-Ameerikast, 15% Euroopast, 14% Koreast, 5% Hiinast, 5% Indiast, 2% Jaapanist ning ülejäänud muudest riikidest.

Tarbeelektroonika (HE) üksus moodustab LG Electronicsi käibest suurima osa ehk umbes 50%. Teistest üksustest moodustavad mobiiltelefonid (MC) ettevõtte käibest umbes 20%, kodumasinad (HA) 20% ning õhukonditsioneeri ja energialahenduste (AE) üksus 10%. Samuti moodustab kõige suurema osa ärikasumist tarbeelektroonika üksus. Ärikasumi marginaal on suurim kodumasinate üksusel (umbes 6%), järgneb õhukonditsioneeri ja energialahenduste üksus (umbes 5%), tarbeelektroonika üksus (1.6%) ning kõige väiksem on kahjumit teeniva mobiiltelefonide üksuse marginaal (alla -2%). Tarbeelektroonika üksuse marginaal on viimastel kvartalitel vähenenud turunduskulude kasvu tõttu.

Allikas: Morgan Stanley

LG televiisorite müügi aeglustumisest annab märku see, et 2012. aasta esimese kolme kvartali jooksul oli tarbeelektroonika müügituluks keskmiselt 5,4 triljonit vonni, mida on vähem kui 2011. aasta keskmine, milleks oli 6 triljonit vonni. Kuigi ettevõtte LCD-telerite müük kasvab, ei ole see piisav korvamaks globaalse tarbijasentimendi nõrkust ning nõudluse vähenemist plasmatelerite järele.

Allikas: ettevõtte kvartaliaruanded

Tugeva konkurentsiga globaalsel televiisorite turul on Displaysearchi andmetel turuliider Lõuna-Korea ettevõte Samsung Electronics, mille turuosa ulatub 2012. aasta andmetel umbes 30 protsendini (kvartalis müüb ettevõte umbes 10.5 miljonit lame-ekraan televiisorit). Teisel kohal on LG Electronics 15 protsendilise turuosaga (kvartalis müüakse umbes 7 miljonit lameekraan televiisorit). Tulevikus prognoosivad analüütikud LG turuosa suurenemist nutiteleviisorite arvelt.

Turu-uuringute ettevõtte IHS iSuppli prognooside kohaselt vähenes pärast rekordilist televiisorite müüki 2011. aastal (225 miljonit ühikut) globaalne müük 2012. aastal umbes 5% (ehk 241 miljoni peale), kuna vedelkristallekraanidega televiisorite müügi kasv aeglustus. Lisaks muutuvad tarbijate eelistused üha enam kaasaskantavate seadmete kasuks ning televiisorite müüki survestavad ka nõrgad makronäitajad. Pärast aastaid kahekohalistest protsentides kasvanud vedelkristallekraanide müügi kasvu aeglustumist jääb prognooside kohaselt globaalne telerite müük 2012. aastal 2011. aasta tasemele.

Allikas: IHS iSuppli

Globaalse televiisorite müügi kasvu aeglustumise põhjuseks on müügi langus Jaapanis, kus prognooside kohaselt langes müük 2012. aastal 7.5 miljoni peale 2011. aasta 19.8 miljoni ühiku pealt. Müügi languse põhjuseks on loodussõbraliku tarbeelektroonika subsideerimise lõppemine riigi valitsuse poolt. Ootuste kohaselt hakkab globaalne televiisorite turg kasvama taas 2014. aastal ning müügi kasvu hakkavad vedama arenevad turud (Brasiilia, India ning Indoneesia), kus tarbijad vahetavad oma kineskooptelerid lameekraanide vastu. 2017. aastaks oodatakse globaalse televiisorite müügi kasvu 282 miljoni ühikuni.

Kineskoop (müük peaks täielikult lakkama 2016. aastaks) ja plasma televiisorite turuosa arvelt hakkab kasvama uute OLED tehnoloogia (organic light-emitting diode ehk orgaaniline valgusdiood) telerite turuosa, millest peaks saama kõige kiiremini kasvav segment telerite tööstusharus. Erinevalt tagantvalgustust nõudvatest LCD- ja LED-ekraanidest, genereerivad OLED-telerid valguse ise. Lisaks sellele, et need on LCD-, LED- ja plasmateleritest teravama pildiga (ekraani kontrastus on 100 000 000 : 1 ehk 50 korda suurem kui varasematel mudelitel), on need ka energiasäästlikumad.

Lootuses tulevikutehnoloogiaks peetava OLED tehnoloogiaga enne konkurente turuosa hakata kasvatama, õnnestus LG Electronicsil sellega 2013. aasta alguses esimesena turule tulla. Uued, 55-tollised OLED-telerid on vaid 4 millimeetri paksused (kaal alla 10 kilogrammi) ning need tuli esialgu müügile vaid Lõuna-Koreas (eeltellimuste vastuvõtt on juba alanud, seadmete kättetoimetamine algab veebruari alguses). Järgmise kolme kuu jooksul on müügi laienemist oodata ka Põhja-Ameerikasse, Euroopasse ning teistesse Aasia riikidesse.

Samal ajal on raskustes vaevlevad Jaapani konkurendid Sony, Panasonic, Sharp ning Toshiba juba aastaid tegelenud OLED tehnoloogia arendamisega, kuid pole seni veel konkurentsivõimelisi seadmeid turule toonud. Kuna suuri OLED-telereid on tehnoloogiliste keeruline toota, siis on mitmed tootjad jäänud Ultra HD telerite tootmise juurde. Samsung plaanis järgmise generatsiooni telerid tuua turule juba 2012. aastal, kuid kõrge hinna ning keeruliste turutingimuste tõttu on sellega viivitanud. Esmakordselt tutvustas OLED-telerit 2007. aastal Sony (11-tollise ekraaniga) ning esimesed seadmed tuli 2009. ja 2010. aastal Sony ja LG poolt ka turule, kuid toona ei olnud väikeste ekraanidega (11- ja 15-tolli) televiisorite krõbedad hinnad tarbijatele vastuvõetavad.

Endiselt on OLED-telerite miinuseks on väga kõrge hind- äsja turule tulnud LG 55-tollise mudeli puhul 11 miljonit vonni ehk umbes 8000 eurot. Konkurentide lisandumisel peaks OLED-telerite keskmine hind jääma umbes  7 000 euro juurde ehk umbes kaks korda kõrgemaks kui LCD telerite puhul. Kuid juba 2015. aastal peaks hind DisplaySearchi hinnangul langema alla 1 600 euro, kuna ekraanide tootmisvõimsuse suurenemine vähendab tootmiskulusid.

IHS iSuppli hinnangul kasvab 2016. aastaks OLED-televiisorite käive 13.9 miljardi USA dollari peale 2013. aasta 500 miljoni dollari pealt. 2017. aastaks kasvab käive juba $17.3 miljardini. Ühikutes kasvab müük samal ajal 18.3 miljoni peale 2013. aasta 55 000 pealt.

Hiljuti teatas LG Electronicsi emaettevõte LG Group, et 2013. aastal suurenevad investeeringud elektroonikaärisse umbes kolmandiku võrra ehk 13.4 triljoni vonnini (10 miljardit eurot). Investeeringud suunatakse kõrge resolutsiooniga vedelkristallekraanide ning OLED-ekraanide tootmise suurendamisse ning teadus- ja arendustegevusse. LG Electronicsi eesmärgiks on kasvatada televiisorite üksuse käivet ja turuosa ning parandada kasumlikkust. Seda vaatamata konkurentsi tugevnemisele.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon