Business Insider
Lisaks sellele, et üle 30 aasta tagasi loodud naistepesu kaubamärk Victoria’s Secret on USAs jätkuvalt populaarne, ei ole sellele seni tekkinud veel ühtegi arvestatavat konkurenti. Maailma ühe tuntuima naistepesu kaubamärgi populaarsuse kasvule aitab kaasa nii üha nooremaks muutuv tarbijate sihtgrupp kui ka pesupoodidest ostude tegemise eelistamine kaubamajadele.
Oma pesushow’de ning inglite poolest tuntud Victoria’s Secret kuulub USA börsil noteeritud Limited Brandsile (LTD), mis lisaks pesule tegeleb veel ka kosmeetikatoodete, rõivaste, aksessuaaride (ehted, päikeseprillid jt), jalanõude ning sisustuskaupade müügiga. Lisaks Victoria’s Secretile kuulub Limited Brandsile veel teinegi maailmas tuntud pesu kaubamärk La Senza ning nooremale vanusegrupile suunatud Victoria’s Secret PINK. Ülejäänud tooteid müüakse teiste kaubamärkide alt (Henri Bendel ning Bath & Body Works). Limited Brandsi suurimaks käibe ja ärikasumi allikaks on Victoria’s Secret, mis moodustab emaettevõtte käibest 63% ning ärikasumist 70%. Käivet regioonide lõikes välja ei tooda, kuid enamus müügitulust teenitakse USAs ning Kanadas.
Victoria’s Secreti koduturu ehk USA naistepesu turu käive ulatus 2011. aastal umbes 14 miljardi dollarini (umbes 11 miljardit eurot). USA pesuturg moodustab globaalsest turust umbes 30%. Suurima osa USA pesuturu müügitulust moodustavad rinnahoidjad (umbes 50%), püksid (üle 20%) ning ööriided (üle 20%). Ülejäänud tooted moodustavad umbes 10% käibest. Vanusegruppide lõikes ostavad kõige rohkem pesu 45-54 aastased, neile järgneb 25-34 aastaste vanusegrupp. Kõige vähem ostavad pesu 13-17 ning üle 65 aastased.
Müüjate lõikes jaguneb USA pesuturg pooleks jaemüüjate ja kaubamajade vahel. USA turul on turuliider Victoria’s Secret 26%-lise turuosaga. Järgnevad Hanesbrands (turuosa umbes 15%), Wamaco (12%), Maidenform (12%). Kui arvestada ainult pesu müüki, on käibe järgi kolmeks suurimaks pesumüüjaks Victoria’s Secret, Wal-Mart ning JC Penney.
Allikas: Morgan Stanley
Maailma suurima pesu jaemüüja Victoria’s Secreti käive ulatus 2012. aastal 6,6 miljardi dollarini ning ärikasum 1,2 miljardi dollarini. Ettevõtte turuväärtus on 13 miljardit dollarit. Suurim osa käibest genereeritakse pesu müügist (50%), järgnevad kosmeetikatooted (20%), PINK 17% ning ülejäänud osa moodustavad ujumis-, ööriided ning aksessuaarid. Teismeliste turul on enimmüüdud kaubamärk Victoria’s Secreti PINK, mille 1,5 miljardi dollari suurune aastakäive võib Limited Brandsi hinnangul paari aastaga kahekordistuda.
Victoria’s Secreti tooteid müüakse rohkem kui 1000 poes USAs, Kanadas ja Suurbritannias ning lisaks veel ka internetipoes. Muudes riikides tegutsetakse läbi frantsiiside. Tulevikus on müügi kasvu plaanis kasvatada läbi uute poodide avamise ning uutele turgudele laienemisega. 2013. aastal plaanib pesu kaubamärk laieneda veel ka Hongkongi, kus plaanitakse avada kaks poodi. Kokku on 2013. aastal plaanis avada umbes 70 uut poodi ning suurim osa nendest oleksid USAs avatavad Victoria’s Secret PINK kaubamärgi poed. Kuigi praegu USA pesuturu liidril konkurents puudub, siis tulevikus võivad konkurentideks saada Abercrombie & Fitchi Gilly Hicks, Chico’si Soma, American Eagle'i Aerie, Gapi Body või mõni uus pesukaubamärk.
Kuigi Limited Brandsi kaubamärgid on laialdaselt tundud, turuliidrid, kõigile taskukohaste hindadega ning lojaalse kliendibaasiga, on tarbijate kindlustunde vähenemine ning ebakindel majandus jätnud jälje ka maailma ühe tuntuima naistepesu kaubamärgi müügile. Victoria’s Seceti võrreldavate poodide müügi kasv on alates 2011. aasta esimesest kvartalist aeglustunud ning 2012. aasta neljandas kvartalis aeglustus Victoria’s Secreti müügi kasv 3% peale aastataguse 12% pealt.
Allikas: ettevõtte kodulehekülg
Vaatamata sellele on Victorias Secreti käive, ärikasum ning ärikasumimarginaal on viimase nelja aasta jooksul järjepidevalt kasvanud. 2012. aastal kasvas pesumüüja käive 7% ehk 6,6 miljardi dollarini, ärikasum 10% ehk 1,2 miljardi dollarini ning ärikasumi marginaal paranes 18,1% peale aastataguse 17,7% pealt.
Allikas: ettevõtte kodulehekülg
Emaettevõtte ehk Limited Brandsi käive kasvas 2012. aastal 1% võrreldes aastatagusega ehk 10,5 mld dollarini. Ärikasum kasvas 10% ehk 1,7 mld dollarini ning puhaskasum 6% ehk 867 mln dollarini. Puhaskasumi marginaal paranes 8,3% peale aastataguse 7,9% pealt. Limited Brandsi eripäraks on tagastada aktsionäridele võimalikult palju kapitali (aktsiate tagasiost, tavalised ja erakorralised dividendid) ning ettevõtte pikaajaline keskmine dividendimäär on umbes 5%. Kuna ettevõte maksab majandusaastal dividende ja ostab aktsiaid tagasi samas mahus nagu on nende äritegevuse rahavoog ning viimasel aastal on välja makstud kogu eelmiste perioodide jaotamata kasum (on tekkinud omakapitali defitsiit), siis on sellises mahus aktsionäridele kapitali tagastamise jätkusuutlikkus ebatõenäoline.
Limited Brandsi aktsia kaupleb hetkel 45 dollari juures. Aktsia viimase viie aasta graafik:
Allikas: Bloomberg
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet