Inditex teab, mida kliendid tahavad - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Inditex teab, mida kliendid tahavad

Kristiina Kirtsi

20.03.2013 08:53

Shutterstock

Samal ajal kui euroala majanduse kohal varjutavad murepilved, teatas 70% käibest Euroopast teeniv Zara rõivaketi operaator Inditex 2012. aasta majandusaasta puhaskasumi kasvu kiirenemisest 22% peale aastataguse 12% pealt. Regiooni majandusprobleemid on ettevõte seni suutnud rahvusvahelise laienemisega seljatada.

Käibe järgi maailma suurima rõivaste jaemüüja Inditexi (ITX) käive tuleb 66% ulatuses võlaprobleemide käes vaevlevatest Euroopa riikidest (sh 21% ulatuses Hispaaniast), kus jaemüük on juba pikemat aega olnud langustrendis. Lisaks sellele, et Hispaania jaemüük on vähenenud juba 31 järjestikust kuud, hakkas euroala jaemüük 2011. aasta alguses aeglustuma ning muutus 2011. aasta keskel negatiivseks. Vaatamata sellele on aga Hispaania jaemüüja Inditex suutnud vähemalt alates 2007. aastast kui praeguseni järjepidevalt majandusaasta käivet ning puhaskasumit kasvatada, ületades sellega teisi Euroopa massituru jaemüüjaid.

63,8 miljardi euro suuruse turuväärtusega Inditexi käive kasvas 2012. aastal 16% võrreldes aastatagusega ehk 15,9 miljardi euroni. Puhaskasumi kasv kiirenes 22% peale aastataguse 12% pealt ning tulemus ulatus 2,4 miljardi euroni. Kuigi kõrgete ootuste tõttu jäi kasum analüütikute ootustele veidi alla. Kasumi kasvule aitas kaasa nii müügi kasv Ida-Euroopas, laienemine Aasias kui ka internetipoe avamine Hiinas. Võrreldavate poodide müügi kasv kiirenes majandusaastal 6% peale 2011. aasta 4% pealt. Brutokasumi marginaal kasvas 0,5 protsendipunkti võrra ehk 59,8% peale. 2012. aastal tagasitati aktsionäridele dividendidena 1,4 miljardit eurot (2,2 eurot aktsia kohta ehk 22% rohkem kui aasta varem). Aktsia dividendimäär on 1,9%.

Allikas: ettevõtte kodulehekülg

Ettevõtte rahavoog äritegevusest on positiivne ning raha ja raha ekvivalente on neil bilansis 3,8 miljardi euro eest. Kuna võlga (6 miljonit eurot) ettevõttel peaaegu et ei ole, siis netoraha positsioon (raha ja raha ekvivalendid + lühiajalised investeeringud) ulatub 4,1 miljardi euroni. Seega on jaemüüja finantspositsioon tugev.

Kuid analüütikuid muudab ettevaatlikuks puhaskasumi kasvu aeglustumine 12% peale 2012. aasta neljandas kvartalis. Tegemist on aeglaseima kasvutempoga viie kvartali jooksul. Kasumi kasvu aeglustumise põhjuseks oli müügi langus viiendiku käibest moodustaval Hispaania turul. Samuti langes brutomarginaal neljandas kvartalis 57,9% peale eelmise kvartali 62,1% pealt ehk kahe aasta madalamale tasemele.

Analüütikud ootavad Inditexi nii praeguse kui ka järgmise majandusaasta käibe kasvu aeglustumist 11% peale. Puhaskasumi kasvult oodatakse aeglustumist  vastavalt 13% ning 12,4% peale. Ettevõte prognoosib 2013. aastal brutomarginaali kuni 0,5 protsendipunktilist muutust võrreldes 2012. aastaga.

Kuigi Inditexil on kokku kaheksa kaubamärki, siis ettevõtte käive sõltub suures osas (66%) ühest kaubamärgist, milleks on Zara. Võrreldes 2011. aastaga on Zara osakaal käibest kasvanud 1,3 protsendipunkti võrra. Samuti on Zara ka kõige suurema poodide arvuga kaubamärk, moodustades 30% kõikide kaubamärkide poodide arvust. Kõige kasumlikum kaubamärk on aga hoopis Stradivarius, mille ärikasumi marginaal on 21,7%. Teisel kohal on Zara 21,2 protsendiga.

Allikas: ettevõtte kodulehekülg

Järjepideva poodide arvu kasvatamise tulemusel ulatub nende arv juba veidi üle 6000. Eelmisel aasta vedasid uute kaupluste avamise kasvu Zara (120 uut poodi) ning Stradivarius (96 uut poodi). Turgude lõikes on jaemüüjal kõige rohkem poode Hispaanias (30% kogu poodide arvust) ning tulemus ületab märkimisväärselt teisel kohal olevat Hiina turgu, kus asub 7% kauplustest. Enamus poode kuulub ettevõttele (85%) ning ülejäänud tegutsevad frantsiisidena.

Sellel aastal plaanib 86 riigis tegutsev jaemüüja avada veidi vähem poode kui aasta varem ehk umbes 440-480 aastataguse 482 asemel. Lisaks ei plaanita siseneda ühelegi uuele turule. See-eest on aga plaanis lisaks Kanadale avada internetipood ka Venemaal (kokku on neil internetipoed 23 riigis) ning suurendada praeguseid kauplusi. Nagu allolevalt jooniselt näha, on poodide arvu kasvuga ka võrreldavate poodide müügi kasv alates 2009. aastast kiirenenud.

Allikas: ettevõtte kodulehekülg

Poodide arvu kasvu tõttu suurenesid ettevõtte tegevuskulud eelmisel majandusaastal 14% ehk 5,6 miljardi euroni. Kui 2012. aastal tehti kapitalikulutusi 1,6 miljardi euro eest, siis 2013. aastal plaanitakse neid teha 2,5 miljardi eest.

Vaatamata järjepidevale poodide arvu kasvatamisele ning uutele turgudele laienemisele, Zara kaubamärgi operaatoril kasvuruumi veel on, kuna suurtel turgudel nagu näiteks USAs ja Hiinas on nende turuosa alla 1%. Võrdluseks, Hispaanias on Inditexil 12% turuosa. Hispaania osakaal käibest aga vähenes 2012. aastal 4 protsendipunkti võrra. Teistest regioonidest moodustab Ameerika 14% ning Aasia 20% ettevõtte müügitulust.

Inditexi aktsia kaupleb hetkel 27,04x tagasivaataval hinna-kasumi suhtarvul, 4x hinna-müügi suhtarvul ning 24,2x ettevaataval P/E-l. Bloombergi andmetel soovitab 39% analüütikutest (kokku 42 analüütikut) Inditexi aktsiat osta, 39% hoida ning 22% müüa. Analüütikute 12-kuu hinnasihi on 108,3 eurot ehk umbes 6% hetkehinnast (102,2 eurot) kõrgemal. Inditexi aktsia on viimase kahe aasta jooksul peaaegu kahekordistunud. Aktsia viimase viie aasta graafik:

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon