Burberry viitab trendi muutusele Hiina luksuskaupade turul - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Burberry viitab trendi muutusele Hiina luksuskaupade turul

Kristiina Kirtsi

24.05.2013 08:47

Esimesel poolaastal Hiina turu aeglustumise tõttu kasumihoiatuse andnud ning sellega hulga ettevaatlikust luksuskaupade sektorisse süstinud Briti luksuskaupade jaemüüja Burberry üllatas sellel nädalal oodatust parema majandusaasta kasumiga ning seda tänu müügi kasvutempo taastumisele maailma kiiremini kasvaval luksuskaupade turul.

Sarnaselt teiste luksuskaupade sektori ettevõtetega, veab ka Briti suurima luksuskaupade tootja käibe kasvu Aasia ning täpsemalt Hiina turg. Seetõttu mõjus Burberry müügi kasvu aeglustumine olulisel Hiina turul kogu luksuskaupade sektorile murettekitavalt. Lisaks Briti luksuskaupade ettevõttele, on ka konkurendid mujalt maailmast teatanud kasvu aeglustumisest maailma kõige kiiremini kasvaval luksuskaupade turul. Riigi luksuskaupade turu kasvu aeglustumise põhjuseks on toodud nii majanduskasvu aeglustumist kui ka valitsuse püüdu vähendada korruptsiooni ning kingituste andmist.

Kui 2012. aasta septembris teatas Burberry, et majandusaasta maksude-eelne korrigeeritud kasum jääb 407-455 miljoni naela vahele ehk analüütikute ootuste madalamasse otsa, siis sellel nädalal avaldatud majandusaasta kasum ületas analüütikute ootusi tänu müügi kasvu kiirenemisele Hiinas ning Hongkongis.

Märtsis lõppenud majandusaastal kasvas müük Hiinas 20% ning ettevõtte tegevjuhi, Angela Ahrendtsi, hinnangul on kasvutempo jätkusuutlik. Hiina peaks  jääma ka edaspidi kiireima kasvuga luksuskaupade turuks maailmas, kuna riigis on endiselt suur nõudlust luksuskaupade järele. Müügi kasvu Hiinas toetas ka internetipoe populaarsuse kasv, kuna selle külastatavus kasvas majandusaastal 70%.

Hiina osakaal Burberry käibest on kasvanud 14% peale aastataguse 12% pealt ning aasta jooksul avati seal 11 uut poodi. Sellega kasvas kaupluste arv riigi 35-linnas 69 peale. 2014. aastal lõppeval majandusaastal on ettevõttel plaanis Hiina osakaalu käibest kasvatada, kuna riigis plaanitakse poodide arvu kasvatada kaheksa võrra. Kokku plaanib ettevõte uuel majandusaastal avada 25 uut poodi, millest enamus asuks Hiina ja Ladina-Ameerika suurlinnades.

Nagu allolevalt jooniselt näha, siis laienemine Aasias, on Burberry käibe antud regioonis viimase kuue aasta jooksul peaaegu neljakordistanud.

Allikas: Burberry kodulehekülg

Kui Hiina moodustab Burberry käibest veidi üle 10%, siis Aasia osakaal on umbes 40% ehk rohkem kui ühelgi teisel regioonil. Samuti on Aasia käibe kasv (13% eelmisel majandusaastal) kaks korda kiirem kui Euroopa (6%) või Ameerika (6%).

Allikas: Burberry kodulehekülg

Võrreldes eelmise majandusaastaga, toimus 2013. aastal regioonide lõikes orgaanilise müügi kasvu aeglustumine, kuna 2012. aastal lõppenud majandusaastal kasvas ettevõtte müük Aasias 41%, Euroopas 15%, Ameerikas 15% ning ülejäänud riikides 31%. Kokkuvõtvalt aeglustus orgaanilise käibe kasv regioonide lõikes 9% peale 2012. aasta 24% pealt. Kuid Burberry tegevjuhi sõnul on ettevõtte müügi kasvu aeglustumine Hiinas 20% peale aastataguse 30% pealt uus normaalsus.

Burberry märtsis lõppenud majandusaasta korrigeeritud maksude-eelne kasum kasvas 14% ehk 428 miljoni naelani ning tulemus ületas analüütikute 418 miljoni naela suurust ootust. Puhaskasum langes 12-kuu jooksul 254 miljoni naelani aastataguse 263 miljoni pealt ning selle põhjuseks oli 83 miljonit naela maksma läinud parfüümi- ja kosmeetikatoodete litsentsi lõppemine Interparfumsiga. Luksuskaupade tootja majandusaasta käive kasvas 7%, ulatudes esmakordselt 2 miljardi naelani. Majandusaasta dividendi suurendati 16% võrra ehk 0,29 naela peale aktsia kohta ning see ületas analüütikute 0,28 naela suurust ootust.

Allikas: ettevõtte aastaaruanded

2013. aastal lõppenud majandusaastal aeglustus ettevõtte võrreldavate poodide müügi kasv 5% peale aastataguse 14% pealt, ent positiivne on see, et teisel poolaastal müügi kasv kiirenes 7% peale esimese poolaasta 3% pealt.

6,6 miljardi naela (7,7 miljardi euro) suuruse turuväärtusega Burberry hoiatas, et järgmise majandusaasta septembris lõppeva esimese poolaasta maksude-eelne kasum jääb aastatagusele tulemusele alla tulenevalt jaevõrgustiku uutele turgudele laienemise ning käibest hulgimüügi osakaalu (hetkel 24%) vähendamise tõttu.

Burberry aktsia viimase viie aasta graafik:

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon