Kui hiljuti valmistas investoritele pettumuse luksuskaupade tootja PPR (peatselt uue nimega Kering), kellele kuuluv Gucci bränd pidi viimase kolme aasta aeglaseima kvartaalse käibe kasvuga leppima, siis nüüd võib olla investoritel põhjust muretseda ka Hongkongi börsil noteeritud Itaalia moemaja Prada pärast, sest nii ettevõtte käibe kui ka kasumi kasv jäid analüütikute ootustele alla.
Lisaks Prada kaubamärgile on ettevõtte portfellis veel sellised luksusbrändid nagu Miu Miu, Church’s ja Carshoe, millest viimased kaks on marginaalse tähendusega. Lõppenud kvartali seisuga teenib Prada 83% ning Miu Miu 15% grupi müügitulust ehk üheskoos moodustavad need kaks üksust ca 98% suuruse osa ettevõtte 3,25 miljardi euro suurusest aastakäibest.
Kiireimat kasvu pakubki ettevõttele Prada üksus, mille müügitulu eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 18% kasvas. Ometi on kasv oluliselt aeglasem, kui möödunud aasta samal perioodil, mil Prada müüginumbrid 53% võrra suurenesid. Miu Miu, Church’s ja Carshoe müügitulud nägid selle aasta esimeses kvartalis vastavalt 5% ja 3% suurust kasvu ning 41% suurust langust ja ka need tulemused jäävad alla möödunud aasta esimesele kvartalile, sest siis olid kasvunumbrid neil kolmel brändil vastavalt 31%, 19% ja 44%.
Allikas: Prada finantsaruanne
Sarnaselt paljudele teistele ettevõtetele luksuskaupade sektoris on ka Prada jaoks tähtsaimaks turuks kujunenud Aasia, sest Jaapanit arvesse võttes tuleb sealt 51% grupi müügitulust. Riigiti tuleb 26% käibest Hiinast, 10% Jaapanist ning 15% mujalt Aasiast. Euroopa osakaal moodustab käibest viiendiku ning üllataval kombel tuleb 13% käibest Itaaliast ehk protsendi võrra enam kui kogu Ameerikast.
Kasvu poolest olid selle aasta alguses Prada jaoks soodsaimad regioonid Ameerika ja Aasia, kuid ometi aeglustusid sealsed müügitulu kasvunumbrid mulluse 34% ja 47% pealt 23% ning 25% peale. Kriisist räsitud Euroopas kasvas käive vaid 7% eelmise aasta 57% suuruse kasvuga võrreldes ning lisaks pärssisid ettevõtte tulemusi Itaalia ning Jaapan, kus müügitulud möödunud aastaga võrreldes 8% ning 2% võrra vähenesid. Möödunud aasta esimeses kvartalis oli nende kahe riigi müügitulu kasvukiirus vastavalt 54% ning 39%.
Allikas: Prada finantsaruanne
30. aprillil lõppenud esimese kvartali seisuga kasvas Prada grupi käive 14% võrra €782.3 miljonini, jäädes alla analüütikute poolt oodatud €790.3 miljonile. Puhaskasum suurenes samuti 14% võrra ehk €138.2 miljonini, kuid ka see jäi analüütikute poolt oodatud €143 miljonile alla.
Graafik: Prada finantsid
Allikas: Prada finantsaruanded
Ettevõtte finantsjuhi sõnul saavutavad Prada võrreldav müügitulu ning samade poodide müük käesoleval aastal tugeva ühekohalise kasvu. Kasvu võib soosida ka jõuline laienemine, mida Prada praktiseerib - 2011. aastal avati 75 uut poodi, 2012. aastal 78 ning nüüdseks olemasolevale 462 poele plaanitakse sel aastal lisada veel 80 uut kauplust, millest valdav enamus saab olema Hiinas ja mujal Aasias. Kusjuures Hiinas kaalutakse poodide rajamist peale Shanghai ja Pekingi ka teisejärgulistesse linnadesse nagu näiteks Nanjing ja Changchun.
Vastukaaluks uute poodide avamisele on Prada kasumlikkuse parandamise nimel luubi alla võtnud ka brutomarginaali. Viimase kvartali brutomarginaal kasvas varasema 72.3% pealt 73.6% peale ning kulude kontrollimise abil plaanib ettevõte seda majandusaasta lõpuks veel 0.5 kuni 1 protsendipunkti võrra suurendada.
Graafik: Prada aktsia hinnagraafik
Allikas: Bloomberg
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet