Hello Kitty sihib täisealisi kliente - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Hello Kitty sihib täisealisi kliente

Oscar Rõõm

16.09.2013 09:20

Sanrio on 1960. aastal rajatud Jaapani ettevõte, mis tegeleb Jaapani popkultuuril põhinevate karakterite disainimise, litsentseerimise ja turustamisega. Muuhulgas opereerib ettevõte veel kahte lõbustusparki ja toodab loodud karakteritel põhinevaid animafilme ning hulgaliselt erinevaid tooteid, mille nimekiri sisaldab, kuid ei piirdu ainult järgnevaga: kirja- ja koolitarbed, aksessuaarid ning riideesemed. Sanrio keskendub karakterite loomisel nende armastusväärsusele ning ettevõtte ~200 karakteri suurusest brändiportfellist võib leida selliseid nimesid nagu My Melody, Cinnamoroll, Jewelpet jpt, kuid tuntuimaks võib lugeda ilmselt Hello Kitty brändi, mis on inimeste südameid vallutanud juba 39 aastat ning mille väärtuseks hinnatakse $5 miljardit.

Hello Kitty brändi osakaal ettevõtte müügitulust ulatub ligi 80 protsendini ning enim on aidanud seda kasvatada Wal-Mart, Inditex ja ehetetootja Swarovski. Kuigi rõõmsameelset kassi seostatakse rohkem lastetoodetega on firma enda sõnul brändi sihtgrupp koos brändiga nüüdseks suureks kasvanud, mistõttu tuuakse turule üha enam täisealistele suunatuid Hello Kitty tooteid. Nüüdseks võib Hello Kitty pilte leida nii lennukite kui ka oliiviõlide pealt, lisaks ilustab valge kass veel hauakive, õllesid ja ka sekslelusid ehk tootenimekirjal pole piire. Ametliku hinnangu kohaselt figureerivad Sanrio karakterid ca 22 000 erineva toote ja eseme peal.

Kui 2000ndatel aastatel oli ettevõtte müügitulu languses, siis nüüdseks tundub trend olevat ümberpöördunud ja endine hiilgus on peaaegu et taastatud. Maikuus lõppenud 2013. fiskaalaasta seisuga ulatus ettevõtte müügitulu 74,25 miljardi jeenini, mille pealt teeniti 20,1 miljardi jeeni suurust ärikasumit. Alanud 2014. fiskaalaasta esimese kvartali konsolideeritud müügitulu kasvas aastaga 2,2% võrra 17,2 miljardi jeenini, millest 11 miljardit teeniti ettevõtte koduturul, Jaapanis. Aasta baasil kahanes müügitulu Jaapanis 2,6% võrra.

Graafik: Ettevõtte finantsid (2014Q2* on ettevõtte enda prognoos)

Allikas: Kvartaliaruanne

Sanrio müügitulu väljaspool Jaapanit ulatus 9,9 miljardi jeenini, mida on 14,5% rohkem kui läinud aasta samal perioodil. Ettevõtte jaoks on suuruselt teine turg USA, kus müügitulu ulatus 3,5 miljardi jeenini (+21,7% YoY). Ühendriikidele järgneb Euroopa 2,8 miljardiga (-12,7% YoY), Hong Kong 1,3 miljardiga (+19,0% YoY) ja Brasiilia 0,7 miljardi jeeniga (+75,6% YoY). Kiireimat kasvu pakkus viimases kvartalis Lõuna-Korea, kus müügitulu kasvas aastaga 133,3% võrra marginaalse 0,3 miljardi jeenini.

Koduturu äritegevuse lõikes moodustab suurima osa jae- ja hulgimüük 40 protsendiga. Litsentsitulu moodustab ettevõtte müügitulust 19% ning lõbustuspargid 10% suuruse osa. Ülejäänud müügitulu liigitatakse „Muu“ alla.

Ettevõte on ka tunnistanud asjaolu, et sõltuvad liialt ühest brändist ehk Hello Kitty’st. 2011. aastal laiendati brändiportfelli Mr. Men karakterite ja raamatuseeriaga, mis osteti Suurbritannia ettevõttelt Chorion, kusjuures tegu on ainsate karakteritega, mis ei ole väljatöötatud firmasiseselt. Müügitulu jaotuses see ost siiski suuri muudatusi ei teinud, kuna genereeris viimases kvartalis Suurbritannia äriüksusele käivet vaid 1 miljardi jeeni eest.

Graafik: Ettevõtte müügitulu jaotus geograafiliselt ja segmenditi

Allikas: Kvartaliaruanne

2010. aasta maikuus kuulutas ettevõte välja „Projekt 2015“, mille raames taheti keskpikas perspektiivis täisaasta ärikasumit 10 miljardi jeenini ning pikas perspektiivis 13,5 miljardi jeenini kasvatada. Juba järgmise aasta maikuus muudeti plaan ümber  nii, et uueks sihtmärgiks sai täisaasta ärikasumi tõstmine üle 21 miljardi jeeni. Koduturul tahetakse ärikasumit suurendada 2 miljardi jeeni võrra ja mujal maailmas 4 miljardi võrra ning seda kõike brändistrateegia ja agressiivse laienemise abil Ühendriikides, Ladina-Ameerikas (eelkõige Mehhikos) ja Aasias.

Ettevõtte tulemused on ilmselt aktsionäridele meelepärased, kuna aktsiahind on käesoleva aasta jooksul peaaegu kahekordistunud ning aktsia kaupleb viie aasta tippudes. Bloombergi andmete kohaselt katab aktsiat 11 analüüsimaja keskmise hinnasihiga 5320 jeeni, neist viis ostusoovitusega, viis hoiusoovitusega ning üks müügisoovitusega.

Graafik: Sanrio aktsia 5 aasta graafik

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon