Mäesuusajoped tekitasid investorites furoori - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Mäesuusajoped tekitasid investorites furoori

Kristiina Kirtsi

14.01.2014 08:40

Shutterstock

Huvi eelmise aasta detsembris Itaalias börsidebüüdi teinud mäesuusajopede tootja Moncleri aktsiate vastu oli oodatust suurem- toimus mitmekümne kordne ülemärkimine ning aktsia rallis esimesel kauplemispäeval 45%. Põhjus, miks huvi väikese Itaalia rõivatootja vastu nii suur on, väljendub lootuses, et ettevõtte käive kasvab ka tulevikus turust kiiremini.

1952. aastal Prantsusmaal asutatud, kuid nüüd Itaalias asuv luksuskaupade tootja Moncler on eelkõige tuntud oma rohkem kui 1000 eurot maksvate hanesulgedest mäesuusajopede poolest. Kuigi mäesuusa joped moodustavad 85% ettevõtte käibest, siis liigse sõltuvuse vähendamiseks ühest tootegrupist (ja ühtlasi ka talveriiete müügiga kaasnevat sesoonsusest), on ettevõte laiendanud tootevalikut, pakkudes lisaks ka igapäeva riideid meestele, naistele, lastele ning erinevaid aksessuaare. Ettevõtte tegevjuhiks on itaallane Remo Ruffini, kes ostis ettevõtte 2003. aastal ning on hetkel 32% osalusega suurim aktsionär. Teisteks suurinvestoriteks on investeerimisettevõte Eurazeo (23%) ning private-equity ettevõte Carlyle Group (8,7%).

2013. aasta 16. detsembril viis Itaalia luksuskaupade tootja Moncler börsile 30% ettevõttest. Aktsia hind kujunes pakkumisvahemiku (8,75-10,20) kõrgemasse otsa ehk 10,2 euro peale. Aktsiad märgiti tugevalt üle- institutsionaalsetele investoritele mõeldud 80% aktsiatest märgiti 31-kordselt ning jaeinvestoritele mõeldud aktsiad 14-kordselt üle. IPOga kaasati 681 miljonit eurot ning tegemist oli suurima IPOga Itaalias alates 2010. aasta novembrist. Ettevõtte aktsionäride nimekiri täienes väidetavalt nii luksuskaupade ettevõte Salvatore Ferragamo, LVMH omaniku Bernard Arnaulti kui ka Katari, Singapuri, Abu Dhabi ning Hiina investeerimisfonde võrra.

Moncleri börsidebüüt on erakordne selle poolest, et ettevõtte aktsia tegi esimesel päeval märkimisväärse ralli- aktsia sulgus IPO hinnast 45% kõrgemal ning ettevõtte turuväärtus kerkis 2,6 miljardi euro pealt 3,6 miljardini. Aktsia jätkas tõusu ka edaspidi ning ettevõtte turuväärtus kerkis vahepeal umbes 4 miljardi euroni.

2012. aastal kiirenes Moncleri käibe kasv 35% peale aastataguse 29% peal ning EBITDA marginaal paranes 33% peale aastataguse 31% pealt. Võrdluseks, globaalse luksuskaupade turu müügitulu kasvas 2012. aastal 7%. Nagu teiste luksuskaupade müüjate puhul oodatavad analüütikud ka Monclerilt järgnevatel aastatel käibe kasvu aeglustumist, ent see peaks ettevõtte prognooside kohaselt siiski jääma luksuskaupade turu kasvust kiiremaks. Samuti on ettevõtte eesmärgiks säilitada kõrged kasumimarginaalid.

Allikas: ettevõtte kodulehekülg

Disainer suusajopede tootja tegutseb kokku 66 riigis, kuid ettevõtte suurimaks üksikturuks on endiselt Itaalia, mis 2012. aastal moodustas 26% ettevõtte käibest. Samas aga on viimastel aastatel sõltuvus Itaaliast vähenenud Aasia riikide arvelt.

Allikas: ettevõtte kodulehekülg

Ettevõtte poodide võrgustik koosneb 122 kauplusest, kuid lisaks sellele müüakse nende rõivaid ka kaubamajades ning internetis. Jaemüügi osakaal käibest kasvas 2012. aastal 51% peale 2010. aasta 27% pealt ning sellele aitas kaasa nii poodide arvu kasv kui ka müügi kasv olemasolevates kauplustes. Aastas plaanib ettevõte avada umbes 20 poodi ning seda nii Ameerikas, Aasias kui Euroopas. Järgmise paari aasta jooksul näeb Moncler tugevat käibe kasvupotentsiaali Hiinas ning USAs. Kuigi laienemisruumi sellel suhteliselt väikesel Itaalia ettevõttel on veel küllaga, ei taha ettevõtte tegevjuht Moncleri kasvatada sama suureks kui Burberry või Ralph Lauren, vaid säilitada pigem nišikaubamärgi staatus.

Moncler on vähemalt alates 2010. aastast teeninud puhaskasumit, ettevõtte äritegevuse rahavoog on vähemalt alates 2010. aastast positiivne ning ületab kapitalikulutusi. Vaba rahavoog ulatus 2012. aastal 60 miljoni euroni ning netovõlga on ettevõttel 242 miljonit eurot.

Ettevõtte valuatsioonid on üsna kõrged- Moncleri aktsia kaupleb 31,6-korda 2014. aasta oodatavat kasumit ning 9,7-korda 2014. aasta raamatupidamisväärtust. Võrreldes Pradaga on Moncler oluliselt kallim- Prada kaupleb 23,1-korda 2014. aasta oodatavat kasumit ning 5,9-korda 2014. aasta raamatupidamisväärtust.

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon