Mida toob aasta 2014 tarbeelektroonika turule - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Mida toob aasta 2014 tarbeelektroonika turule

Oscar Rõõm

15.01.2014 09:59

Shutterstock

Nutitelefonide ja tahvelarvutite pealetung läänemaailmas on pidurdumas. Vähemalt nii väidavad Tarbeelektroonika Assotsiatsiooni (CEA) analüütikud, kelle prognooside kohaselt vähenevad globaalsed kulutused tarbeelektroonikale (nutitelefonid, tahvelarvutid, kaamerad, televiisorid, videomängukonsoolid jms) käesoleva aasta jooksul mulluse $1,068 triljoni pealt 1% võrra $1,055 triljoni peale. Säärase trendimuutuse peamise põhjusena toob CEA välja nutiseadmete turu küpsemise lääneriikides.

Graafik: Globaalsed kulutused tarbeelektroonikale

Allikas: CEA

Nagu arvata võib, on nutitelefonide ja tahvelarvutite osakaal maailma tarbeelektroonika turust tähelepanuväärselt suur. Prognooside kohaselt ulatub nende kahe tootegrupi kombineeritud osakaal globaalsetest kulutustest olmeelektroonikale käesoleva aasta lõpuks 43 protsendini ning kulutused teistele tarbeelektroonikaseadmetele on järjepidevas languses juba alates 2011. aastast.

Graafik: Nutitelefonide ja tahvelarvutite osakaal globaalsetest kulutustest olmeelektroonikale

Allikas: CEA

Õigemini on nutitelefonid ja tahvelarvutid peaaegu ainsad tooted, mis globaalsele tarbeelektroonika turule veel mingil määral hoogu juurde annavad. Sel aastal on kasvunumbreid oodata ka videomängukonsoolidelt, kuid muude toodete pealt teenitav müügitulu on kiirelt kokku kuivamas. Näiteks mobiiltelefonide müügitulu kahanes läinud aastal 39% võrra ning käesoleval aastal langeb see prognoositult veel 34% võrra. Teine kiiresti kahanev turg on plasmatelerid, seejärel kaasaskantavad meediapleierid, DVD-mängijad, auto naviseadmed jne.

Graafik: Tarbeelektroonika müügitulu YoY muutus

Allikas: CEA

Seda, et nutitelefonide või tahvelarvutite pealetung täielikult lõppeks, ei ole veel oodata, küll on aga muutumas see, et kust müügikasv pärineb. Möödunud aastal möödusid esmakordselt Areneva Aasia riigid (Hiina, India, Pakistan, Bangladesh ja Indoneesia), kus kokku elab üle 3,2 miljardi inimese, Põhja-Ameerikast kui maailma kõige suuremast tarbeelektroonika turust. Tarbeelektroonika turu kasv arenevates riikides on olnud niivõrd kiire, et kui 2011. aastal müüdi 48% nutitelefonidest arenevatele turgudele, siis sel aastal tõuseb see näitaja juba 70 protsendini ning tahvelarvutite puhul on vastav näitaja tõusnud 2012. aasta 29% pealt nüüdseks 42% peale.

Peamiselt on selle trendi võimalikuks teinud nutitelefonide ja tahvelarvutite kiire hinnalangus. CEA andmetel on keskmise nutitelefoni hind langenud 2010. aasta $444 pealt tänavu $297 peale.

Graafik: Tarbeelektroonika turu väärtus regiooniti

Allikas: CEA

CEA sõnul mõjutab tarbeelektroonika turu tulevikuväljavaateid hetkel ka asjaolu, et lääne inimestel ei ole lihtsalt midagi uut ja põnevat mida osta. Nutitelefonide ja tahvelarvutite turg lääneriikides on muutumas küllastunuks ning uut innovatsiooni lainet pole veel juhtunud. Uue hingamise võib tarbeelektroonika turule anda n-ö „kantav elektroonika“, mille hulka kuuluvad sellised tooted nagu Google’i prillid ja Samsungi poolt väljaarendatud nutikell, kuid need on alles muutumas äriliselt elujõulisteks ning pole laiema avalikkuse seas veel kandepinda leidnud.

Niisiis peavad tarbeelektroonika turul tegutsevad ettevõtted lähitulevikus kasvu tagamiseks keskenduma odavama klassi nutitelefonidele ja/või tahvelarvutitele. Sellistele elektroonikatootjatele nagu Xiaomi ja Micromax ei pruugi säärane strateegia meelehärmi tekitada, kuid Apple’i ja HTC-sugustele võib see endaga kaasa tuua hulgaliselt uusi väljakutseid.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon