Macanist saab Porsche uus kasvumootor - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Macanist saab Porsche uus kasvumootor

Kristiina Kirtsi

21.02.2014 08:51

Shutterstock

Eelmisel aastal esitletud maasturi Macan eeltellimused on osutunud Volkswagen Gruppi kuuluva Porsche jaoks nii edukaks, et luksussõidukite tootja loodab varasematel aastatel seatud globaalse müügi eesmärgi saavutada kolm aastat plaanitust varem.

Saksamaa luksusautode tootja Porsche liitus Volkswagen Grupiga 2012. aasta augustis, kui pärast Porsche ebaõnnestunud katset võtta üle Volkswagen realiseerus hoopis vastupidine olukord ning Euroopa suurim autotootja omandas 2009. aastal 49,9% pankroti äärel olnud Porschest 3,9 miljardi euro eest ning ülejäänud osaluse 2012. aastal 4,5 miljardi eest.

Kui kahtteist erinevat sõidukimarki koondava Volkswageni Grupi müük kasvas eelmisel aastal 3% võrreldes aastatagusega ehk 5,93 miljoni sõidukini, siis 1931. aastal asutatud Porsche müük moodustas sellest vaid marginaalse, alla 3% osakaalu. Samas Volkswagen Grupi 2013. aasta esimese kolme kvartali 8,6 miljardi euro suurusest ärikasumist moodustas Porsche 22% ning luksussõidukite tootja 18,2% suurune ärikasumi marginaal on grupi kõrgeim.

2013. aastal kasvas Porsche müük 15% võrreldes aastatagusega ehk 162 145 sõidukini. Erinevalt Volkswagen Grupist, mille müük eelmisel aastal Euroopas vähenes, kasvas Porsche müük kõikides regioonides. Luksussõidukite tootja suurimal turul ehk USAs kasvas müük eelmisel aastal 21% võrreldes aastatagusega ehk rekordilise 42 323 sõidukini. Ühtlasi oli USA ka Porsche müügi kasvu vedajaks. Hiinas kasvas autotootja müük samal ajal 19% ehk 37 425 sõidukini ning Saksamaal 18% ehk 20 683 sõidukini.

Allikas: Porsche

2013. aastal oli Porsche enimmüüdud sõidukiks jätkuvalt Cayenne, mis moodustas müüdud sõidukitest veidi üle poole. Suurimat kasvu aga näitas Boxster/Caymani müük, mis kasvas 117% ehk 25 500 sõidukini. 2012. aastal jagunes Porsche müük mudelite lõikes järgnevalt:

Allikas: Porsche

Porsche eesmärgiks on 2015. aastaks kasvatada globaalset müüki 23% ehk 200 000 sõidukini. Varasemalt plaanis autotootja selle eesmärgi saavutada kolm aastat hiljem, kuid prognoos toodi varasemaks pärast eelmise aasta novembris Los Angelese autonäitusel esitletud uue maasturi, Macani, edukaid eeltellimusi. IHS Automotive hinnangul võib Macanist 2015. aastal saada Saksamaa luksussõidukite tootja enimmüüdud mudel.

Nõudlus Macani järgi on Euroopas suur ning näiteks Saksamaal ulatub uue maasturi ooteaeg kaheksa kuuni. Aprilli alguses Saksamaal müügile tuleva 340 hobujõulise Macan S mudeli baashinnaks on 58 000 eurot ehk umbes sama palju kui 300 hobujõuline Cayenne’i maasturi puhul, kuid umbes 30% odavam kui 400 hobujõuline Cayenne S maastur. Kui globaalne nõudlus peaks pakkumist ületama, on Porsche valmis oma Leipzigi tehases suurendama esialgset tootmisvõimsust, milleks oli 50 000 Macani aastas.

Ettevõtte hinnangul peaks Macani müügiletulek kiirendama ka müügi kasvu Hiinas, kus see aeglustus eelmisel aastal 19% peale 2012. aasta 28% pealt. Saksamaa autotootja on viimaste aastate jooksul pidevalt kasvatanud ka Hiinas asuvate edasimüüjate arvu- kui 2012. aastal oli neil Hiinas 41 edasimüüjat, siis 2013. aastal kasvas see 56 peale ning 2015. aastal plaanitakse number kahekordistada ehk kasvatada sajani. Kõik see peaks viima selleni, et Hiinast peaks juba sellel aastal saama Porsche suurim turg USA ees.

Hiina puhul on märkimisväärne ka see, et nõudlust riigis ei vähenda isegi see, et Porsche maasturid on seal kolm korda kallimad kui USAs (näiteks USAs algab Cayenne’i hind 50 000 dollarist, samal ajal kui tolli- ja muude maksude tõttu on sama maasturi baashind Hiinas 150 000 dollarit). Cayenne’i maastur koos Panamera sedaaniga on ka Porsche enimmüüdud mudeliks Hiinas. Porsche müük ühikutes kuude lõikes Hiinas ja globaalselt:

Allikas: Porsche

Lisaks Hiinas laienemisele näeb Porsche kasvustrateegia ette ka 15 uuele turule sisenemist enne selle kümnendi lõppu. Seni on teada vaid seda, et peamiselt asuvad need riigis Aafrikas ning rohkem infot ettevõte laienemise kohta avalikustanud ei ole.

Volkswageni aktsia viimase viie aasta graafik:

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon