Candy Crush Saga tuleb börsile - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Candy Crush Saga tuleb börsile

Vallo Lees

05.03.2014 09:10

Shutterstock

Sotsiaalmeedia ja mobiilimängude sektor on investorite seas kuum teema. Tohutute kasutajate arvuga võrgustikud ja mängud kujutavad endast justkui massilise püsiklientide arvuga ärisid, kelle pealt oleks võimalik kena kopikas teenida. Kuna turg hindab hetkel selliseid ettevõtteid päris kõrgelt, siis on praegu hea võimalus see väärtus reaalseks rahaks teha ehk börsile tulla.

Möödunud aasta septembris teatas Suurbritannia tehnoloogiaettevõte King Digital Entertainment (KDE) finantsinspektsioonile, et soovib börsile tulla. Nagu Twittergi, kasutas ka KDE võimalust hoida majandusandmeid mõnda aega saladuses. Paar nädalat tagasi esitas populaarse Candy Crush Saga mängu autor finantsinspektsioonile ka esialgse prospekti, mis sisaldab juba ka majandusnäitajaid.

Ettevõtte tootevalikusse kuulub viis mängu, mida müüakse Apple’i, Google’i, Amazoni ning Facebooki rakenduste poodide vahendusel. Kõikide mängude keskmine päevane kasutajate arv ületab miljoni piiri, kuid vaieldamatult on populaarseimaks Candy Crush Saga, mida mängib päevas keskmiselt 93 miljonit inimest. Nagu mitmed teisedki sadade miljonite kasutajatega keskkonnad, pakub King Digital Entertaintment oma toodet ehk mänge tasuta. Müügitulusid teenitakse virtuaalsete toodete/teenuste eest, mida saab mängu vahendusel soetada.

Nagu sarnastel ettevõtetel ikka, on ka King Digital Entertainmentil ette näidata muljetavaldav kasv. Ettevõtte müügitulud olid 2012. aastal $165 miljonit ning eelmisel aastal juba $1,8 miljardit. Unikaalsete kuiste külastajate arv on samal perioodil kerkinud 20 miljonilt 304 miljonini. Kuigi mitmete sarnaste ettevõtete puhul oleme harjunud nägema kasumiaruande viimasel real miinusmärgiga näitajat, siis KDE on kasumis ja seda juba pikemat aega. 2012. aastal teeniti $8 miljonit, kuid möödunud aastal ilutses juba $568 miljoniline kasum. Hetkel ei ole veel avalikustatud, palju ettevõte aktsiaid kavatseb emiteerida, kuid maksimaalselt soovitakse praeguste dokumentide alusel tõsta $500 miljoni ulatuses kapitali.

Klientide arv, kes ostavad virtuaalseid tooteid/teenuseid ulatub 12 miljonini, moodustades ligikaudu 4% kuistest unikaalsetest külastajatest. Kuigi ka maksvate klientide arv on teinud märgatava hüppe, nagu ka alloleval joonisel näha, peitub viimase kvartali numbrites ka ohumärk. Nimelt langes müügitulusid genereerivate kasutajate maht kvartaliga 0,8 miljoni võrra. Ettevõtte sõnul võis selle põhjustada mängude vanuse tõus, peletades eemale juhuslikumad külastajad.

Allikas: King Digital Entertainment

Kuid ohumärgid ei lõppe siin. Ligikaudu 80% KDE müügituludest pärineb Candy Crush Saga mängust. See tähendab, et kogu panus on tugevalt kaldu ühele kaardile. Kuigi ajaloost võib leida arvukalt näiteid, kuidas just nimelt üks toode on toonud kaasa meeletu eduloo, siis tuleb arvestada, et nutiseadmete mängude klientide hulgas pole erilist brändilojaalsust ning samas puuduvad ka olulised sisenemisbarjäärid uutele tulijatele. Ühtlasi näitasid ka müügitulud eelmise aasta viimases kvartalis tagasiminekut võrreldes 2013. aasta kolmanda kvartaliga.

Allikas: King Digital Entertainment

Negatiivseid signaale on viimasel ajal tulnud ka teistelt sarnase ärimudeliga ettevõtetelt. Tuntuim neist on ilmselt börsil noteeritud sotsiaalvõrgustike jaoks mänge tootev Zynga (ZNGA), kelle käekäik aktsiaturul pole siiani kuigi rõõmustav olnud. Võrreldes IPO hinnaga on aktsia kaotanud pea poole oma väärtusest ning ka majandustulemused pole midagi head pakkunud. Ettevõtte müügitulud vähenesid möödunud aastal 32% ning ettevõte sipleb endiselt puhaskahjumis (eelmisel aastal $34 miljonit). Kasutajate arv on samal ajal vähenenud üle kahe korra.

Tavapäraselt on ettevõtte väärtusest investorite silmis aimdust saada viimatiste finantseerimistehingute järgi. KDE puhul on see aga raskendatud, sest ettevõte on kaasanud kõigest $9 miljoni ulatuses kapitali ja seda juba üsna ammu. Teine võimalus on vaadata, palju teiste mängutootjate eest on välja käidud. Möödunud aasta oktoobris ostsid SoftBank ja GungHo Soome mängude tootjas Supercell 51% suuruse osaluse $1,5 miljardit eest, mis teeks ettevõtte väärtuseks $3 miljardit. Arvestades, et Supercelli populaarseim mäng Clash of Clans tõi ettevõttele müügitulusid $900 mln eest, võiks ligilähedast kordajat rakendades King Digital Entertainment väärtuseks olla $6 miljardit. Arvestades aga ligi $600 miljonilist kasumit, on vähe tõenäoline, et turg ettevõtet nii madalalt hindaks.

Kui uurida, milleks täpsemalt King Digital Entertainment börsilt kaasatavat raha kasutada plaanib, siis midagi konkreetselt välja ei tooda. Börsilemineku põhjusteks tuuakse börsil olemist, kui ka käibekapitali suurendamist ja ka tulu kasutamist potentsiaalseteks ülevõtmisteks. Kuna täpset plaani paigas pole, siis on prospektis kirjas, et börsilt saadav raha investeeritakse esialgu lühiajalistesse võlakirjadesse. Kahjuks pole veel ka avaldatud kuivõrd palju soovivad aktsiaid müüa insaiderid, et kinnitada, kas tegu on pigem lihtsalt olemasolevate investorite väljumisega.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon