Shutterstock
Käesolev aasta on alanud kallima hinnaklassi automarke tootvate Saksa firmade jaoks äraütlemata hästi, hoides nii Audit kui Mercedest kursil vallutada tagasi esikoht BMW-lt, kes on turgu domineerinud viimased üheksa aastat järjest.
Esimesel poolaastal ulatas Mercedes-Benz autovõtmed 783,52 tuhandele kliendile, mis märkis 12,8% kasvu võrreldes eelmise aasta sama ajaga, osutudes rekordiliseks firma pikas ajaloos. Regioonidest vedas kasvu Hiina, kus esimesel poolaastal müüdi 37,5% rohkem Mercedese sõiduautosid ning mudelitest näitas pöörast kasvu just lipulaevana tuntud S-mudel, mille värskeima versiooni tootmist alustati aasta tagasi ning selle aasta esimese kuue kuuga kasvas antud mudeli müük kaks korda 49,26 tuhandeni võrreldes mullusega (A,B,CLA ja GLA mudelite müük kasvas samal perioodil kokku 24,1%).
Allikas: Daimler
Volkswageni kontserni kuuluv Audi suutis 2014.a esimeses pooles müüa rohkem sõidukeid kui terve 2005.a peale kokku. Kuue kuu müük oli 869,35 tuhat sõidukit ehk 11,4% rohkem kui mullu. Kasvu vedasid A3 perekond ning Q mudelid, kuid üsna eduka sooritusega said hakkama ka kõrgema hinnaklassi mudelid A6, A7, Q7 ja A8, mille müük kokku paranes aastataguse baasil 10,1% 219,45 tuhande ühikuni. Audi puhulgi on kriitiliseks piirkonnaks Hiina, kus eriti hästi lähevad peale Q3 linnamaasturid, kasvades näiteks juunis 61,3% 7149ni.
Allikas: Audi
BMW grupp suutis esimest korda ajaloos murda poolaasta peale miljoni piiri, kuid kui välja jätta Mini, Rolls-Royce ning mootorrattad, siis BMW sõiduautode kasv ulatus esimesel poolaastal 10,2%ni (886,3 tuhat ühikut).
Tähelepanelikul lugejal ei jäänud ilmselt märkamata, kui ligilähedased tegelikult kolme Saksa brändi müüginumbrid esimesel poolaastal olid. Pole eriline saladus, et nii Audi, BMW kui Mercedes-Benz ihkavad esikohta luksautode müügiedetabelis. Kuni 2005.a kuulus tiitel Mercedesele, kes pidi toona koha loovutama BMW-le ning kolm aastat hiljem ka teise koha Audile. Kõigi kolme juhid on veendunud, et aastaks 2020 on nende firma suurim premium autode bränd maailmas ning see tähendab vaid ühte – jõulist mudelite arendamist ja tehaste laiendamist.
Mercedes-Benz loodab tänavu uuele C-klassi mudelile, mis jõuab peagi kahele suurimale turule ehk Hiinasse ja USAsse. Sügisel tahetakse Euroopas sama mudeli nõudlust üleval hoida luukpära versiooniga ning S-klassi mudelivalik laieneb samas kupee versiooniga. Kokku plaanib Mercedes 2020.aastaks välja lasta 30 uut mudelit ja nende värskendusi, millest 12 saavad olema täiesti uued.
Audi toob tänavu turule 17 uut või faceliftiga mudelit ning suurendab aastakümne lõpuks oma valikut 22% 60 autoni. BMW jaoks on olulisel kohal elektriautod. Eelmise aasta novembrist turule jõudnud i3 vastuvõtt on olnud oodatust soojem ning autototootja on pidanud nõudluse rahuldamiseks tootmist tõstma. Käesoleva aasta juunist hakati turustama i8 sõidukit ning ettevõtte sõnul tahetakse lõpuks kõikidest mudelitest elektriline versioon teha, sihtides 2020.a 100 000 elektrilise auto müümist aastas võrreldes ligikaudu 20 tuhandega 2013.a
Suursugused kasvuplaanid ei garanteeri kõigi kolme autotootja jaoks muretut finantsnäitajate paranemist, sest kui luksmasinate maastikul üritavad kõik osapooled mahtude peale mängida, on karmima konkurentsi tagajärjeks tavaliselt hinnasurve, mis omakorda jätab vähem ruumi kasumitega üllatada. Kiireima kasvuga riigis ehk Hiinas ei ole turg ainuke jõud, mis võib tulevikus kallimate autode hinnataset allapoole reguleerida, vaid oma sõna ütles hiljuti sekka valitsus, kelle sõnul on välisettevõtete domineerimine viinud luksmasinate hinnataseme lubamatult kõrgeks ning mitmed suurfirmad on vaatluse alla võetud. Jaguar Land Rover kärpis seepeale vabatahtlikult kolme mudeli hinda keskmiselt 19%. Mercedes ja Audi on seni piirdunud varuosade ja teenuste hinna langetamisega.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet