„Frozen“ päästis Disney filmistuudio - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

„Frozen“ päästis Disney filmistuudio

Kristiina Kirtsi

15.08.2014 09:38

Disney Movies

Maailma suurima meelelahutusettevõtte, Walt Disney, kasum on sellel aastal kõikides kvartalites osutunud analüütikute ootustest paremaks. Tänu võlgneb Disney oma filmistuudiole, kus on hiljuti kinodesse jõudnud mitmed kassahitid.

Pikka aega hingitsenud Disney filmistuudiole andis sellel majandusaastal uue hingamise 2013. aastal kinodesse jõudnud animafilm „Frozen“. „Frozen“, mis on ülemaailmselt genereerinud juba 1,3 miljardit dollarit piletitulu, on edukaim animafilm läbi aegade. Lisaks jõudis hittfilm „Frozen“ ka kõigi aegade suurima piletituluga filmide esiviisikusse.

Ent edukaid filme on 2009. aastal Marveli ja 2012. aastal Lucasfilmi ostnud Disney filmistuudiost tulnud selle majandusaasta jooksul veel teisigi – 2014. aastal on Walt Disney suurima piletituluga filmiks olnud aprillis kinodesse jõudnud „Kapten Ameerika: Talvesõdalane“, mis on genereerinud 259 miljonit dollarit piletitulu. Nagu allolevast tabelist näha on sellel aastal umbes sama palju piletitulu genereerinud veel ka „Pahatar“ („Maleficent“).

Allikas: Box Office Mojo

Box Office Mojo andmetel on Walt Disney filmistuudiol USA 16,1% turuosa, mis annab neile teise kohta 20th Century Fox (turuosa 17,6%) järel. Märkusena, 2013. aastal oli Disney turuosa 40  baaspunkti väiksem.

Uutest filmidest on Disneylt kaua aega oodatud „Star Wars: Episode VII“, mis peaks USAs esilinastuma 8. detsembril 2015. Sellest kaks aastat hiljem on aga oodata „Kariibi mere piraatide“ viiendat osa. Walt Disney tegevjuhi, Bob Igeri, sõnul on ettevõtte filmistuudio vähemalt järgmiseks viieks aastaks hästi positsioneeritud.

Nagu allolevalt jooniselt näha on hittfilmide kinodesse jõudmine Disney filmistuudio osakaalu ettevõtte ärikasumist viimasel kolmel kvartalil märkimisväärselt kasvatanud. Sellel aasta esimese kolme kvartali jooksul kasvas üksuse osakaal ettevõtte ärikasumist 13% peale aastataguse 7% pealt. Ent Walt Disney suurimaks üksuseks on endiselt telekanalid, mis moodustavad 60% ärikasumist ning 44% käibest. Märkusena, filmistuudio moodustab 15% Disney käibest.

Allikas: Walt Disney finantsaruanded

Selle aasta esimese kolme kvartali jooksul on Disney puhaskasum kasvanud 27% võrreldes aastatagusega ehk 6 miljardi USA dollarini ning käive 9% ehk 36 miljardi dollarini (vaata allolev joonis). Märkusena, võrreldes aastatagusena on tegemist kasvu kiirenemisega, kuna aasta tagasi kasvas ettevõtte käive 6% ning ärikasum 8%. Lisaks sellel on Walt Disney vaba rahavoog endiselt tugev, ulatudes 2014. aasta esimese kolme kvartali jooksul 4,4 miljardi dollarini. Lisaks on ettevõte kvartalitulemused selle aasta kõikidel kvartalitel analüütikute ootusi ületanud.

Allikas: Walt Disney finantsaruanded

Maailma suurima meelelahutuse ettevõtte ärikasumi kasvu vedas filmistuudio üksus üle 100% tõusuga (ulatudes 1,3 miljardi dollarini). Võrdluseks, veel aasta tagasi vähenes üksuse ärikasum 14% võrreldes aastatagusega. Kuigi ettevõtte ärikasumi kasvu vedas rohkem kui kahekordistunud filmistuudiote üksus, siis kasvu toetasid ka kõik ülejäänud üksused. Lisaks piletitulule toetavad hiljuti kinodesse jõudnud hittfilmid ka ettevõtte teisi üksusi – näiteks Disney kaubamärki kandvate toodete müügi üksust.

Lisaks filmistuudiote ja Disney kaubamärki kandvate toodete müügi üksusele, on selle aasta esimese kolme kvartali jooksul kasumi kasv tugev olnud ka Disney suuruselt teises ehk lõbustusparkide üksuses. Lõbustusparkide üksuse ärikasumi kasv kiirenes 2014. aasta esimese kolme kvartali jooksul 20% peale, ulatudes 2 miljardi dollarini. Sellele aitas kaasa nii külastajate arvu kasv kui ka piletihinna tõstmine osades USA Disneylandides (piletihinda tõsteti kaks korda viimase aasta aja jooksul).

Erinevalt aga mainitud tugevatest üksusteks, on ettevõtte nõrgimaks lüliks hetkel ESPNi, ABC ning Disney Channelit koondav telekanalite ja kaabeltelevisiooni üksus. Ettevõtte käibest ja ärikasumist suurima osa moodustava (vastavalt 44% ning 58%) üksuse nõrkuse põhjuseks on nii telesaadete edastamise kulude kasv kui ka Suurbritannia ESPNi müügiga kaasnev tulude vähenemine. Selle aasta üheksa kuu jooksul 16 miljardit dollarit käivet genereerinud üksuse tulemuste nõrgenemisele ei suutnud piisavalt tuge pakkuda ka selleaastase jalgpalli maailmameistrivõistluste toel suurenenud reklaamitulu.

Viimase aasta aja jooksul on Walt Disney aktsia kallinenud 34,7% ning ettevõtte turuväärtus kerkinud 152 miljardi dollarini. Ettevõtte aktsia kaupleb 20,4-korda 2014. aasta oodatavat kasumit, 3,4-korda raamatupidamisväärtust ning 11,6-kordsel EV/EBITDA suhtarvul. Aktsia dividendimäär on 1%.

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon