Tiffany & Co
Kui veel paar aastat tagasi üllatas USA suurim kallihinnaliste ehete müüja Tiffany pidevalt analüütikute ootustele alla jäämise ning kahe järjestikuse majandusaasta kasumiprognoosi kärpega, siis praeguseks on ettevõtte käive analüütikute ootusi ületanud viiel korral viimase kuue kvartali jooksul. 1837. aastal asutatud ehtemüüja varasemad probleemid, nagu kõrged materjalikulud ning nõrk nõudlus, on hetkel minevik.
2014. aasta esimesel poolaastal kiirenes Tiffany käibe kasv 10% peale aastataguse 7% pealt, ulatudes 2 miljardi dollarini. Lisaks sellele, et Tiffany teise kvartali kasum ületas analüütikute ootusi, tõstis ettevõte ka majandusaasta kasumiprognoosi ning seda juba teist korda viimase kuue kuu jooksul.
Nagu allolevalt jooniselt näha on Tiffany majandusaasta käive viimased neli aastat järjepidevalt kasvanud, ulatudes 2013. aastal 4 miljardi dollarini. Samuti paranes eelmisel majandusaastal ettevõtte brutokasumi marginaal 1 protsendipunkti võrra ehk 58,1% peale. Kuid Tiffany puhaskasum vähenes 2013. aastal teist järjestikust aastat (kasum langes 181 miljoni dollarini), kuna seda mõjutas ühekordne, 408 miljoni dollari suurune, kompensatsioon Šveitsi käekellatootjale Swatch ettevõtete vahelise koostöö blokeerimise eest. Arvestamata Swatchile makstud kompensatsiooni ühekordset mõju kasvas Tiffany puhaskasum eelmisel majandusaastal 16% võrreldes aastatagusega ehk 481 miljoni dollarini.
Allikas: ettevõtte majandusaasta aruanded
Tiffany võrreldavate poodide müük on kasvanud viimased kaheksa kvartalit (vt allolev joonis). Selle aasta teises kvartalis kasvas ehtetootja võrreldavate poodide müük 3%, kuid tulemus jäi siiski alla analüütikute 3,9% ootusele. Müük oli nõrgim Jaapanis, kus sellel aastal rakendunud käibemaksu tõusu tõttu see vähenes 13%. Samal ajal on ettevõtte kaupluste arv 2014. aasta teiseks kvartaliks kasvanud 293 peale ning majandusaasta lõpuks peaks see kasvama 296 peale. Märkusena, ehetemüüjal on Aasias rohkem kauplusi kui Ameerikas.
Allikas: ettevõtte kvartaliaruanded
Ettevõtte müügi kasvu kiirenemisele selle aasta esimesel poolaastal aitas kaasa märtsis rakendatud ülemaailmne hinnatõus. Kuid lisaks hindade tõstmisele on ehtemüüja käibe kasvu kiirenemisele kaasa aidanud ka nõudluse kasv - kliendid on hästi vastu võtnud nii Tiffany uuenenud välimusega kauplused kui ka uued ehtekollektsioonid (nagu näiteks Gatsby, Ziegfeld ning Tiffany T). Samuti aitas müüki suurendada ka Atlase ehtekollektsiooni uuendamine. Nõudlus odavamate ehk hõbedast ehete järele (millel on samas kõrgem kasumimarginaal kui ettevõttel üldiselt) aga jätkab oma viimaseid aastaid kestnud nõrka trendi.
Regioonide lõikes tuleb suurim osa ehk umbes pool Tiffany käibest USAst. Teisteks suurimateks regioonideks on Aasia (23% käibest) ning Jaapan (14% käibest). Käibe kasvu on viimastel aastatel vedanud Aasia (v.a Jaapan).
Oma suurimal turul ehk USAs on Tiffany jätkuvalt turuliider kallihinnaliste ehete turul, kuid alles kolmas kogu ehtemüügi turul. Käibe järgi on USAs suurimaks ehtemüüjaks suure edumaaga Signet Jewelers, teisel kohal on kaks korda väiksema müügituluga Zale. Märkusena, 2009-2012. aastal aastas 6% kasvanud ehete müügi kasv peaks USAs järgneval neljal aastal aeglustuma 2% peale aastas. Ülemaailmselt on 13 miljardi USA dollari suuruse turuväärtusega Tiffany suurimaks konkurendiks maailma suurim kallihinnaliste ehete müüja, Šveitsi ettevõte Richemont. Erinevalt aga Richemontist, mille käibest umbes poole moodustavad kallihinnalised käekellad, moodustavad Tiffany müügitulust enamuse (ehk üle 90%) ehteid.
Kuigi eelmisel majandusaastal oli Tiffany vaba rahavoog Swatchile makstud kompensatsiooni tõttu negatiivne, siis seda arvestamata oleks vaba rahavoog vastanud ettevõtte prognoosile. Sellel majandusaastal prognoosib ettevõte tugevat positiivset vaba rahavoogu. Netovõlga on ehtetootjal 627 miljoni dollarit ning võla ja omakapitali suhtarv püsis 2014. aasta esimesel poolaastal 35% peal. Tiffany maksab ka dividende ning perioodil 2008-2012 oli dividendide väljamaksekordajaks keskmiselt 35%. 2014. aasta märtsis alustas ettevõte ka 300 miljoni dollari suurust aktsiate kolmeaastast tagasiostuprogrammi.
Märkida tasub veel ka seda, et 2015. aasta märtsis siirdub Tiffany tegevjuht Michael Kowalski pensionile ning tema ameti võtab üle ettevõtte president Frederic Cumenal.
Tiffany aktsia on viimase 12-kuu jooksul (USA dollarites) kallinenud 31% (võrdlusena, S&P 500 aktsiaindeks on samal ajal tõusnud 23%). Ettevõtte aktsia kaupleb 23,2-korda 2015. aasta kasumit ehk ülevalpool oma viimase 10-aasta keskmist, milleks on 19,3. Aktsia dividendimäär on 1,5%. Tiffany aktsia viimase viie aasta graafik:
Allikas: Bloomberg
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet