Shutterstock
Purk kihisevat karastusjooki kuulub endiselt keskmise ameeriklase igapäeva menüüsse, kuid juba üle kümne aasta on tarbitav kogus vähenenud. Inimeste muutuvad tarbimisharjumused ja kasvav teadlikkus varjutavad kahe suurima tootja, Coca-Cola ja Pepsico, karastusjookide müüki arenenud turgudel, sundides neid otsima lahendusi, kuidas vanas kliendis uuesti huvi tekitada.
USA valitsuse andmetel pärineb ligi kolmandik ameeriklaste tarbitavast suhkrust karastus-, energia- ja spordijookidest, mängides aastakümnete jooksul olulist rolli rahvastiku ülekaalulisuse kasvus. Nii riiklikul, kui ka osariikide tasandil on korduvalt üritatud piirata tarbimist magusatele jookidele kõrgemat maksu määrates, kuid siiani üsna tulutult.
Arvestades tarbijate enda kasvanud teadlikkust ning negatiivse kuvandi tekkimise ohtu, on mõistetav, miks Coca-Cola, Pepsico ja Dr. Pepper Snapple otsustasid hiljuti vabatahtlikult näidata initsiatiivi ning vähendada kokkuleppe kohaselt järgmise kümne aasta jooksul ameeriklaste joogipõhiste kalorite tarbimist 20% võrra.
Tulevikus võib seetõttu näha joogiautomaatidel rohkem infot kalorite kohta, samuti hakatakse propageerima väiksemaid koguseid ning madalama kalorite sisaldusega pakkumisi. Ühtlasi sunnib see suurettevõtteid arendama välja täiesti uusi jookide platvorme. Sellel aastal on Coca-Cola näiteks soetanud osaluse Monster Beverage’is ja Green Mountain Coffee’s selleks, et tuua tooteportfelli täiendust ning laiendada müügikanaleid.
Üsna huvitava käiguna on sisenetud ka piimaärisse. Kuid selle asemel, et ühte igapäeva toodet lihtsalt oma logo alla peita, lubab Coca-Cola detsembrist turule tuua kõrgkvaliteetset piima, mis tänu innovatiivsele filtreerimise protsessile sisaldab 50% rohkem looduslikku proteiini ja kaltsiumi ning 30% vähem suhkrut, kui tavaline piim. Kuigi ka piimaturul ei lähe kõige paremini, siis Coca-Cola loodab, et suuremale tervislikkusele ja väidetavalt paremale maitsele rõhudes, saavad nad poes küsida tavapärasest piimast kaks korda kõrgemat hinda.
Pepsi aga ütleb, et neilt võib tuleval aastal oodata mitmeid uusi madala- ja keskmise
kalorite sisaldusega karboniseeritud jookide platvorme. Üks segment, millele rohkem panustatakse, on kookosevesi, kus neil on tänu enamusosalusele O.N.E. brändis juba jalg ukse vahele surutud.
Inspiratsiooni otsitakse ka käsitööõlledest, mis on Ühendriikides viimase mitmekümne aasta jooksul saavutanud suurt poolehoidu ning osutunud kasvuseemneks sektoris, kus mahud on võrdlemisi stabiilsed ja turg kontrollitud suuremate tegijate poolt. Käsitöö karastusjooke tehakse tavaliselt väiksemates kogustes ning kombineerivad uudseid maitseid. Hetkel testib Pepsi oma asutaja Caleb Bradhami järgi nimetatud kõrgkvaliteetset toodet Caleb’s Kola, rõhudes kvaliteetsematele koostisosadele.
Karastusjookide, konkreetselt just koola, tarbimist on arenenud riikides koomale tõmmanud nii inimeste kasvanud huvi tervislikuma eluviisi vastu, kuid teisalt ka mahlade, teede ja muude jookide võidukäik, mille valik paisub põhimõtteliselt iga päevaga. On tervitatav näha suurtootjate enda initsiatiivi aidata kaasa kalorite tarbimise vähendamisele, kuid uutele ja huvitavatele tooteplatvormidele laienemine näitab, et niisama lihtsasti ei olda nõus tarbija dollaritest lahti ütlema.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet