Shutterstock
Eelmise aasta lõpus kaotas pikka aega globaalset nutitelefonide turgu valitsenud Samsung esikoha Apple’ile. Hetkel tundub, et tegemist oli ajutise olukorraga, kuna 2015. aasta esimeses kvartalis sai Lõuna-Korea ettevõttest taas maailma suurim nutitelefonide tootja.
Seda vaatamata sellele, et Samsungi esimese kvartali müügis ei kajastu täielikult hiljuti müügile tulnud uus lipulaev – Galaxy S6. Strategy Analytics andmetel müüdi 2015. aasta esimeses kvartalis globaalselt 345 miljonit nutitelefoni ehk 21% rohkem kui aasta varem. Samal ajal aga Samsungi müük vähenes 6,5% võrreldes aastatagusega, ulatudes 83,2 miljoni nutitelefonini (vt allolev joonis). Kuigi ka Lõuna-Korea nutitelefonide tootja turuosa langes lõppenud kvartalis 24% peale aastataguse 31% pealt, suutis ettevõte endale saada taas maailma suurima nutitelefonide tootja tiitli. Märkusena, Samsungi turuosa vähendas kallimas hinnaklassis Apple’i sügisel müügile tulnud iPhone’i tugev müük ning odavamas hinnaklassis konkurentsi tugevnemine Aasias.
Allikas: IDC ja Gartner
Erinevalt aga väheneva müügiga Samsungist, suutis Apple lõppenud kvartalis näidata väga tugevat müügi kasvu - Apple müüs 2015. aasta esimeses kvartalis 61,2 miljonit nutitelefoni, mida on 40% rohkem kui aasta varem. USA nutitelefonide tootja turuosa kasvas 17,7% peale aastataguse 15,3% pealt, andes teise koha globaalse nutitelefonide turul.
Apple’i tugevat müügi kasvu veab Hiina – viimases kvartalis kasvas Apple’i müük Hiinas (hõlmab endast Mandri-Hiinat, Hongkongi ja Taiwani) 71% võrreldes aastatagusega ehk 16,8 miljardi dollarini. Ühtlasi sai Hiinast ka Apple’i suurim turg USA järel, moodustades 29% ettevõtte käibest. Märkusena, varem oli Apple’i suuruselt teiseks turuks Euroopa – Euroopa osakaal ettevõtte käibest langes lõppenud kvartalis 21% peale eelmise kvartali 23% pealt. Jääb vaid oodata, millal saab Hiinast Apple’i suurim turg USA ees - märkusena, hetkel moodustab USA 37% Apple’i käibest (eelmises kvartalis ulatus müük USAs 21,3 miljardi dollarini).
Hiinas on Apple’i edu taga maailma suurima klientide arvuga mobiilsideoperaator China Mobile, mis eelmisel aastal alustas iPhone’ide müüki. Märkusena, Apple'i sihtturuks olevas 4G võrgus on China Mobile’il 143 miljonit klienti. Võrdlusena, USA suurimate mobiilsideoperaatorite hulka kuuluval Verizonil on 72 miljonit 4G klienti.
Viimastel aastatel on Apple Hiinasse tugevalt investeerinud – ettevõtte internetipoest on võimalik kaupa saata 350 Hiina linna ning selle aasta lõpuks plaanitakse füüsiliste poodide arv kahekordistada ehk suurendada 40 peale (märkusena, eelmises kvartalis kasvas Apple’i poodide arv Hiinas kuue võrra).
Ent Hiina nutitelefonide turu kasv on hakanud aeglustuma - riigi nutitelefonide turg kasvas 2015. aasta esimeses kvartalis 17% võrreldes aastatagusega. Võrreldes 2014. aasta esimese kvartali 39% kasvutempoga, on tegemist märkimisväärse aeglustumisega. Ühtlasi on tegemist esimese korraga alates 2010. aastast, kui Hiina turu kasv on jäänud alla globaalsele nutitelefonide müügi kasvule.
Hiina nutitelefonide turul on liidriks kohalik Xiaomi 13% turuosaga, mille müük kasvas esimeses kvartalis 13% võrreldes aastatagusega. Teisel kohal on Apple 12% turuosaga. Erinevalt aga Apple’ist, on Xiaomi müük viimastel kvartalitel vähenenud (võrreldes eelmise kvartaliga) ning prognooside kohaselt võib Apple’ist juba järgmises kvartalis saada liider Hiina nutitelefonide turul. Samal ajal globaalne liider, Samsung, langes Strategy Analyticsi andmetel selle aasta esimeses kvartalis Hiina nutitelefonide turul neljandale kohale. Märkusena, tegemist on esimese korraga alates 2011. aasta neljandast kvartalis, kui Samsung ei mahtunud esikolmikusse. Samas võib ettevõte juba õige pea uute Galaxy nutitelefonide (S6 ja S6 Edge) toel Hiinas tagasi esikolmikusse saada.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet