Renault tahab vallutada India autoturu - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Renault tahab vallutada India autoturu

Kristiina Kirtsi

03.07.2015 11:22

Groupe Renault

Kuigi India oma suure rahvaarvu ja vähese sõidukite omanike juures pakub tohutut kasvupotentsiaali, ei ole seni ükski lääne autotootja seal turul suutnud läbi lüüa. Seekord üritab India väikesõidukite turul edu saavutada Prantsusmaa Renault ning seda just selle turu jaoks toodetud uue mudeliga Kwid.

Kuigi India sõidukite turg on maailmas suuruselt kuues, on tegemist riigiga, kus sõidukite arv inimese kohta on üks madalamatest maailmas. Turgu domineerivad kaherattalised, mis moodustavad umbes 80% kogu turust ning annavad riigile maailmas suuruselt teise kaherattaliste sõidukite tootja tiitli. Samal ajal, kui neljarattalised ehk sõiduautod moodustavad 14% India sõiduautode turust (ülejäänud osa moodustavad kolmerattalised ning äriotstarbelised sõidukid). Kui üldse toodetakse Indias aasta jooksul ca 20 miljonit sõidukit, siis sõiduautod moodustavad sellest veidi üle 3 miljoni. Prognooside kohaselt peaks kaherattaliste tootmine Indias 2021. aastaks kasvama 29 miljoni peale praeguse 17 miljoni pealt ning sõiduautode tootmine 10 miljonini praeguse 3,1 miljoni pealt. Sõiduautode kuine müük Indias:

Allikas: Bloomberg

Kuigi India sõiduautode turule omistatakse tohutut potentsiaali, tegi see näiteks 2014. aastal suurima languse viimase kümne aasta jooksul. Pärast kahte väheneva müügiga aastat, aga toimus eelmisel aastal India sõidukite turul pööre - 2015. aasta märtsis lõppenud 12-kuu jooksul kasvas sõiduautode müük riigis 5% võrreldes aastatagusega, ulatudes 1,9 miljoni sõidukini. Sellel aastal oodatakse turult samuti kasvu - seda umbes 8% võrreldes aastatagusega. Maruti Suzuki prognoosi kohaselt kasvab India sõiduautode müük 2020. aastaks 4 miljoni ühikuni praeguse 1,9 miljoni pealt.

India sõidukite turul on liidriks Jaapani Suzuki tütarettevõte Maruti Suzuki India Limited, millele kuulub 45% turust (vt allolev joonis). Suuruselt teiseks on Lõuna-Korea Hyundai Motor (turuosa 16%) ning kolmandaks kohalik ettevõte Mahindra and Mahindra Limited (M&M) (9%). Nende kõrval on läänest pärit autotootjate turuosad väga tagasihoidlikud.

Allikas: ICRA Research

Vaatamata tehtud investeeringutele, ei ole läänest pärit autotootjad seni suutnud India autoturul turuosa märkimisväärselt kasvatada. Lääne autotootjate edu on jäänud toppama liiga kallite sõidukite taha. Nii turul valitseva ületootmise, kui ka muudel põhjustel, on lääne autotootjad olnud sunnitud hoopis suurendama Indiast väikeste autode eksporti teistesse arenguriikidesse. Märkusena, kokku on välisriikidest pärit autotootjad viimase viieteist aasta jooksul Indiasse investeerinud 12,2 miljardit USA dollarit.

Erinevalt paljude konkurentide ebaõnnestumisest loodab nüüd India väikeautode turul turuosa võita Prantsusmaa Renault, mis hiljuti esitles Chennais uut üliodavat sõiduautot, Kwid. Kwidi puhul on tegemist vaid 4 200 eurot (300 000 ruupiat) maksva luukpäraga. Kuigi Kwid on väga odav, peaks see sisaldama kõike, mida kohalikud oluliseks peavad – ehk ruumikat salongi, võimast õhukonditsioneeri, navigatsiooniseadet ning meediasüsteemi. Kwidiga loodab Renault kasvatada turuosa India sõiduautode turul 2017. aastaks 5% peale praeguse veidi vähem kui 2% pealt. Ühtlasi plaanib Renault nii suurendada tootmise Indias 400 000 sõidukini aastas kui ka hakata Indiast Kwidi eksportima lähedalasuvatesse arenguriikidesse.

Samas ei saa Renaultil turuosa kasvatamine Indias kerge olema, kuna esiteks on riigi väikesõidukite turg väga tugeva konkurentsiga ning teiseks on seal keeruline läbi lüüa väikese müügivõrgustikuga kohalike jaoks vähetuntud autotootjal.

Märkusena, Renaultil on odava auto tootmisel juba ka üks väga edukas kogemus olemas – koos Rumeenia tütarettevõttega toodetakse alates 2004. aastast umbes 7 800 eurot maksvaid Dacia Loganeid. Kui 2004. aastal müüs Dacia sõiduki müügile tulekule järgnenud esimese nelja kuu jooksul 40 000 Loganit, siis 2014. aasta esimese kuue kuu jooksul juba 572 000 Loganit (ehk kuus ca 9,5-korda rohkem kui kümme aastat tagasi). Kuigi Loganeid (Verito) müüakse ka Indias koostöös Mahindraga, ei ole selle müük nii populaarseks saanud kui Euroopas.

Samas on Renaultil lähedalt võtta ka üks ebaõnnestumine India turul, kui eelmisel aastal ei järgnenud koostööpartneri, Nissani, poolt müügile toodud Datsun Go’le oodatud edu. Ent lisaks välisriikidest pärit suurtele autotootjatele, ei ole India tarbijat suutnud ära võluda ka India kohalik Tata Motors. Tata Motors proovis India superodavate autode klassis läbi lüüa 2009. aastal, kui ettevõte tõi müügile 1800 eurot (100 000 ruupiat) maksva Nano. Paraku ei osutunud maailma odavaim auto, Nano, kohalike hulgas populaarseks, kuna sõiduki müüki pärssis nii ohutusega kui ka tootmisega seotud probleemid. Lisaks ei mahtunud sõiduki 1 800 euro suuruse hinna sisse ka kohalike jaoks olulisi lisasid nagu raadio, õhukonditsioneer ning turvapadjad.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon