Joogariiete tootja, millel tuleks 2016.a silma peal hoida - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Joogariiete tootja, millel tuleks 2016.a silma peal hoida

Erko Rebane

11.02.2016 12:19

Shutterstock

2013.a kvaliteediprobleemide ja Nike ning Under Armouri poolt tekkinud konkurentsisurve tõttu on joogast inspireeritud spordiriiete tootja Lululemon Athletica pidanud nägema palju vaeva, et taastada investorite usaldust aktsia suhtes, mis kaotas 2,5 aastaga üle 40% oma väärtusest. Kas 2016.a toob lõpuks oodatud pöörde?

9. detsembril teatas Lululemon oma kolmanda kvartali majandustulemused, mille kohaselt kasvas käive aastatagusega võrreldes 14% 479,69 miljoni dollarini, jäädes pisut nõrgemaks kui analüütikute konsensuse oodatud 482,27 miljonit dollarit.  Selle taga oli nii püsti pandud 65 uut poodi (kolmanda kvartali lõpus kokku 354) ning ka 6% müügitulu kasv varasemalt avatud kauplustes.

Järjest suuremat rolli täidab müük digitaalse kanali kaudu, kus käbe kasv on eelneval seitsmel kvartalil varieerunud 20-35% vahel, moodustades viimases kvartalis 18,4% kogukäibest. Tänavu esimeses kvartalis saab veebipood uue välimuse ning aasta jooksul lisandub täiendavaid komponente, mis aitavad muuta suhet kliendiga personaalsemaks ning  tõsta järgmise viie aasta jooksul e-kanali osakaalu kogumüügis üle 25%.

Allikas: Lululemon

Ehkki müügitulu on suudetud tagasi positiivsele trendile pöörata, jääb kasvu kandumine üle kasumireale marginaalide taha kinni. Kolmandas kvartalis kukkus brutokasumi marginaal aastaga 54% pealt 47% juurde ning ärikasumi marginaal 19,4% pealt 14,2%le, tingides ärikasumi -16% languse 68,2 miljonile dollarile. Aktsia kohta teenitud korrigeeritud kasum alanes 0,42 dollarilt 0,35 dollarile.

Allikas: Lululemon

Investorid ootavad pikkisilmi, millal lõpuks realiseerub Lululemoni juhtkonna lubadus parandada läbi efektiivsuse ärikasumi marginaali 2014.a tasemega võrreldes 300 baaspunkti, mis tooks omakorda aktsiakasumi lisa. Kuid kolmanda kvartali tulemustejärgsetes kommentaarides lükati selle realiseerimise algus 2016.a teise neljandikku, mis tähendab, et täies mahus võiks potentsiaal olla saavutatud alles 2017.a esimeses pooles.

Ennekõike tahetakse kuluefektiivsust parandada läbi pakkumisahela, mis eeldab järgnevatel kvartalitel suuremaid investeeringuid.  Pidurdava tegurina mõjuvad hetkel kõrged varud, mille vähendamine jätkub neljandas ja uue fisksaalaasta aasta esimeses kvartalis.

Kuigi esimene reaktsioon tõi uudiste järel aktsia üle -10% allapoole, naasid investorid tagasi ostupoolele, kui selgus, et jõulumüük sujus oodatust paremini. Täpsemalt kergitas Lululemon  1. veebruaril lõppenud neljanda kvartali müügitulu ootust varasema 670-685 miljoni dollari pealt 690-695 miljonile (analüütikud prognoosisid 678,2 miljonit dollarit) ning aktsiakasumi ootust 0,75-0,78 dollarilt 0,78-0,8 dollarile (analüütikud prognoosisid 0,77 dollarit).

Aastatagusega võrreldes märgib see valuutaliikumisi arvestamata 19% müügitulu kasvu -  tulemus, millest paljud jaemüüjad saavad vaid unistada ning ühtlasi näidates, et Lululemoni toote innovatsioonil ja disainil on keskmisest kallimate spordiriiete turul oma koht olemas. Kui juhtkond suudab läbi kuluefektiivsuse täiendavat taganttuult pakkuda, võib tulevik osutuda paljulubavaks brändile, mis on alles rajamas endale teed Põhja-Ameerikast väljapoole (viimase kvartali seisuga asusid  Lululemoni 354 poest kuus Euroopas ja neli Aasias).

Lululemon Athletica aktsia

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon