Harman – maailma juhtiv infotainment-süsteemide tootja - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Harman – maailma juhtiv infotainment-süsteemide tootja

Kristiina Kirtsi

18.03.2016 10:01

Harman International Industries

Kui vanasti koosnes auto meelelahutus-infosüsteem peamiselt raadiost ja CD-mängijast, siis tänapäeval on tegemist palju keerulisema süsteemiga. Maailma juhtivaks sõidukite infotainment-süsteemide tootjaks on USA ettevõte Harman International Industries, mis paistab silma nii tippklassi tehnoloogia, suure tulevikutellimuste kui ka kahekohalistes protsentides käibe kasvuga.

Infotainment süsteem kujutab endast sõiduki meelelahutus-, navigatsiooni-, info-, ohutus- ning turvasüsteemi ühendamist ühtseks tervikuks. Rohkem kui kuuekümneaastase ajalooga Harmani tooteid eristab konkurentidest nii tipptehnoloogia kui ka kõrge kvaliteet.

Autotööstus moodustab 70% Harmani käibest - ettevõtte klientideks on 80% maailma luksusautodest ning üheksa suurimat autotootjat viieteistkümnest. Nii on Harmani infotainment-süsteem esindatud näiteks BMWdes, Audides/Volkswagenites, Ferrarides, Toyota/Lexuse, Hyundai ning Porsche mudelites.

Ühtlasi on Harman maailma juhtiv infotainment-süsteemide pakkuja (vt allolev joonis) – maailmas sõidab ringi üle 25 miljoni sõiduki, millel on Harmani audio- ja infotainment-süsteem. Harmani suurimateks konkurentideks on Pioneer, Continental, Alpine, Clarion, Bosch jt infotainment-valdkonna ettevõtted. Konkurents on aga hakanud tugevnema väljastpoolt infotainment-süsteemide valdkonda, täpsemalt tehnoloogiaettevõtete poolt (Google Android Auto ning Apple CarPlay). Märkusena, tehnoloogiaettevõtted ei paku konkurentsi infotainment-süsteemidega, vaid tarkvaraga, mis ühendab telefoni infotainment-süsteemiga.

Allikas: Harman International Industries

Et parandada oma konkurentsivõimet Apple’i ja Google’i suhtes, on Harman keskendunud tehnoloogiasektori ettevõtete ostmisele (näiteks ostis ettevõte hiljuti valdkonna arengus olulist rolli mängivad ettevõtted Red Bend ning Symphony Teleca, tulenevalt millest kuulub Harmanile nüüd ka Teslale tarkvarauuendusi tegev ettevõte).

2015. aastal kasvas globaalne infotainmeti turg +6% Y/Y ehk $36 mld peale. Prognooside kohaselt peaks infotainmenti turul müük 2020. aastaks kasvama 36,5 miljoni ühikuni 2015. aasta 24 miljoni ühiku pealt. Harmani prognooside kohaselt kuuekordistub infotainment-süsteeme kasutavate sõidukite arv selle kümnendi lõpuks ning infotainment-süsteemidele kasutamise määr kasvab viie aasta pärast 50-60% peale praeguse 24% pealt (st et hetkel on infotainment-süsteem 24% ringi sõitvatest autodest baasvarustuses). Lisaks uute autode müügi kasvule suurendab nõudlust infotainment-süsteemide järele ka see, et internetti ühendatud audio- ja meelelahutussüsteemid levivad üha enam luksussõidukitest tavasõidukitesse.

Kuigi infotainment-süsteemide (Connected Car) puhul on tegemist Harmani suurima üksusega, ei piirdu ettevõtte äritegevus vaid sellega (vt allolev joonis). Harman toodab näiteks ka kõlareid, kõrvaklappe ning kodukinosüsteeme (Lifestyle Audio), tegutseb pilveteenuste valdkonnas (Connected Services) ning pakub heli, video ja valgussüsteeme suurürituste korraldajatele (kontserdid, staadiumid, konverentsikeskused jne) (Professional Solutions). Harmani tooteid on kasutatud näiteks Grammy ja Emmy auhindade tseremoonial, Super Bowlil, Oscarite galal, MTV muusikaauhindade jagamisel kui ka Pekingi staadionil olümpiamängude ajal. Harmani kaubamärkideks (kokku on neid umbes 20) on Harman/Kardon, Infinity, Lexicon, Bowers & Wilkins, Bang & Olufsen, Canton ning AKG.

Allikas: Harman International Industries

Regioonide lõikes on Harmani suurimaks turuks USA (31% müügitulust), järgnevad Saksamaa (28%), ülejäänud Euroopa (19%) ning ülejäänud riigid (22%). Müügi kasv tuleb arenevatelt turgudelt (näiteks on müügitulu Hiinas kasvanud 700 miljoni dollarini viie aasta taguse 50 miljoni dollari pealt).

Eelmisel majandusaastal kasvas 6 miljardi USA dollari suuruse turuväärtusega Harmani käive 15% võrreldes aastatagusega, ulatudes rekordilise 6,2 miljardi dollarini (märkusena, tulemus ületas ettevõtte prognoosi). Ettevõtte müügitulu kasvu toetas globaalne automüügi kasv, kõrgemad müügihinnad, uute toodete müügile tulek ning ettevõtete ostmine (2015. aastal osteti näiteks luksussõidukitele audiosüsteeme tootev Bang & Olufsen Automotive 145 miljoni euro eest). 70% müügitulust väljastpoolt USA teeniva Harmani tulemusi mõjutab negatiivselt dollari tugevnemine euro suhtes, kuna arvestamata valuutakursside muutust oleks ettevõtte käive eelmisel majandusaastal kasvanud +22% võrreldes aastatagusega. Harmani käive, puhaskasum ning ärikasumi marginaal perioodil 2006-2015:

Allikas: Harman International Industries

Viimasel viiel aastal on Harmani käive kasvanud keskmiselt +13% aastas ning puhaskasum +17% aastas. Ärikasumi marginaal on samal ajal paranenud 1,5% pealt 7,3% peale. Omakapitali tootlus on 16,4% ning netovõla/EBITDA suhtarv on 0,9. Eelmisel majandusaastal genereeris ettevõte 360 miljonit dollarit vaba rahavoogu ning vaba rahavoo määr oli 6%.

2016. aastal ootab Harman käibelt +13% kasvu võrreldes aastatagusega ehk 7 miljardi dollarini (EBITDA marginaaliks 12,5% vs aastatagune 11,4%). 7 miljardi dollari suuruse käibe saavutamine tähendaks ühtlasi seda, et Harman on viie aastaga oma käibe kahekordistanud. Ettevõtte tegevjuht on öelnud, et pärast selle eesmärgi saavutamist loodavad nad järgmise viie aastaga käibe taaskord kahekordistada. Kindlust tuleviku osas lisab see, et Harmani kõrgtehnoloogiliste multimeediasüsteemide tulevikutellimused autotööstuse ettevõtetelt kasvasid eelmisel majandusaastal rekordilise 23 miljardi dollarini (võrdlusena, aasta varem oli see 17 miljardit dollarit).

Viimase 12-kuu jooksul on Harmani aktsia odavnenud peaaegu 40%, kuna ettevõtte on avaldanud nii pettumust valmistanud kvartalitulemusi kui ka oodatust nõrgemaid majandusaasta prognoose (põhjuseks professional solutions üksuse nõrkus ning valuutakursside ebasoodne liikumine). Kuid vaatamata sellele on ettevõtte käive ja kasum seni kasvanud viimased 11-järjestikust kvartalit. Harmani aktsia kaupleb 12,8-korda 2016. aasta oodatavat kasumit, 2,3-korda 2016. aasta raamatupidamisväärtust ning 7,7-korda 2016. aasta EV/EBITDAd. Aktsia dividendimäär on 1,7%.

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon