Henkel – maailma suurim tööstusliimide tootja - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Henkel – maailma suurim tööstusliimide tootja

Kristiina Kirtsi

15.04.2016 10:00

Henkel

Kuigi Saksamaa tööstusettevõtte, Henkel, kõige populaarsemateks toodeteks on pesupulber Persil ja Schwarzkopfi juuksehooldustooted, on ärilises mõttes ettevõtte kõige olulisemaks tootegrupiks hoopis tööstusliimid. Ühtlasi on Henkel ka turuliider globaalsel tööstusliimide turul.

1876. aastal asutatud Saksamaa tööstusettevõtte, Henkel, äritegevus jaguneb kolmeks – kõige suurema osa käibest moodustavad tööstusliimid (50%), järgnevad kodukeemia ning kosmeetika/hügieenitooteid (vt allolev joonis). Lisaks maailma suurima tööstusliimide tootja tiitlile on Henkeli puhul ühtlasi tegemist ka Euroopa suurima pesupulbri tootjaga ning Euroopa suuruselt kolmanda seepide/šampoonide tootjaga.

Allikas: Henkeli majandusaasta aruanne

Henkeli kõige tuntumaks kaubamärgiks on Persil - tegemist on 1907. aastat müügile tulnud pesupulbriga, mille aastane müügitulu ulatub 1,3 miljardi euroni. Tuntumatest toodetest leidub ettevõtte tooteportfellist veel näiteks Schwarzkopfi, Schauma ja Syossi juuksehooldusvahendeid, Fa seepe ning Somati nõudepesuvahendeid. Ettevõtte tööstusliimide üksuse alla kuuluvad sellised kaubamärgid nagu Loctite, Pritt ning Technomelt. Märkusena, kümme suurimat kaubamärki moodustavad 60% Henkeli käibest.

2015. aastal kasvas Henkeli käive kõikides üksustes (ning üksused suurendasid turuosa kõikidel peamistel turgudel). Täpsemalt kasvas kodukeemia üksuse käive +11% võrreldes aastatagusega, kosmeetika/hügieenitoodete üksuse käive +8% ning tööstusliimide üksuse käive +11%. Lisaks hindade ja müügimahu kasvule, toetas kasvu ka valuutakursside liikumine ning ostetud ettevõtete konsolideerimine.

2014. aastal oli globaalse liimituru suuruseks 45 miljardit dollarit, kuid 2020. aastaks peaks turg kasvama 60 miljardi dollarini, mis teeb keskmiseks kasvuks aastas 4,7%. Maailma kolmeks suurimaks tööstusliimide tootjaks on Henkel, Sika ning HB Fuller (moodustavad kokku kolmandiku turust). Turuliidriks on Henkel 25% turuosaga, samal aja kui suuruselt teisel on vaid 6% turuosa (vt allolev joonis).

Allikas: SlideShare

Globaalse liimituru suurimaks sektoriks on tööstussektor (moodustab 70% turust), sellele järgneb ehitussektor (25%). Riikidest on maailma suurimaks tööstusliimi tarbijaks Hiina. Regiooniti on suurimaks tööstusliimide tarbijaks Aasia (moodustab 34% turust), järgnevad USA (33%), Euroopa (25%) ning muu (8%).

Üldiselt mõjutab tööstusliimide turul nõudlust a) ehitusturg (linnastumine, infrastruktuuri-investeeringud ja ehitusturu taastumine arenenud riikides),  b) tootmise suurenemine, c) Hiina SKT kasv (riigi peamisteks tööstusliimide tarbimise sektoriteks on elektroonika, jalanõude tootmine, mööbel, masinad ning ehitus) ning d) linnastumine ja sissetulekute suurenemine (nõudluse suurenemine pakendatud kaupade järele).

Henkeli konkurentsieelis peitub kõrgtehnoloogilistes toodetes, mis ühtlasi võimaldab ettevõttel  klientidelt kvaliteetsemate toodete eest kallimat hinda küsida.

Eelmisel majandusaastal kasvas 41 miljardi euro suuruse turuväärtusega Henkeli käive +10% võrreldes aastatagusega ehk 18,1 miljardi euroni ning puhaskasum +18%, ulatudes 1,9 miljardi euroni (vt allolev joonis). Märkusena, viimasel viiel aastal on ettevõtte käive kasvanud keskmiselt +3,7% aastas ning puhaskasum +11,1% aastas. Henkeli ärikasumi marginaal on paranenud järjepidevalt alates 2010. aastast – kasvades sellel perioodil 10,3% pealt 14,4% peale. Marginaalide paranemisele on kaasa aidanud kulude kärbe, efektiivsuse paranemine ning innovaatiliste toodete välja arendamine.

Allikas: Henkeli majandusaasta aruanded

Henkeli kasv tuleb arenevatelt turgudelt – 2015. aastal kasvas Henkeli käive arenevatel turgudel +5,9%, samal ajal kui arenenud turgudel oli kasvuks +0,7%. Märkusena, arenevad turud moodustavad 43% ettevõtte müügitulust. Regioonidest on Henkeli suurimaks turuks Euroopa (moodustab 48% müügitulust), Hiina on ettevõtte suuruselt kolmas turg.

Henkeli vaba rahavoog on tugev ning vaba raha kasutatakse nii orgaaniliseks kasvuks, ettevõtete ostmiseks kui ka aktsionäridele kapitali tagastamiseks. Henkeli vaba rahavoog kasvas 2015. aastal +27% Y/Y ehk 1,7 miljardi euroni (vaba rahavoo määr on 3,5%). Ettevõte maksab ka dividende (dividendimäär on 1,5%). Lisaks on Henkelil väga vähe võlga (netovõla/EBITDA suhtarv on -0,1%) ning ROE on 14%.

Viimase 12-kuu jooksul on Henkeli aktsia (HEN3) odavnenud -13%, kaubeldes 20,3-korda tagasivaatavat kasumit, 19,4-korda 2016. aasta kasumit, 3-korda 2016. aasta oodatavat raamatupidamisväärtust ning 11,6-korda 2016. aasta EV/EBITDAd. Märkusena, 61% ettevõtte hääleõiguslikest aktsiatest kuulub Henkeli perekonnale.

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon