Brasiilia e-kaubandus trotsib majanduskriisi - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Brasiilia e-kaubandus trotsib majanduskriisi

Birgit Elken

20.04.2016 11:54

Shutterstock

Brasiilia SKP langes 2015.aastal -3,85% ja IMF prognoosib käesolevaks aastaks samuti -3,8% suurust langust. SKP kasvu 1% jagu oodatakse praeguse seisuga alles 2018.aastal. Tööpuudus on nüüdseks tõusnud 2014.aasta 4,8% pealt 9-10% juurde, mis on viimase kaheksa aasta kõrgeim tase. Inflatsioonimäär on samuti viimase kümne aasta kõrgeimal tasemel 10% lähedal. Lisaks vaevleb riik korruptsiooniskandaalide ja poliitilise kriisi käes, kuid sellele kõigele vaatamata on kohalik e-kaubanduse äri kasvamas.

Riigi kehvas majanduslikus olukorras on jaekaubandus tugevalt pihta saanud – eelmisel aastal langes jaekaupade müügi maht -4% ja ka selleks aastaks oodatakse sarnast tulemust. Nagu allolevalt graafikult näha, siis jaemüük hakkas tugevalt kukkuma juba 2015.aasta alguses. Brasiilia reaal on viimase aasta jooksul USA dollari vastu suurusjärgus 30% nõrgenenud, mis muudab riiki imporditud kaubad kohalike jaoks oluliselt kallimaks.

Allikas: Bloomberg

Mõnevõrra üllatuslikult aga näitab nõrgas majanduskeskkonnas kaupade müük internetis hoopis tugevat kasvu. 2015. aastal kasvas Brasiilia e-kaubanduse maht ~17% ja käesolevaks aastaks oodatakse 13-15% suurust kasvu. E-kaubandus moodustab umbes 3% kogu Brasiilia jaekaubandusest. Kiire kasvutempo taga on ilmselt üldine e-kaupluste populaarsuse kasv ning ka internetikasutajate arvu kasv tänu nutitelefonide kiirele levikule. Lisaks pakuvad e-kauplused laiemat valikut paljudest tavakauplustest, eriti suurlinnadest kaugemal asuvatele klientidele. Hinnanguliselt on 52% brasiillastest ehk 104 miljonit inimest internetikasutajad, kellest omakorda pooled on teinud internetioste. Nutitelefoni omavad 70 miljonit brasiillast ehk 35% elanikest. Eeldatav internetikasutajate arvu kasvutempo järgnevate aastate jooksul on ~15% aastas.

Brasiilia suurim e-kaubanduse ettevõte on B2W Digital, mille kaubandusplatvormide valikust leiab üle 800 000 erineva kauba ~40 kategoorias. Lisaks pakub ettevõte turuplatsi teenust, krediitkaarte, IT-lahendusi ja logistikateenuseid. B2W (ja ühtlasi kogu Lõuna-Ameerika) suurim kaubandusplatvorm on Americanas, mis müüb kõikvõimalikke kaupu. Teised B2W hallatavad platvormid on Submarino, Shoptime ja SouBarato, mis kõik pakuvad erinevat kaubavalikut. Turuplatsi teenuse osakaal tuludest on mõne aastaga jõudnud 10 protsendini ja platvormil tegutseb juba üle 2500 müüja. Igal kaubandusplatvormil on ka oma äpp ning ~40% klientidest teeb oste nutitelefonis.

B2W on väljastanud klientidele pea 2 miljonit krediitkaarti, mida kasutades saavad kliendid erinevaid soodustusi, boonuspunkte, eripakkumisi ja lisakrediiti. Krediitkaardi omanikud ostavad e-kauplusest 2 korda tihemini ja keskmiselt 22% suurema summa eest. B2W platvormidel müüdud kaubast ostetakse praeguse seisuga 35% ettevõtte krediitkaartidega.

Brasiilia suuruselt teine e-kaubanduse ettevõte on Cnova, mis haldab kolme erinevat platvormi: Extra, Casas Bahia ja Pontofrio. Kui 2012.aastal oli B2W ja Cnova turuosad vastavalt 20% ja 17%, siis 2015.aasta lõpuks oli B2W turuosa kasvanud 27%ni ja Cnova osa kahanenud 15%ni. Tõenäoliselt on turuosade erinevus tingitud tohututest investeeringutest ettevõtte arengusse, mida B2W sel perioodil tegi. Suuri kulutusi on tehtud IT-süsteemide ja klienditeeninduse parandamiseks ning läbi mitme ülevõtmise on ettevõttel nüüd ka oma transpordiüksus.

B2W majandustulemusi mõjutavad kaks vastandlikku jõudu. Ühelt poolt e-kaubanduse populaarsuse kasv tänu interneti ja nutitelefonide kiirele levikule ning laiale kaubavalikule. Teisalt aga Brasiilia majanduslangus, tarbijate ostujõu ja kindlustunde vähenemine.

Allikas: B2W

Majanduslanguse mõju on märgata 2015.aasta tulemustes, mis peegeldavad müüdud kaupade mahu (GMV) kasvutempo aeglustumist. Kui aastatel 2012 – 2014 kasvas müüdud kaupade maht aastas 28 – 31%, siis 2015.aastal aeglustus kasvutempo 23% peale. See on siiski tublisti kõrgem e-kaubanduse turu 17% suurusest kasvust. Ülaloleval graafikul on näha, et B2W müügitulude kasv on varasematel aastatel olnud väga tugev, kuid viimase mõne kvartali jooksul on tempo langenud. Siiski on viimaste aastate keskmine kasvutempo muljetavaldavalt üle 20% ning ettevõte on Brasiilia nõrgas majanduskeskkonnas edukalt vastu pidanud.

B2W aktsia Brasiilia börsil (hind Brasiilia reaalis)

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon