Shutterstock
Käesolev aasta on paljudele globaalselt tuntud rõivaste jaemüüjatele osutunud keeruliseks, kuna ühest küljest kurdetakse noorte vähest huvi kulutada riietele ning lisaks avaldab survet tugev konkurents. Joogast inspireeritud spordirõivaste tootja Lululemon Athletica tõestab, et hea tootega on võimalik ka keerulises majanduslikus keskkonnas silmapaistvat kasvu saavutada ning investorid oskavad seda hinnata.
Juuni alguses teatas Kanada päritolu Lululemon, et suutis aprillis lõppenud esimese kvartali müügitulu kasvatada aastatagusega võrreldes 17% 495,5 miljoni dollarini, ületades analüütikute 487,82 miljoni suurust ootust. Käibe kasv oleks olnud isegi muljetavaldavam (19%), kui negatiivset efekti poleks tekitanud tugevnenud USA dollar.
Müügitulu aitas vedada kõrgemale nii võrreldavate poodide 8% müügikasv (valuutaefekti arvestamata), kui ka suurem poodide arv, mis kerkis aastaga 57 võrra ning ulatus esimese kvartali lõpus 373ni. Kuna Lululemoni esindustest ligi 80% asub Põhja-Ameerikas ning Euroopa ja Aasia turgudele alles sisenetakse, näeb ettevõtte rahvusvahelistele turgudele laienedes võimalust kahekordistada oma müügitulu järgmise viie aasta jooksul.
Allikas: Lululemon
Tugevale müügikasvule vaatamata jäi kasumirida esimeses kvartalis tagasihoidlikumaks, kui perioodi puhaskasum langes aastaga -5,2% 45,3 miljonile dollarile ehk 0,33 dollarile aktsia kohta (2015.a esimeses kvartalis 0,34 dollarit). Põhjus peitub aastaga 30 baaspunkti võrra 48,3% peale alanenud brutokasumimarginaalis ning 16,1% pealt 11,6% peale kukkunud ärikasumimarginaalis.
Investorid ei lasknud ennast kasumi langusest väga häirida, sest brutokasumimarginaal oli siiski parem kui juhtkond prognoosis ning viimase sõnul peaks teises kvartalis näitama aastatagusega võrreldes juba 120 baaspunktist tõusu, küündides 49%ni ning pakkudes sellega kauaoodatud signaali, et pöördepunkt brutokasumimarginaalis on saavutatud ning selle edasine taastumine on võtmeks kasumi kasvatamisel.
Taustainfoks olgu mainitud, et ettevõtte suhteliselt kõrge kasumlikkus sai mõned aastad tagasi kvaliteedi- ja PR-probleemide tõttu kannatada ning varude vähendamise ja kvaliteedikontrolli ja pakkumisahela tõhustamiseks tehtud investeeringute tõttu otsustati leppida lühiajalise marginaalide survega, et luua kõrgema kasumlikkusega vundamenti pikaajalisele kasvule. Juhtkond on pikalt lubanud parandada ärikasumi marginaali 2014.a tasemega võrreldes 300 baaspunkt ning viimaks paistavad märgid, et ettevõte on alustanud selles suunas liikumist.
Allikas: Lululemon
Jooksva majandusaasta teine neljandik märgib küll pöördepunkti, kuid veel kulub mitu kvartalit, enne kui marginaalide täispotentsiaal suudetakse realiseerida. Sestap jääb Lululemon mõnevõrra konservatiivseks kasumiootuste püstitamisel, lootes teises kvartalis teenida 0,36-0,38 dollarit aktsia kohta (analüütikud ootasid 0,39 dollarit) ning 2017.a jaanuaris lõppeval majandusaastal 2,08-2,18 dollarit (konsensus prognoosis 2,15 dollarit).
Silmapaistvat müügitulu kasvu, marginaalide potentsiaali ning suhteliselt tugevat finantspositsiooni on aga investorid juba üsna kõrgelt hindamas, kui lähtuda sellest, et aktsia kaupleb 32,5x jooksva majandusaasta oodatavat kasumit ning 2018.a jaanuaris lõppeva fiskaalaasta oodataval kasumil alaneb kordaja vaid 27,5x peale.
Lululemoni aktsia hind (valge) ning 2017. fiskaalaasta oodataval aktsiakasumil põhinev PE suhe
Allikas: Bloomberg
Tweet