LHV
Alates 3. jaanuarist 2018 tulenevalt regulatsioonist MiFID II peavad kõik juriidilised isikud, kes soovivad teha väärtpaberitehinguid hakkama kasutama LEI koodi, selleks et järelevalve asutused saaksid identifitseerida tehingu teinud isiku. Alates tänasest pakub LHV Pank oma klientidele LEI koodi haldamise teenust.
Äriühingud, millele on antud investeerimisteenuste osutamise õigus (nt LHV Pank) peavad juriidilisest isikust kliendi väärtpaberitega tehtud tehingutest järelevalveasutustele raporteerima kasutades LEI koodi. LEI (Legal Entity Identifier) on juriidilise isiku ülemaailmne tunnus, mis koosneb 20-kohalisest tähtnumbrilisest koodist. Juhul kui juriidilisest isikust kliendil ei ole LEI koodi, siis ei ole võimalik täita raporteerimiskohustust. Sellest tulenevalt ei ole võimalik LHV-l täita alates 3. jaanuarist 2018 selliste juriidiliste isikute tehingukorraldusi, kellel puudub LEI kood.
LHV Pank pakub alates tänasest LEI koodi haldamise teenust. LHV taotleb LEI koodi väljastavast volitatud asutusest kliendi nimel kliendile LEI koodi ja uuendab koodi kord aastas. LHV Pank ise ei väljasta LEI koode. Teenustasu LHV vahendusel LEI koodi esmaseks registreerimiseks üheks aastaks on 120 eurot ja iga aastane uuendamine 80 eurot. Rohkem infot teenuse kohta leiab www.lhv.ee/et/lei lehelt.
Klientidel on võimalik LEI kood endiselt ka ise taotleda selleks eraldi volitatud asutustelt, kelle kohta leiab infot Global Legal Entity Identifier Foundation kodulehelt. Erinevaid teenusepakkujaid on palju, ning valiku tegemine vaba.
LHV kliendid saavad mujalt tellitud LEI koodi sisestada internetipangas: INFO JA SEADED>Andmed>LEI kood.
Küsimusi ja vastuseid seoses LEI koodiga saab lugeda siit.
Tweet