Ostud internetis: kuidas vältida musta meeleolu - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Ostud internetis: kuidas vältida musta meeleolu

LHV

23.11.2017 12:37

Pixabay.com

Enne jõule on kaubanduses tipp-hooaeg. Üha enam otsivad kingiostlejad superpakkumisi e-poodidest, kuid saavad nii osa ka ohtudest, mis internetis varitsevad.

Kahjuks kasvab igal aastal enne jõule ostlejate hulk, kes e-poodide kaudu petta saavad. Petuveebipoes sooritatud ostu puhul võib olla krediitkaardilt broneeritud summat väga keeruline tagasi saada. Halvemal juhul on ka pangakaardi andmed läinud kelmidele ja tuleb pangakaart kinni panna.

Mida teha, et superpakkumine tekitaks ka superrahulolu?

  1. Uuri kindlasti kaupmehe tausta enne oma pangakaardiandmete sisestamist. Kui e-pood on otsimootori kaudu raskesti leitav, siis see on juba ohumärk. Kui kaupmees on siiski leitav, tasub lugeda tema kohta antud tagasisidet ja hinnaguid.
  2. E-poe kodulehe kvaliteet tasub samuti uurimist. Kui tegemist on korraliku internetilehega, millel leiduvad ka kontaktid ja tingimused ostja õigustega, on muretu ost tõenäolisem. Võltskaupmehi reedab sageli juba veebilehe aadress – kui see on pikk, kohmakas või arusaamatu, on tegemist ohumärgiga (nt get-cheap-designer-clothes.net).
  3. Ole ekstra-ettevaatlik, kui veebipoe pakkumine asub sotsiaalmeedias (Instagram, Facebook). Pärast ostu sooritamist võib ostuleht väga lihtsalt kaduda ning siis on ka kahtlase tehingu tõestamine väga keeruline.
  4. Võltskaupmeeste kontaktandmed on sageli võltsid või kahtlustäratavad. Ka kontaktandmeid tasub otsimootori kaudu uurida.
  5. E-poes peaks olema kirjas tagastustingimused ehk return policy. Kui neid ei ole, või need tunduvad segased, on ost riskantne.
  6. Tasub uurida, kui kaua veebileht on üldse üleval olnud. Hiljuti avatud veebilehtede puhul tuleb olla ettevaatlikum. Saab vaadata: www.archive.org.

Internetis pangakaardiga oste sooritades arvesta, et korralike kaupmeeste juures kaitsevad sind tarbija õigused, kuid petturite puhul on nendest vähe kasu. Selleks, et tehingut vaidlustada, peab kaupmees sulle kauba saatmata jätma (selleks on reeglina 2 nädalat) või jätma tagastamata raha talle tagasi saadetud ebasobiva kauba eest. Selleks, et pank saaks sind petutehingu korral aidata, peaksid sul olema esitada andmed kaupmehe ja sooritatud ostu kohta.

Meelehärm ja ajakulu on petu-e-poodides ostlemisel garanteeritud. Targem on neid vältida.

Osta targalt, maga rahulikult!




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon