Lululemon Athletica
Spordirõivaste turg on tegemas läbi suuri muutusi, kui järjest rohkem otsivad kliendid pakkumisi digitaalsetest poodidest ja niigi tihedasse konkurentsi näib oma panust soovivat anda ka Amazon. Omamoodi transformatsiooni on läbi teinud ka Kanada päritolu Lululemon Atletica, kes varasemalt peamiselt joogaga tegelevate naiste tähelepanu meelitamise asemel murrab teed nüüd juba oluliselt laiema tootevalikuga, müües lisaks treeningrõivastele ka vaba aja moodi ja aksessuaare nii meestele kui ka naistele.
Toote kvaliteet, innovatsioon ja side kliendiga on peamised väärtused, millega on võimalik konkurentsieelist luua ning turuosa võita. Omal nahal on seda kogenud ka Lululemon, võideldes aastaid tagasi kvaliteediprobleemidega, mis tingisid varude hüppelise kasvu, muutused juhtkonnas ning valusa löögi aktsiahinnale.
Vaikselt on jalad uuesti alla saadud, näidates edasiminekut ka äsja lõppenud kolmandas kvartalis, mil kolme kuu müügitulu kasvas aastatagusega võrreldes 13,7% 619 miljoni dollarini ning ületas analüütikute 610,5 miljoni dollari suurust ootust. Kaasa aitas sellele 46 uue kaupluse avamine (kauplused tõid kvartalis sisse 69% kogukäibest) ja müük e-poes, kus numbrid on suudetud uuesti kiirenenud kasvuks ümber pöörata, ulatudes kolmandas kvartalis 25%ni.
Viimase tähtsust ilmestab hästi see, kui taandada müük võrreldavale tasandile (kaupluste arvu kasvu ei arvesta). Allolevalt jooniselt näha, et vähemalt aasta avatud poodides on müügikasv muutunud marginaalseks, kuna osa liiklusest on kolinud internetti.
Allikas: Lululemon Athletica
Kui vaadata konkreetsemaid kategooriaid, saab üsna kiiresti selgeks ka tooteinnovatsiooni olulisus. Nimelt tõi juhtkond välja, et naiste treeningpükste müük kasvas kolmandas kvartalis aastaga 24% peamiselt tänu üsna värskelt turule jõudnud Everluxi tehnoloogiale – materjal, mille sisepind juhib nahalt higi ära ning välispind aitab kaasa niiskuse aurustumisele. Loodud on see spetsiaalselt vähese õhu liikumise ja kõrge õhuniiskusega treeningkeskkonna jaoks nagu näiteks siseruumides rattasõit, hot ja power yoga, kus rohke higistamise tulemusel võivad märjad riided mugavustunnet ja keskendumist segama hakata.
Meeste tähelepanu köidetakse ABC (anti-ball-crushing) pükstega, mille neljas suunas veniv materjal annab vaba aja pükstele dressipükste mugavuse. ABC frantsiis kasvas lõppenud kvartalis aastaga kaks korda.
Uute toodete ning efektiivsuse parandamisega on juhtkonna sõnul saavutatud struktuur, mis annab võimaluse jätkata igast müügidollarist suurema kasumi välja pressimist, liikudes vaikselt tagasi kunagiste hiilgeaegade juurde, kus ärikasumi marginaal oli üle 20%. Kolmandas kvartalis suudeti brutokasumi marginaali parandada aastaga 110 baaspunkti võrra 52,2%le ning ärikasumimarginaali 30 baaspunkti võrra 17,4%le. Selle pealt teeniti kolme kuuga 56 senti kasumit aktsia kohta ehk 9 senti rohkem kui aasta tagasi ning neli senti üle analüütikute ootuse.
Lululemon Athletica
Kommentaarid neljanda kvartali kohta näitavad, et äriliselt on hea hoog jätkumas ka väga olulisel pühademüügi perioodil. Täpsemalt seati sihiks teenida 870-885 miljoni dollari suuruse käibe pealt 1,19-1,22 dollarit kasumit aktsia kohta, ületades antud hetkel analüütikute poolt oodatud näitajaid (vastavalt 869,64 miljonit dollarit ja 1,17 dollarit kasumit aktsia kohta).
Pikemas plaanis on ettevõtte peamiseks tuleviku kasvusambaks just rahvusvaheline areen, sest Lululemonil on 388 kauplust üle maailma, mis suuresti asuvad Põhja-Ameerikas (317). Muu hulgas toodi kolmanda kvartali tulemuste raames välja käibe 450% kasv Hiinas, ligi kahekordne tõus Aasias ja 40% paranemine Euroopas, mis mõistagi leiavad aset madala baasi pealt. Kui 2018.a jaanuaris lõppeval fiskaalaastal peaks ettevõtte käive jääma 2,6 miljardi dollari juurde, siis valdavalt välisturgudele laienedes on Lululemon Athletica seadnud eesmärgiks teenida 2020. fiskaalaastal nelja miljardi dollari suurust müügitulu.
Lululemon Athletica aktsia hind USA börsil
Allikas: Bloomberg
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet