Allikas: Take-Two Interactive
Võib öelda, et Grand Theft Auto on üks peamiseid põhjuseid, mille pärast Take-Two Interactive’it (TTWO) tuntakse ja tänu millele on ettevõtte aktsia viimase viie aastaga pakkunud investoritele 700% tootlust. Koos Rockstar Games stuudioga tabati kullasoont ning sestap loodavad paljud, et edu saadab neid ka oktoobris, kui avalikkuse ette jõuab Red Dead Redemption 2.
Nagu number tiitli lõpus juba reedab, pole mängumaastikul tegu täiesti uue tulijaga. Kuid vahepeal möödunud kaheksa aastat ning maailma hullutanud GTA V ja GTA Online on tõstnud ootused juba nõnda kõrgeks, et vesterniteemalisest seiklusest loodetakse aasta suurimat mänguelamust.
Oktoobri lõpus PlayStation 4 ning Xbox One konsoolidele müügile saabuv Red Dead Redemption 2 viib mängija 19. sajandi Ameerikasse, kus ta saab Rockstari poolt loodud väidetavalt seni kõige suuremas avatud maailmaga keskkonnas voolida loo keskse tegelase Arthur Morgani maine ning tema saatuse võimude eest põgenevate lindpriide jõugus. Väidetavalt on realistlikkuse tase tõstetud nõnda kõrgele, et isegi hobuse kohtlemisest võib sõltuda see, kui stabiilne on ratsu relvavõitluste ajal.
Take-Two Interactive’i mängude nimekiri on pikk, millest praegu veavad ettevõtte tulemusi peamiselt Grand Theft Auto Online, Grand Theft Auto V, NBA 2K18, Dragon City, Monster Legends, WWE SuperCard ja WWE 2K18. GTA V ja Online kuuluvad omaette klassi, sest ehkki mõlemad tulid välja 2013.a, ületavad need endiselt juhtkonna ootusi. 2. augustil avalikustatud esimese kvartali tulemustes tõi firma välja, et Grand Theft Auto V kogumüük lähenes juba 100 miljonile ühikule ning samamoodi on iga aasta väga tugev olnud online versioon, seda tänu pidevatele uuendustele.
Taasesineva müügitulu tekitamine on Take-Two jaoks oluline, kuna aitab finantstulemustesse tuua stabiilsust ning kergitada marginaale. Teisisõnu tahetakse läbi mängusiseste ostude, virtuaalse valuuta ning lisapakettide jätta tarbija kulutama potentsiaalselt veel aastaid pärast seda, kui ta endale poest mängu soetas. Kui käesoleva aasta juunis lõppenud esimeses kvartalis teenis ettevõte 388 miljonit dollarit käivet, mis langes aastatagusega võrreldes küll -7%, siis taasesinev osa sellest moodustas 62%, olles kõrgem 41%st mullu samal ajal. Kuna see osa ärist pakub rasvasemat marginaali, kerkis kolme kuu puhaskasum aastaga 60,3 miljonilt dollarilt 71,7 miljonile ehk aktsia kohta 0,56 dollarilt 0,62 dollarile.
Lansseerimise järgne kontakti hoidmine tarbijaga saab olema tähtsal kohal ka Red Dead Redemption 2 ning selle online versiooni puhul, tänu millele usuvad analüütikud, et Take-Two mitte ainult ei kasvata 2019.a märtsis lõppeva fiskaalaasta aktsiakasumit hüppeliselt 3,32 dollarilt 4,47 dollarile, vaid suudab seda koos teiste, praegu veel arenduses olevate mängudega hoida edasisel kasvutrajektooril.
Allikas: Take-Two Interactive, Bloomberg
Isegi kui Take-Two suudab RDR2ga mängumaastikku uuesti defineerida, nagu firma tegevjuht Strauss Zelnick on lubanud, peavad nad tarbijate tähelepanu nimel võitlema konkurentide samaaegselt saabuvate hittidega. Vahetult enne seda, kui RDR2 läheb 26. oktoobril müüki, toob Activision Blizzard (ATVI) 12. oktoobril turule Call of Duty: Black Ops 4 ning 20. novembril paiskab Electronic Arts (EA) müügile Battlefield V, mis mõlemad paistavad silma oma suurte fänniarmeede poolest. Väikeste ajavahede tõttu võib kõigi kolme mängutootja saak seetõttu kannatada aga konkurents olnuks veelgi pingelisem, kui EA poleks otsustanud oma mängu müügi algust nelja nädala võrra hilisemaks nihutada.
TTWO aktsiagraafik (USD)
Allikas: Bloomberg
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet