NIO ehk algusaastate Tesla? - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

NIO ehk algusaastate Tesla?

Raido Tõnisson

15.09.2020 08:48

Shutterstock

Tesla olulisimaks konkurendiks peetud NIO Inc. on Hiina elektriautotootja, millel on mitmeid eeliseid võrreldes teiste riikide tootjatega. Kuigi ettevõte ei ole investorite ja kauplejate seas nii populaarne kui Tesla, on tal autode müügis ette näidata üsna stabiilselt kasvavaid numbreid ning viimase kvartali tulemuste põhjal võib arvata, et ka kasumlikkus ei ole enam mägede taga.

NIO on 2014. aasta novembris asutatud Hiina kõrgema klassi elektrisõidukite tootja, mida nimetatakse praegu ka valdkonna teerajajaks Hiinas. Ettevõte kavandab, toodab ja müüb nutikaid elektrisõidukeid, järgides uue põlvkonna ühenduvuse, autonoomse juhtimise ja tehisintellekti tehnoloogiaid. Lisaks pakub NIO terviklikke ja kasutajasõbralikke laadimislahendusi.

Kuigi esmapilgul peale vaadates ei erine NIO oluliselt teistest elektriautotootjatest, plaanib NIO ära kasutada Hiina valitsuse pakutavaid võimalusi ja hakata autosid müüma ilma akudeta, mis vähendab oluliselt (ligi 10 tuhande dollari võrra) auto ostuhinda, kuid kohustab ostjat aku rendi eest maksma ligi 140 dollari suurust kuumaksu. Arvestades, et just kallis auto alghind on see, mis praegu enamiku potentsiaalsetest huvilistest elektriautode ostmisest eemal hoiab, peaks selline plaan oluliselt kaasa aitama autode müügile. Ühtlasi üritab NIO jala ukse vahele saada ka Euroopa ja USA turul, võimaldades akuteenust teistele autotootjatele nagu Mercedes-Benz, Audi, BMW ja Tesla.

Akurendi pluss on ka see, et autoomanikud ei pea laadimisele aega kulutama. Praegu on NIO-l Hiinas kokku 143 akuvahetusjaama, kus autojuhid saavad oma tühjad akud laetud akude vastu vahetada kolme kuni nelja minutiga. Ettevõtte tegevjuhi sõnul lisandub uusi akuvahetusjaamu Hiinasse igal nädalal ning aasta lõpuks loodetakse number 300-ni saada. Arvestades, et elektriautode puhul sõiduk ise kestab akudest palju kauem ja viimased mitte ainult ei kulu, vaid ka vananevad akudes kasutatava tehnoloogia pideva arengu tõttu, saavad autoomanikud uutest tehnoloogiatest osa, ilma et nad peaksid täiesti uue auto ostma. Akuteenust haldab NIO oma augustis loodud eraldi ettevõtte kaudu, kus oluline osalus on Hiina ühel suurimal elektriautode akude tootjal Contemporary Amperex Technology Co.

Praeguseks on ostjal võimalik valida kahe NIO mudeli vahel. Seitsmekohalise kõrgema klassi elektrilise maasturi ES8 müümist alustas NIO 2018. aasta juunis, mida aasta lõpuks oli kokku müüdud ligi 11 tuhat ühikut. Samal ajal käis aktiivselt ka uue mudeli, viiekohalise maasturi ES6 tootmine, mille esimesed tarned tehti 2019. aasta juunis, suurendades korralikult autode müüki teisel poolaastal. 2019. aastal müüs NIO pea 2x rohkem autosid kui 2018. aastal ehk ligi 21 tuhat. Eelmise aasta lõpus alustas NIO ka oma kolmanda auto, samuti viiekohalise maasturi EC6 tootmist, mis oma eelmisest versioonist, ES6-st erineb eelkõige akumahutavuse poolest. Uue mudeli tarnimist plaanitakse alustada juba sel kuul ning ettevõtte juhtkonna sõnul suurendab see autode kuist kogumüüki ligi 5 tuhande ühikuni. Kui hinnang täituks, kasvaks kogu müüdud autode hulk 2020. aastal 2x ligi 41 tuhandeni.


Allikas: NIO

NIO tulud kasvasid 2019. aastal võrreldes 2018. aastaga 58% 1,14 miljardi dollarini, mis on aeglasem kasv kui müügikulude 70% tõus 1,29 miljardi dollarini. Veelgi suuremad on ettevõtte tegevuskulud, mis 2019. aastal olid 1,42 miljardit dollarit. Teadus-ja arendustegevusega ning tööjõuga seotud kulude katteks emiteeris NIO hiljuti uusi aktsiaid, tänu millele sai ettevõte 1,73 miljardit dollarit täiendavat kapitali. Positiivne on see, et 2020. aasta teises kvartalis jõudis ettevõte oma siiani suurima brutokasumini, milleks oli 44 mln dollarit, näidates 8,4%-list brutomarginaali. Brutokasumit toetas rekordiliselt kõrge autode müük kvartali kohta ning aeglasem müügikulude kasv võrreldes tulude kasvuga (+146,5% võrreldes 2019. aasta II kvartaliga). 2020. aasta III kvartaliks ootab ettevõte 572,2 kuni 596,2 miljoni dollari suurust tulu, mis oleks 120% kuni 130% kasv võrreldes eelmise aasta sama kvartaliga ning 9% kuni 13% kasv võrreldes käesoleva aasta II kvartaliga.

Nii müüdud autode kui ka tulemuste osas on NIO tõestanud, et suudab näidata tugevaid numbreid, kuid Hiina valitsuse investeeringud NIO-sse on vähendanud ettevõtte enda sõnaõigust tegevuse osas. Ehkki palju võrreldakse NIO-t Teslaga, on viimane jõudnud üsna stabiilse netokasumini viimase nelja kvartali perspektiivis. NIO-l on sinnani jätkuvalt väga pikka maa minna, kuid samasuguses faasis on ka Tesla kunagi olnud.


Allikas: Yahoo.Finance

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.




Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon