Kodus püsimise aktsiad kerkisid esile selleks, et jääda - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Kodus püsimise aktsiad kerkisid esile selleks, et jääda

Raido Tõnisson

26.11.2020 09:29

Unsplash

Koos koroonaviiruse levikuga on alates märtsikuust esile tõusnud mitmete kodus vaba aja veetmist ja töötamist soodustavate ettevõtete aktsiad, mis varem olid paljudele tundmatud. Mõned on küll häid tulemusi juba aastaid näidanud, kuid nende puhul on liikumispiirangud ja kodus olemine klientide arvu suurenemisele vaid kasuks tulnud. Viimasel kuul välja tulnud positiivsete vaktsiiniuudiste valguses on investorid aga stay at home aktsiaid müüma asunud, kuna usutakse, et videovahendusel peetavad koosolekud, kaugtöö ning kodune meelelahutus on vaid ajutine trend.

Koroonaviirusest üks enim kasu saanud ettevõte on videokoosolekute pidamist võimaldav Zoom Video Communications (ZM), mille turuväärtus on alates 2020. aasta algusest praeguseks kasvanud ligi 670% 120,9 miljardi dollarini, mis on juba enam kui pool näiteks Coca-Cola või Netflixi väärtusest.  2020. aasta teises kvartalis tõusis Zoomi müügitulu 355% 663,5 miljoni dollarini ning kogu 2020. aasta müügitulu ootusi tõstis juhtkond 2,38 miljardi dollarini, mis oleks 283% tõus võrreldes eelmise aastaga.

Nähes, et inimesed on hakanud võimalusel eelistama videokoosolekuid füüsilistele koosolekutele selle mugavuse ja muude teiste eeliste tõttu, on tõenäoline, et Zoom jätkab oma edu ka siis, kui koroonaviirus on seljatatud. Positiivne on ka see, et hoolimata Zoomist kui üsna uuest börsiettevõttest, oli see kiiresti kasvav ja kasumlik juba eelmisel aastal, enne koroonakriisi, kasvatades oma müügitulu võrreldes 2018. aastaga 88%.

Treeningjalgrataste tootja Peloton Interactive (PTON) on 2019. aastal börsile tulnud ning samuti üks koroonakriisist enim kasu saanud ettevõtteid. Kuigi aktsia hinna ligi 20% langus peale Pfizeri vaktsiiniuudist näitab, et paljude turuosaliste arvates on Pelotoni tooted seotud vaid liikumispiirangute ajal kodus aktiivselt aja veetmisega, on ettevõtte eesmärk muuta kodus treenimine inimeste jaoks sotsiaalsemaks ning kasutajasõbralikumaks. Pelotoni jalgratastel on külgeehitatud ekraan, tänu millele võib tavapäraselt spordikeskuses tehtava rühmatreeningu läbi teha enda kodus.

Pelotoni jalgrattad on üsna kallid, 1895 dollarit, kuid ostjad saavad selle eest tasuda ka 49-dollarilise kuumaksega, mida paljud kliendid kasutavadki. Kuigi sinna lisandub 39-dollariline teenuse tellimise tasu, on see klientidele endiselt üsna atraktiivne pakkumine. Näiteks Statistic Brain uuringuinstituudi andmetel 63% spordiklubiga liitumislepingu sõlminud klientidest jätab teenuse kasutamata, samas kui 2020. aasta II kvartalis tegi Pelotoni klient keskmiselt 20,7 treeningut nädalas. See teeb ühe treeningu hinnaks keskmiselt 4,25 dollarit, mis on tõenäoliselt soodsam, kui osta spordiklubi kuupääse ning arvestada juurde ka transpordikulud. Praegu on Pelotonil kokku 1,3 miljonit klienti ning juhtkond ootab selle arvu kasvamist 2,17 miljonini järgmise aasta juunis lõppevaks majandusaastaks.

Video voogedastuse üks turuliidreid Netflix (NFLX) on kinokettidelt koos oma konkurentidega ära võtnud tõenäoliselt lugematul hulgal kliente, jättes viimase puhul mitmed isegi pankroti äärele. Koos liikumispiirangutega on ka paljud Netflixi teenust mitte kasutanud inimesed avastanud, et mugavam ja odavam on maksta iga kuu kindel summa ja selle eest vaadata piiramatul hulgal filme, kui sama raha eest osta üks kinopilet.

Kolmanda kvartali lõpu seisuga oli Netflixil 195,15 miljonit tellijat, mida on 2,2 miljoni võrra rohkem kui teises kvartalis ja 23,3% rohkem kui 2019. aasta III kvartalis. Kuigi arvestatava osa sel aastal annab tellijate arvu kasvule see, et inimesed püsivad rohkem kodus ning otsivad seetõttu rohkem meelelahutust seriaalidest ja filmidest, on Netflixi tellijate arv kasvanud igal kvartalil alates 2010. aastast. Edasist kasvu toetavad nii tehnoloogia areng, mis võimaldab uute seadmete turuletulekut, kust filme vaadata ning asjaolu, et inimesed eelistavad internetist tellitavaid voogedastusteenuseid üha rohkem. Hiljuti tõstis JPMorgan Netflixi hinnasihi 615 dollarilt 628 dollarini ning 2024. aastaks oodatakse 300 miljoni tellijani ulatuvat kliendibaasi.

Kuigi on selge, et liikumispiirangute ajal kasutatakse nimetatud ettevõtete teenuseid ja tooteid rohkem ning nende müügitulu seeläbi suureneb, näitab ka pikaajaline ameeriklaste kodust töötamise graafik kasvavat trendi. Selle aasta märtsis tõusis vastav protsent isegi 60%-ni, kui liikumispiirangud kehtisid enamik osariikides, kuid langes septembri lõpuks ligi 30%-ni. Global Workplace Analytics’i prognooside kohaselt jääb osaliselt kodust töötavate ameeriklaste osakaal 2021. aasta lõpuks 25-30% juurde. See näitab, et vähemalt osalisest kaugtöö harrastamisest on hüppeliselt saanud uus normaalsus ning on tulnud selleks, et jääda.


Allikas: US Census Bureau American Community Survey

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon