Amazoni ja Alibabat ohustavad uued tulijad - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Amazoni ja Alibabat ohustavad uued tulijad

Raido Tõnisson

23.03.2021 10:16

iStockphoto

Kui suurematele e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele mõeldes tuleb esimesena silme ette eelkõige Amazon ja hiinlaste Alibaba, siis peale nende on veel mitmeid online müügiga tegelevaid ettevõtteid, kelle kasvukiirus ja tulevikuambitsioonid on kahele turuliidrile suureks ohuks. Üheks selliseks on peale paljude teiste Hiina e-kaubandusettevõte Pinduoduo.

2015. aastal loodud Pinduoduo on praeguseks kasvanud Hiina suurimaks põllumajandustoodetele keskendunud poodlemisplatvormiks, millel oli 2020. aasta neljanda kvartali aruande kohaselt 788 miljonit aktiivset kasutajat. See on aastaga ligi 35% kasv ja tähistab esmakordselt suuremat aastast aktiivsete kasutajate arvu kui Alibabal, kellel oli 779 miljonit aktiivset ostjat. Kuiste aktiivsete ostjate arv kasvas detsembris aastaga 50% 720 miljonini, jäädes veel alla Alibaba 902 miljonile kasutajale. Arvestades, et Hiinas oli 2020. aastal 989 miljonit aktiivset internetikasutjat, on mõlemal ettevõttel veel kasvuruumi, eriti Pinduoduol.

Eelmise aasta neljanda kvartali müügitulu osas edastas Alibaba Pinduoduot kõrge marginaaliga, ühelt poolt tänu suuremale tehingute mahule, kuid olulise osa andis ka Alibaba kiiresti kasvav pilveteenuste segment. Alibaba käive ulatus 34 miljardi dollarini, võrreldes Pinduoduo 4 miljardi dollariga, kuid aastane kasv protsentides oli vastavalt 46% ja 146%.

Hoolimata Alibaba kiiresti kasvavast pilveteenuste valdkonnast, kavatseb Pinduoduo oma fookust edaspidigi hoida põllusaaduste müügil. Seda kasvu võib lähitulevikus veelgi kiirendada ettevõtte asutaja Colin Huangi ehk endise Google’i kaasasutaja tagasiastumine juhatuse esimehe kohalt, kes tegeleb nüüd toidu- ja bioteaduste uurimisega. Kuigi Pinduoduo aktsia hind on pärast teaded oluliselt langenud, näeb ettevõtte ise seda kasvu kiirendava sammuna.

Pinduoduo eesmärgiks ei ole mitte lihtsalt teha põllusaadused linnaelanikele kättesaadavamaks, vaid ühendada tehinintellekt talupidamistega ning aidata põllumeestel endil oma tooteid veebis edukamalt müüa. See eesmärk on ühtlasti kooskõlas ka Pekingi püüdlusega edendada Hiina maamajandust, millel on mõju sadade miljonite inimeste tarbimiskäitumisele.

2025. aasta eesmärgiks on Pinduoduo seadnud müüa vähemalt 145 miljardi dollari väärtuses põllusaadusi, mis praeguseid mahte ja kasvu kiirust arvestades on pigem konservatiivne eesmärk. Ettevõtte müüdud kaupade kogumaht ulatus 2020. aastal 41,5 miljardi dollarini ning kokku müüs platvormil oma põllusaadusi 12 miljonit kaupmeest. Pikaajaliste eesmärkide elluviimiseks tehtud mahukate investeeringute tõttu ei ole Pinduoduo veel kasumini jõudnud ehkki  kahjum vähenes 2020. aasta neljandas kvartalis 211 miljoni dollarini, võrreldes aasta varem teenitud 269 miljoni dollari suuruse kahjumiga.

Peale kolme suurima on mitmeid online müügiga tegelevaid ettevõtteid maailma eri piirkondades veelgi. Nende seas nii JD.com (JD), Inglismaal asutatud disainerriideid müüv Farfetch (FTCH), detsembris börsile tulnud ContextLogic (WISH) kui ka Ladina-Ameerika e-kaubanduse hiid MercadoLibre (MELI). Viimane oli eelmisel aastal esindatud ka LHV aktiivselt juhitud II samba pensionifondides, mis oma 102% tootlusega oli üks parimaid positsioone.


Allikad: Damodaran, Yahoo.Finance

Tabelist nähtub, et kuigi Pinduoduo turuväärtus jääb veel mitmeid kordi alla kahele esimesele, on tema kasvukiirus neile selgeks ohuks, eriti kui Pinduoduo pikaajalised eesmärgid peaksid teoks saama. Sellele aitab kaasa ka asjaolu, et Amazon on loobunud konkureerimast Hiinas tegutsevate suurimate e-kaubandusettevõtetega, andes puhta tee Hiina ettevõtetele kasvamiseks.

12-kuu tagasivaatava P/E ja P/S suhtarvu poolest on kõige soodsamalt praegu hinnastatud JD.com, kuid ka tema müügitulu on 2020. aastal kõige aeglasemini kasvanud, võrreldes 2019. aastaga. Samas tuleb tõdeda, et kõige kiiremini kasvavad ja suurte tulevikuplaanidega ettevõtted veel kasumit ei teeni ning on P/S suhtarvu vaadates kõige kallimalt hinnastatud.

Nii nagu paljudes teistes sektorites praegusel ajal, väärtustavad ka e-kaubandusettevõtete puhul investorid kõige rohkem mitmete aastate jagu etteulatuvaid võimalikke sündmusi ja juhtkonna poolt antud lubadusi, jättes tahaplaanile stabiilselt kasumit teenivad ettevõtted. Vaatluse alla võetud ettevõtetest on alates 2020. aastast parimat tootlust näidanud Farfetchi aktsia (+558%), millele järgnevad Pinduoduo, MercadoLibre ja JD.com vastavalt 333%, 242% ja 225%-ga.


Allikas: Yahoo.Finance

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon