Technogymiga olümpiavormi - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Technogymiga olümpiavormi

Hendrik Müürisepp

03.08.2021 10:52

Allikas: Technogym

Kodumaiseid jõusaale külastades on paljudele tõenäoliselt silma jäänud treeningmasinate peal asetsev Technogymi kollane logo. 38 aastat tagasi itaallase Nerio Alessandri poolt vanemate garaažis asutatud bränd on tänaseks oma toodetega jõudnud rohkem kui 80 000 treeningkeskusesse ning üle poolde miljonisse kodusse. Ühtlasi on tegu Tokyo olümpiamängude ametliku treeningvarustuse pakkujaga – roll, mida ettevõttel on au juba kaheksas kord järjest täita.

Seda, et Technogymi näol on tegemist maailmas väga kõrgelt hinnatud brändiga, näitab selgelt asjaolu, et ettevõttel on õnnestunud enda tooteid müüa mitte ainult maailma juhtivatesse jõusaalidesse, vaid ka näiteks kõige uhkematesse hotellidesse (Hilton, Four Seasons), tuntud ettevõtetesse nagu Facebook, Google ja Apple ning jalgpalliklubide nagu Juventus ja Paris Saint Germani treeningkeskustesse. Nimekiri sellistest tuntud klientidest on ettevõttel pikk.

Ajalooliselt stabiilselt kasvanud fitness sektoris on tänu eelmisel aastal puhkenud koroonakriisile olnud aga turbulentsed ajad. Kui eelmise aasta märtsis kõik jõusaalid ja wellness keskused uksed päevapealt sulgesid, olid inimesed sunnitud leidma uusi võimalusi, kuidas oma füüsilist ja vaimset tervist korras hoida. Algas suur kodus treenimise buum, mis ei ole näitamas vaibumise märke ka nüüd juba rohkem kui aasta hiljem. Kõik varasemalt selgelt ettevõtetele suunatud ärile (business to business) keskendunud firmad, k.a Technogym, on pidanud kiirelt reageerima, et oma fookus vastavalt klientide muutunud vajadustele ümber korraldada. Home fitness segment on ettevõttel olnud olemas küll juba aastaid, kuid samaväärset tähelepanu võrreldes ettevõtetele suunatud äriga see kuni koroonakriisi alguseni teeninud polnud. Tänu sellele langeski ettevõtte kogu müügitulu 2020. aastal ligi 24%, 509,7 miljoni euroni, mida oli vähem kui 2019. aastal ainuüksi äriklientidelt teenitud tulu.

Allikas: Technogym

Ettevõtte peamine turg on läbi ajaloo olnud ülekaalukalt Euroopa, kus ollakse oma leivanumbri, business to business segmendis, turuliidri rollis. Järgneval graafikul on eraldi välja toodud veel ettevõtte koduturg Itaalia, kus Technogymi bränd ja tooted on saavutanud lausa rahvusliku uhkuse staatuse ning tegu on ka ettevõtte suurima turuga riikide lõikes. Koos Itaaliaga tuli 2020. aastal Euroopast 61% ettevõtte müügitulust.

Allikas: Technogym

Ajalooliselt on Technogym näidanud stabiilset käibekasvu ja head kasumlikkust. Kuna ettevõtte tooted on oma sektoris kõrgeima kvaliteediga ning tänu sellele ka krõbedate hinnasiltidega, on Technogymil õnnestunud oma tooteid müüa väga heade marginaalidega. Aastatel 2015-2019 kasvatas ettevõte oma käivet keskmiselt 6,92% aastas ning kasum kasvas samal ajal keskmiselt 34% aastas. 2020. aastal, mis oli terve sektori jaoks keeruline aasta, kahanes Technogymi käive küll 24%, kuid tõhusad kokkuhoiumeetmed ning business to consumer segmendi kasv aitas neil siiski saavutada korraliku kulumieelse ärikasumi (EBITDA) ja netokasumi marginaali (vastavalt 17,56% ja 7,78%).

Allikas: Technogym

Kui business to business segmendis on Technogym suutnud saavutada Euroopas liidripositsiooni ning on seda staatust pikalt nautinud, siis eelmise aasta alguses leidis ettevõte end küllaltki tundmatutest vetest, kui tuli turuosa pärast võitlema hakata ka business to consumer segmendis. Tekkis olukord, kus järsku ilmus pildile mitmeid tugevaid konkurente üle maailma. Suured tegijad, nagu näiteks investeerimisfondide omanduses olevad Life Fitness ja Icon Health & Fitness ning avalikult noteeritud ettevõtted nagu Johnson Health Tech ja Nautilus on ettevõttele pakkunud tõsist konkurentsi. Rääkimata sellisest gigandist nagu seda on Peloton, kelle põhituruks on küll siiamaani olnud Põhja-Ameerika, kuid kelle brändituntus ning konkurentidest oluliselt paksem rahakott on suur oht kõigile sektoris tegutsejatele.

Graafik on koostatud ettevõtete 2020. aasta müügitulu alusel. Allikas: ettevõtete aastaaruanded & pressiteated

Technogymi eristab konkurentidest see, et ettevõte on alates 2016. aastal noteerimisest saadik olnud stabiilne dividendimaksja. Arusaadavatel põhjustel 2019. aasta eest ettevõte dividendi ei maksnud, kuid see-eest maksti 2020. aastal välja lausa 122% oma kasumist. Käesoleva aasta kohta on ettevõte öelnud, et plaanib välja maksta dividendideks 45% oma kasumist, mis teeb oodatavaks dividenditootluseks 1,3%.

Allikas: Technogym

Suurimateks riskideks ettevõttele võib kindlasti jätkuvalt pidada kriisis tugevalt kannatada saanud business to business sektorit, kus ei ole oodata liiga kiiret taastumist. Peale nii pikka lukus oldud aega ei ole tõenäoline, et sektori esmane prioriteet oleks teha suuri kulutusi oma treeningvarustuse väljavahetamisele. Lisaks ei ole ka näha, et avataks massiivselt uusi jõusaale ning treeningkeskusi. Samal ajal läheb ka business to consumer sektoris konkurents aina tihedamaks, turule tuleb üha uusi tegijaid, kes pakuvad palju komplekssemaid kodus treenimise võimalusi oluliselt odavamalt, kui seda teeb Technogym. Mööda ei saa vaadata ka asjaolust, et viimasel ajal eksponentsiaalselt kasvanud toorainehinnad (k.a raud ja alumiinium, mis on ettevõtte toodetes põhilised materjalid) avaldavad finantsnäitajatele kindlasti suurt mõju.

Technogymi aktsiagraafik. Allikas: Bloomberg

Ettevõtte stabiilset kasvu on näha olnud ka Technogymi aktsiahinna liikumisest. Alates noteerimisest on ettevõtte aktsia näidanud tublit kasvu. Aktsiahinna osas oli ettevõttel parim aasta 2017, kui lühidalt peale noteerimist tõusis hind 4 eurolt aktsia kohta rohkem kui 9-eurole 2018. aasta alguseks. Eelmise aasta märtsis, kui turge tabas müügilaine, sai tugevalt pihta ka Technogymi aktsia, langedes 40 protsenti. Tänaseks on ettevõtte aktsia uuesti saavutanud pandeemiaeelse taseme, kaubeldes vahemikus 10-11 eurot aktsia kohta, mis teeb ettevõtte turuväärtuseks 2,05 miljardit eurot.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon