iStockphoto
Tänapäeval tugineb enamik õigusosakondi killustatud, teenuste rohkele ja mitut pakkujat hõlmavale lähenemisviisile, mis tekitab mitmeid probleeme ja piirab juristide tootlikkust. Kuigi advokaatide elukutset just tihti innovatsiooniga ei seostata, on praeguses kiire tehnoloogilise arenguga maailmas CS Disco (LAW) nimeline ettevõte leidnud probleemile lahenduse just tehisintellektiga. See töötleb ja sorteerib klientide andmeid, võimaldades seeläbi õigustöötajatel rohkem keskenduda juriidilisele tööosale.
2013. aastal Kiwi Camara poolt asutatud CS Discol on käesoleva aasta seisuga 909 klienti, hõlmates teisi ettevõtteid, advokaadibüroosid, õigusteenuste pakkujaid ja valitsuste õigusosakondi. Sealjuures suuri kliente ehk neid, kelle 12-kuu kulutused CS’i lahendustele ületavad 100 tuhat dollarit, on 157, moodustades stabiilselt kogutuludest ligikaudu kolmveerand.
CS’i tehisintellekti rakendus on loodud lugematul hulgal dokumentide hulgast üles leidma kõige olulisema, mida õigustöötajal konkreetse kaasusega töötamisel vaja on. Selliseid dokumente haldas CS oma lahenduses 2021. aasta seisuga enam kui 10 miljardi ulatuses, kogumahuga 2500 terabaiti.
Ettevõtte ärimudel on kasutuspõhine, mis tähendab kliendile suuremat paindlikkust ja võimalust teenust kiiresti kasutama hakata vastavalt oma vajadustele. Kasutuspõhist lahendust saab aja jooksul laiendada (näiteks suurendada andmemahtu). Kuna aga ettevõtte andmete hulk ja konkreetse õigusliku küsimuse puhul läbi vaadatavate dokumentide arv ei ole lepingu sõlmimisel tavaliselt ette teada, võivad ka kasutaja kulud olla sel puhul ettearvamatud. See kõikumine kandub edasi ka ettevõtte finantstulemustesse. Lisaks pakub CS kindla kuumaksega tellimuslepinguid, mille puhul kliendid on kohustatud teatava aja jooksul kasutama minimaalset andmemahtu.
Konkreetsetest suurklientidest toob CS Disco esile ülemaailmse IT konsultatsioonibüroo Accenture’i, kelle varasem mitut väliskonsultanti hõlmav lahendus tähendas ühelt poolt läbipaistmatut hinnastruktuuri, tuues sageli kaasa suured ja ettearvamatud kulud, kuid teiselt poolt suuremat ajakulu. CS Discoga liitumine aitas Accenture’il ainuüksi ühe mitut terabaiti andmeid hõlmava juhtumiga kuludelt kokku hoida üle 300 tuhande dollari, millele lisandus ka oluline ajasääst.
Teine näide on seotud ülemaailmse kohtuvaidluste lahendamisele spetsialiseerunud advokaadibürooga Kennedys, kes CS Disco lahendusi kasutama hakates vähendas märkimisväärselt oma tööjõukulusid. Kuna ettevõtte lahendused on pilvepõhised, ei ole vaja kliendil teha ka ühtegi alginvesteeringut, näiteks riistvarasse või võrgutaristusse. Ainuüksi ühe juhtumi raames suutis CS’i tehisintellekt nelja nädalaga läbi töötada 1,4 miljonit Kennedysi dokumenti.
CS’i prestiiži näitab selle kuuluvus Forbes Cloud 100 nimekirja, mis koondab endas maailma sadat parimat pilveteenuste eraettevõtet. Juulis toimunud IPO tõttu jäi CS’i auks kuuluda nimekirja kahel järjestikusel aastal. Cloud 100 hindamisprotsessis reastatakse ettevõtted nelja teguri alusel: turupositsioon, valuatsioon, finantsnäitajad ja juhtkond.
Kliendi rahulolu mõõtmiseks ning tagasiside saamiseks toodete ja teenuste osas kasutab ettevõte Net Promoter Score’i (NPS), mis arvutatakse kliendile edastatud kümne punkti skaalal põhineva küsitluse tulemusena, kui tõenäoline on, et ta soovitab CS’i teenust tuttavale või töökaaslasele. 2020. aasta lõpu seisuga oli ettevõtte NPV 63 puntki, samas kui Retenly blogipostituse põhjal on tehnoloogilisi teenuseid pakkuvate ettevõtete keskmine NPV 39 ja pilveteenusfirmade puhul 45. Customer Guru andmetel on sama metoodika alusel arvutatud suurettevõtete Apple’i, Google’i ja Microsofti NPV vastavalt 47, 11 ja 45.
Ettevõtte pakutav täislahendus koosneb kolmest osast:
• DISCO Ediscovery – automatiseerib suure osa e-juurdluse protsessist, säästes õigusosakondi kulukast ja aeganõudvast käsitsi tehtavast tööst. See on seotud õigusasjades käsitletavate ettevõtete andmete kogumise, töötlemise, otsimise, läbivaatamise, analüüsimise ning kasutamisega.
• DISCO Review – tehisintellektipõhine dokumendihindamine, mis pakub järjepidevalt kvaliteetseid, õigeaegseid ja eelarvelisi juriidilisi dokumendihindamisi.
• DISCO Case Builder – võimaldab juristidel teha efektiivsemalt tööd meeskonnas kohtuasja loomiseks, hõlmates ühte kohta keskkonda, kust otsida, korrastada ja vaadata läbi tunnistajate ütlusi ja muid olulisi juriidilisi andmeid.
Õigusturg
Õigusteenused on suur ja kasvav globaalne tööstusharu, kus tehnoloogilistel lahendustel on CS’i hinnangul põhjendamatult väike osa. Statista prognooside kohaselt ulatuvad ülemaailmsed kulutused õigusteenustele 2021. aastal 767 miljardi dollarini ja kasvavad 2023. aastal 846 miljardi dollarini. Ülemaailmne e-juurdluse tarkvara ja teenuste turg moodustab aga turuanalüüse koostava International Data Corporationi hinnangul 2021. aastal 14,7 miljardit dollarit ja 2024. aastal 16,9 miljardit dollarit. CS’i eelduste kohaselt on tema turuosa potentsiaal õigusteenuste turul praegu 42 miljardit dollarit ehk ca 5%, arvestades hinnangulist turu suurust 2021. aastal.
Uute lahenduste loomisega on CS suutnud saavutada turuliidripositsiooni, kuid ka klientide soov lepingulisi võimalusi laiendada on kasvu toetanud. Edaspidi näeb CS’i kasvustrateegia ette kliendibaasi suurendamist, haardeulatuse laiendamist uutele turgudele sisenemise ja digitaalse müügikanali arendamise toel, portfelli laiendamist ja strateegiliste investeeringute ning ülevõtmiste tegemist.
Finantsnäitajad
Kuigi CS Disco pakub oma teenuseid ülemaailmselt ja laieneb rahvusvaheliselt, moodustavad tulud väljastpoolt USA-d praegu vaid 5%. Ettevõte kajastab oma tegevust ühes ainsas segmendis, mis jaguneb kasutuspõhiste ja kindla kuutasuga lepingute vahel. Enim kasutavad kliendid kasutuspõhist lahendust, mille tulud moodustasid 2020 aasta tuludest 86%. Sellest ülejäänu moodustasid lepingulised kuumaksed.
Alates eelmisest aastast on brutokasumi marginaal stabiilselt tõusnud, jõudes selle aasta III kvartalis rekordilise 74% tasemeni ja peegeldades ettevõtte võimet säilitada kulud kasvavate tulude juures. Kuna aga brutomarginaal võib kvartalite lõikes üsna kõikuv olla vastavalt kasutatud andmemahule, ei anna juhtkond siinkohal järgnevateks kvartaliteks marginaali osas juhtnööre. Müügikulud hõlmavad peamiselt pilvemajutusega seotud kulusid ning nende suurenemine on tingitud kasutajate arvu ja andmemahtude kasvust.
Allikas: CS Disco
Alates asutamisaastast on CS Disco igal aastal jäänud kahjumisse, mis 2021. aasta III kvartali seisuga on akumuleerunud 118,3 miljoni dollarini. Kasumi teenimiseks peab CS Disco jätkama tulude kasvatamist, hoides samal ajal kulud kontrolli all. Tõenäoliselt ei juhtu see aga nii pea, sest ettevõte jätkab kasvu investeerimist ka järgmisel aastal, mis suurendab tegevuskulusid. Ettevõttel on III kvartali lõpu seisuga vaba raha 258,5 miljonit eurot, millest põhiosa moodustab IPO-ga kaasatud kapital.
Allikas: CS Disco
Ettevõtte ootab 2021. aasta IV kvartalis tulude kasvu 28,2–28,9 miljoni dollarini (47%–50% aastaga), mis tähendab kogu 2021. aasta lõikes 108,7–109,3 miljoni dollari suurust tulu (+59%–60% võrreldes 2020. aastaga). EBITDA jääb CS’i hinnangutel IV kvartalis vahemikku –10 kuni –9 miljonit dollarit ning terve 2021. aasta arvestuses –21,1 kuni –20,1 miljonit dollarit.
Analüütikute konsensuslik hinnasiht CS Disco aktsia kohta on 66,5 dollarit ning selle eilne sulgemishind oli 50,62 dollarit. Uuele börsiettevõttele kohaselt on CS Disco aktsia kaubelnud suhteliselt laias vahemikus, saavutades 10. septembri tipust maksimaalseks languseks 34%. Languse põhjustas tõenäoliselt tegevjuhi Kiwi Caramara ja finantsjuhi Michael Lafairi siseringi müük, kus kumbki vähendas oma positsiooni vastavalt 14,4% ja 14,7% võrra.
Allikas: Yahoo.Finance
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.
Tweet