TextMagic
Kuigi viimasel ajal üha rohkem, ei ole Balti börsil just palju tehnoloogiaettevõtteid noteeritud, eriti kiirekasvulisi. TextMagic AS-i börsile tulek toob aga selles osas Balti First North nimekirja uut innovatsiooni ja mitmekesisust. Nagu nimigi osaliselt ütleb, on TextMagicu näol tegemist tekstisõnumiteenuseid pakkuva platvormiga, mis on suunatud eelkõige teistele ettevõtetele oma klientidega suhtlemiseks. Kuigi tekstisõnumite saatmine võib tunduda vanamoeline, on tõestatud, et kliendisuhtlus sõnumineerimise teel on tõhusam ja paljudele aktsepteeritavam kui näiteks telefonikõne pidamine.
TextMagic võimaldab kõik-ühes teenusena oma klientidel edastada nii teateid, meeldetuletusi, hoiatusi, SMSi-põhiseid turundussõnumeid kui ka pidada kriisikommunikatsiooni. Sõnumeid saab saata mitmele kliendile korraga desktopi, veebibrauseri või äpi kaudu, pakkudes klientidega suhtlemiseks ka vestluse funktsiooni. Seega on sõnumite vastuvõtmine võimalik isegi e-kirja teel.
Lisaks on TextMagicul olemas API rakendusliidese võimalus, et integreerida programm mis tahes äritarkvarasse. Selleks pakub ettevõte juba valmis programmeeritud koodijuppe või Zapieri kui TextMagicu partneri lõpplahendust, mis võimaldab protsessi automatiseerida ilma, et oleks vaja kaasata arendajaid.
TextMagicu aktiivsete kasutajate (aastas vähemalt ühe makse teinud klient) arv on kasvanud 2016. aasta ligi 7 tuhandelt 25,6 tuhandeni 2021. aasta üheksal kuul, mis tähendab, et viimase kolme aastaga on aktiivsete kasutajate arv kasvanud pea 38%-lise aastase kasvu liitmääraga. Kiiret kasvu toetab toote võimekus end „ise müüa“ ilma, et oleks vaja kulutada liigseid ressursse aktiivsele müügi- ja turundustegevusele. Arvestatav osa ehk 25% uutest klientidest tuleb olemasolevate kasutajate soovitustest teistele. Vaid 2% kasutajatest on TextMagicu leidnud ettevõtte tehtud reklaami või turundustegevuse kaudu ning 50% klientidest leiab TextMagicu otsingumootoreid kasutades.
Klientide rahulolu ettevõtte teenuste vastu näitab nende positiivne tagasiside ja sellest tulenev TextMagicu kõrge NPS (Net Promoter Score), mis 2021. aasta septembri lõpu seisuga oli 67. NPS ehk soovitusindeks on ettevõtte kliendisuhete lojaalsuse mõõdik, mis näiteks tehnoloogiagigantide Apple’i ja Microsofti NPS on vastavalt 54 ja 43. TextMagicu peamise konkrendi Twilio NPS on aga 32.
Tegevjuhi sõnul on ettevõtte üks suuremaid arendusi praegu uus teenus Touchpoint, mis võimaldab ettevõtetel integreerida erinevad suhtlus-, kommunikatsiooni ja müügikanalid ühte keskkonda. Touchpointi arendamisega loodetakse valmis saada 2023. aastaks ning selle skaleerimine on ühtlasi ka peamine põhjus börsile tulekuks ja investoritelt raha kaasamiseks.
Ettevõte teenib suure osa ehk üle poole oma tuludest USA-st, millele järgnevad Ühendkuningriik, Austraalia, Kanada ja teised riigid. Viimane hõlmab peamiselt Euroopat, kuhu TextMagic plaanib edaspidi rohkem fookust suunata.
Allikas: TextMagic
Koos kliendibaasi ja aktiivsete kasutajate kiire kasvuga on TextMagic suutnud oma tulusid viimasel viiel aastal märkimisväärselt kasvatada. Kui 2016. aastal ulatusid tulud vaevalt 2 miljoni euroni, siis 2020. aastal teeniti pea 8 miljonit eurot ja 2021. aasta 9 kuuga ulatuvad tulud peaaegu samale tasemele kogu eelmise aastaga võrreldes. Sellest tulenevalt ootab ettevõte kogu 2021. aasta tuludeks 10,4 miljonit eurot, mis tähendab viie aastaga 40%-list aastast kasvu liitmäära. Arvestades ettevõtte eesmärki kasvatada tulusid 30%-40% võrra aastas, on praegune tulude kasv vahemiku kõige kõrgemas otsas.
Kiire tulude kasvu juures on TextMagicu kasumlikkus üha kasvavas trendis: EBITDA marginaal ulatus 2020. aastal 41%-ni ja 2021. aastal hinnangulise auditeerimata 4,6 miljoni euro suuruse EBITDA juures 44%-ni.
Allikas: TextMagic *2021. aasta hinnang põhineb auditeerimata konsolideeritud pro forma andmetel.
TextMagic teeb koostööd mitmete CPaaS (Communications Platform as a Service) ettevõtetega, et kapitali kulutamise asemel sidetaristu ülesehitamisele kasutada partnerite pilvepõhiseid APIsid. Üks partneritest, Twilio, on ühtlasi ka valdkonna turuliider, kellele kuulub 38%-line turuosa. Järgneb Vonage 11,8% turuosaga. Lisaks kasutab TextMagic ka Bandwidth CPaaS teenuseid, kelle turuosa on 6,5%. Võrdluseks on allpool välja toodud CPaaS ettevõtete aastane tulude kasv.
Allikas: TextMagic
Absoluutarvudes ei ole tulude suurus siiski nii hästi võrreldav. Ligi 49 miljardi dollari suuruse turuväärtusega Twilio tulud ulatusid 2020. aastal 1,76 miljardi dollarini.
TextMagic loodi 2001. aastal Ühendkuningriigis Dan Houghtoni poolt, kuid seos Eestiga tekkis sellel 2007. aastal, kui ettevõtet asus juhtima Priit Vaikmaa. 2013. aastal ostis Vaikmaa täielikult välja ettevõtte omandiõiguse, saades TextMagic Ltd omanikuks ja CEOks. Priit Vaikmaa omab rohkem kui 20 aasta pikkust kogemust digiteenuste valdkonnas ning online-ettevõtete asutamisel, juhtimisel ja arendamisel. 2007. aastal lõpetas ta EBSis ärijuhtimise eriala.
Plaanitava IPO-ga on TextMagicul võimalik kaasata kuni 2,5 miljonit eurot kapitali, mille abil kavatsetakse:
- tõsta TextMagicu brändi tuntust A2P SMS (application to person) turul,
- värvata uusi töötajaid Touchpointi arendamiseks,
- laiendada TextMagicu klientidele pakutavaid võimalusi,
- luua piisav käibekapitali tagavara ja rahastada teiste ettevõtete võimalikke ülevõtmisi.
Kasulikud lingid
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.
Tweet