Tesla plaanib tehisintellektile kulutada miljard dollarit - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Tesla plaanib tehisintellektile kulutada miljard dollarit

Erko Rebane

24.07.2023 13:51

Autor: Dmitry Novikov

Enne 19. juuli õhtul avaldatud teise kvartali tulemusi oli Tesla aktsia jõudnud tänavu tõusta ligi 140%, mis andis mõista, et väga palju eksimisruumi polnud. Kuigi suures plaanis suudeti analüütikute ootused täita, jäi sellest väheks, et investorid saaksid lähikvartalite osas päris muretult tunda.

Tesla kasvatas teises kvartalis käivet aastaga 47,2% 24,9 miljardi dollarini (esimeses kvartalis oli kasv 24%), ületades sellega analüütikute 24,2 mld dollari suurust ootust. Kokku tarniti kolme kuuga 466,1 tuhat autot, mis märkis mullusega võrreldes 83% kasvu. Autode kõrval hakkavad teised üksused nagu näiteks energia ja salvestid ning laadimistaristu andma üha suuremat panust nii tuludesse kui ka kasumlikkusesse. Energia ja salvestite tulu kasvas teises kvartalis aastaga 74% 1,5 miljardi dollarini ja teenused 47% 2,2 miljardi dollarini.

Brutokasumi marginaal jätkas esimeses kvartali 19,3% pealt langust 18,2% peale tingituna authindade langetamisest (oodati 18,8%), mida osaliselt aitas kompenseerida kulude vähendamine.

Ärikasumimarginaal alanes kvartaliga 11,4% pealt 9,6% peale, peegeldades autode hinnalangetusi, Berliini ja Texase tehaste käivitamisest tingitud kulude kasvu, Cybertrucki kulutusi ja investeeringuid majasiseselt arendatavale tehisintellektile Dojo. See andis kolme kuu ärikasumiks 2,4 mld USD vs. aasta varem teenitud 2,46 mld USD.

Aktsiakasumi tasandil suutis Tesla 0,91-dollarise tulemusega ületada konsensuse 0,80 dollari suurust prognoosi (aasta varem 0,76 USD).

Tesla jääb kindlaks oma lubadusele, et kavatseb järgnevatel aastatel kasvatada oma autotootmist keskmiselt 50% aastas, et jõuda 2030. aastaks 20 miljoni sõidukini aastas, kuigi osadel aastatel võib see olla pisut väiksem ja osadel pisut suurem. Tänavu loodetakse valmistada 1,8 mln masinat, mis märgiks 31% kasvu võrreldes 2022. aastaga. Varasemalt on Musk andnud lootust, et 2023. aastal on võimalik jõuda ka 2 miljoni autoni, kuid läinud nädala konverentsikõnes seda optimistlikumat stsenaariumit uuesti lauale ei pandud. Kolmandas kvartalis võib autode tootmine olla mõnevõrra tagasihoidlikum, kuna üleilmselt tehakse tehaste uuendusi.

Nii nagu on tehisintellekt nüüd liidetud iga tehnoloogiaettevõtte arengukõvera külge, on Teslagi puhul tulevik tugevalt seotud selle võimekuse arendamisega. Ehitatav superarvuti Dojo saab olema Tesla autonoomsuse saavutamise ja robottaksodeni jõudmise võti – selleks on vaja Dojo võimekust suurendada ja treenida läbi tohutu hulga videote, mida juba teedel olevad Teslad igapäevaselt koguvad. Järgneva aasta jooksul plaanitakse Dojo arendamisele kulutada miljard dollarit. Tesla on küll kiires kasvufaasis ettevõte, kuid suutis sellegipoolest kasvatada teises kvartalis vaba rahavoogu 62% miljardi dollarini, millega suurenes vaba raha ja investeeringute maht bilansis 23 miljardi dollarini.

Kokkuvõttes võivad lähikvartalid olla veidi konarlikumad, kuna tehaste uuendamistega väheneb toodang ja teisel poolaastal võidakse Muski sõnul veelgi hindasid langetada, sest majanduskeskkond ja intressimäärad kahjustavad tarbijate kindlust. Pikas plaanis tahab Tesla jääda oma konkurentidest ettepoole tänu oma tarkvara võimekusele, mis on võtmeks masina täieliku autonoomsuse saavutamisele.

Kuna keskmine auto sõidab Muski sõnul nädalas kokku 10 tundi, siis pakub kogu ülejäänud aeg omanikule tulevikus võimalust tänu autonoomsusele auto soovi korral Airbnb stiilis välja rentida ja tulu teenida. Musk loodab, et Tesla auto muutub inimesest paremaks selle aasta lõpuks ja esialgu keskendutakse Ühendriikide turule, kus neil on vaja saada regulaatori luba. 15 tuhat dollarit maksev tarkvarapakett on praegu kättesaadav testversioonina, ega luba juhil veel käsi roolilt eemaldada. Täielik isesõitmise võimekus peaks tõstma Tesla auto väärtust turul ja seepärast usub Musk, et praegu võib marginaale teedel liikuvate Teslate arvu kasvatamiseks ohverdada, sest tulevikus on seda suurem antud teenuse müümise potentsiaal.

Autonoomsuse tehnoloogiat ei plaani nad vaid ise kasutada, vaid litsentseerida ka teistele autotootjatele. Ühe suurema firmaga ollakse Muski kohaselt juba läbirääkimistes. Marginaalid võivad lähiajal jääda surve alla, kuid autonoomsus muudab Muski sõnul pikemas plaanis praegused arengud pigem tühiseks.

Tesla kuulub LHV pensionifondide Roheline ja Roheline Pluss portfellidesse.

Tesla aktsia hind USA börsil. 


Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.

LHV pensionifonde valitseb AS LHV Varahaldus. Fondide osakute väärtused võivad nii kasvada kui kahaneda ja fondide eelmiste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluste kohta. Fondi investeeritud rahasumma väärtuse säilimine ei ole garanteeritud. Tutvu LHV pensionifondide prospekti ja põhiteabe dokumentidega lhv.ee ja pea nõu asjatundjaga.


Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon