Edukast automüügist lõikavad kasu ka autoosade tootjad - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Edukast automüügist lõikavad kasu ka autoosade tootjad

Nelli Janson

13.12.2011 11:10

Shutterstock

Viimase info kohaselt on vähemalt USA tarbija kindlus tuleviku suhtes  kasvanud ja nagu näitavad automüüginumbrid, siis ollakse valmis tegema ka kallemaid oste.Millise seisukoha peaks järgmiseks aastaks võtma autosektorist huvituvad investorid, uurime koos Deutsche Banki analüüsimeeskonnaga.

Nagu Vallo Lees oma artiklis juba möödunud nädalal kirjutas, siis USA autotööstuse käekäik annab alust teatavaks optimismiks, sest üks olulisemaid majanduse suunanäitajaid, milleks on automüük, näitab USA-s üle ootuste häid numbreid.

Kahtlemata on peagi lõppev aasta olnud autotootjate ja teiste autosektoris tegutsevatele firmadele väga raske. Täpselt sama keeruliseks on kujunenud ka investorite olukord, sest keskmisest suurem volatiilus aktsiaturgudel on saanud pigem normiks kui erandiks.  Deutsche Banki analüütikud ütlevad, et just volatiilsus on loonud investorite jaoks suurepäraseid võimalusi.

Deutsche Banki analüütikute prognooside kohaselt kahaneb Eurooopas autode müük ka järgmisel aastal ja seda 6% võrra, mis toob omakorda Euroopa näitajad viimase 16 aasta madalaima tasemeni.  Teiselt küljest usuvad analüütikud aga, et USA müügiprognoosid korrigeeritakse ülespoole (DB ootused 2012. aastaks on 13 miljonit vs 12,7 miljonit 2011. aastal) Ühe olulise katalüsaatorina nõudluse osas toovad nad välja, et suhteliselt uute autode (3-4 aastat vanad) arv, mida tihtipeale kasutatakse kui alternatiivina uue auto asemel, hakkab järgmisel aastal vähenema. Analüütikute arvutuste kohaselt oli käesoleval aastal turul vähem 3,3 miljonit ja järgmisel aastal 5,7 miljonit 3-4 aastat vana autot.

Allikas: Deutsche Bank

Sellest tulenevalt eelistavad Deutsche Banki analüütikud just  Põhja-Ameerika autosektori aktsiaid ja on keskendunud autosektori sellele segmendile, mis tegeleb erinevate autoosade tootmise ja müümisega.

Üheks analüütikute lemmikuks on American Axle (AXL), mille tootevalikusse kuuluvad muuhulgas teljed, roolisüsteemid, kardaanvõllid. Möödunud nädalal otsustati  tõsta ka AXL ($ 9,19) aktsia reiting Hoia pealt osta peale koos $ 16,50 hinnasihiga.

AXL puhul tuuaksegi eelkõige esile firma suuremat osalust Põhja- Ameerika turul. Analüütikud usuvad, et investorid hakkavad hindama ettevõtte tugevat tellimusteraamatut ning ühe positiivse katalüsaatorina toimib kindlasti ka General Motorsi uute veoautode turule tuleks 2013. aasta alguses. Lisaks eelnevale on AXL aktsia valuatsioon samuti ahvatlevalt madal, kaubeldes ainult 6,2 x oma 2012. aasta prognoositavat EPS-i.

AXL kõrval juhivad analüütikud täheöepanu Lear (LEA)-le, mis tegeleb auto  istme- ja elektrisüsteemide arendamise ja tootmisega.  Lisaks sellele, et LEA aktsia valuatsioon on madal, on ettevõtte hetketasemete juurest teostanud ka aktsiate tagasiostu ning analüütikute hinnangul on autoistmeäri näol  tegemist ka ühe stabiilseima segmendiga.

Deutsche Banki analüütikud usuvad, et isegi kõige negatiivsema stsenaariumi puhul ei tohiks LEA ($ 39,35) investoritele pettumust valmistada ning soovitab aktsiat osta koos $ 64 hinnasihiga.

Samuti autoosade tootjate sektorisse kuuluv Dana Holding (DAN) on analüütikute sõnul väärt lähemalt uurimist, sest firma on oma sektoris üks väheseid, mille marginaalid endiselt kasvavad ning mitte vähem tähtis pole Euroopa turu vähene mõju firma tegevusele, sest ainult 26% kogukäibest tuleb sealt (ainult AXL on see näitaja veel väiksem).

Deutsche Bank soovitab DAN ($ 11,82) aktsiat osta koos $ 20,50 hinnasihiga.

Ka rehvifirmad peaksid kasu saama  nõudluse/pakkumise dünaamika paranemisest, mida toetab toormaterjali odavnemine. Viimati nimetatu peaks kompenseerima  kehvast makrokeskkonnast tuleneva tagasilöögi (Euroopa). Analüütikute arvates on selles sektoris soosiku rollis Goodyear (GT).

Nagu näha siis on sisuliselt kõigi Deutsche Banki soovituste ühisosaks  Euroopa turu võimalikult väike osalus, sest analüütikute arvates jääb just USA turg lähiaastatel  maailma kõige  kasumlikumaks regiooniks,  võttes aluseks, et viimase viie aasta jooksul on läbi viidud ulatuslikud tootmis ja kulukärped. Hinnastruktuuri  võib omakorda toetada ka tugev jeen, sest USA automüügist moodustavad 40% Jaapani autod.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon